Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sidste tiltag fra dårligt gående lystfisker :)

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sidste tiltag fra dårligt gående lystfisker :)
    Sendt: 04 Maj 2023 kl. 19:54
Hejsa folkens.

Bare lidt hyggesnak, mens jeg sidder og venter på, at maden bliver færdig Big smile

Mit bentøj er desværre blevet ret dårligt, så jeg får smerter, når jeg skal gå mere end ca. 1/2 + km. - hvilket jo ikke er meget i forhold til alle de km. man førhen gik langs de jyske åer/søer/kyster etc. (til tider 30km.+)

Derfor har jeg netop i går købt mig et rimelig billigt elløbehjul (+ hjelm) der kan holde til min vægt + fiskeudstyr samt slåes sammen på 10 sek. og lægges i bilen.

Her omkring København + mange andre landsdele, kan man jo ikke køre ned til vandet med sin bil, men må smide den et sted langt fra fiskepladserne - hvor man forøvrigt ikke kan holde øje med den :(

Er der andre herinde, der allerede har/eller har tænkt på, at gøre det samme, eller måske noget helt andet, i forhold til andre problemer/handicaps?

Og nu snurrer det gevaldigt i køkkenet. Ris/grøntsager - Butter Chicken!

Og ja - det er sent at spise, men som pensionist, er tid tæt på kun at være en illusion WinkBig smile
Fortsat god aften
Kim
Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jens65

Tilmeldt:: 06 Aug 2015
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens65 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2023 kl. 08:28
Ja, mit ene ben går og venter på en ny hofte, og hvor er det bare p...... Irriterende med ventetider. Misser en hel sæson  med fantastiske oplevelser på kysten, æv, æv.
Men løbehjul kan jeg ikke bruge da mine kyster er fyldt med sten. Så jeg påtænker at fiske lidt put and take, selv om jeg mener det burde være en forbudt fiskemåde. 
Har lige to hveder tilbage fra igår, så de ryger ned nu. 
Vh
Jens 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2023 kl. 18:52
Hej Jens - Nå da, du er også ramt af mobilitetsproblemer - øv for den. Ja for gamle lystfiskere (er 64) er det hårdt, at sku undvære naturens oplevelser/kalden, da vi jo har det i blodet gennem resten af livet Big smile

For mig er kysterne det absolut foretrukne, da variationen, både på land og til vands er så konstant varierende, at man altid er fanget af dette for, at vurdere/beregne næste "fiskeoffer" hehe.. Stenkyster har jeg altid haft problemer med, da en ødelagt ankel ikke var foreneligt med alle de vrid, man uværgerligt kommer ud for. Desværre er det netop her, der er gode chancer for gode fisk. Ellers må man til de mere sandede områder, og smide agn ud efter de flade samt sæsonudgaverne - horn og makrel, og ja - stadigvæk ørreder..

Hornfiskene sku jo være ankommet, så om ca. 14 dg. sku de være i mit område, hvor fars kommende løbehjul er blevet tilplastret med div. ekstraudstyr (godt lys, gps, mobilholder, ekstra reflekser, saddel (måske), kraftig klokke (advarselshorn hehe) passer det jo fint med, at jeg har fået gnavet mig gennem et par skuffer i fryseren, så jeg kan pænt kan invitere nogle af dem hjem til spisning..

Mht. put and take - holder jeg mig helt fra det. Har prøvet det en del for mange år siden, men havde det ikke godt med det, når andre bedre muligheder var til stede.

Sprang hvederne over i år, da jeg sidder alene, og havde mange "skagenlapper" i fryseren, der jo på et eller andet tidspunkt jævnfør ovenstående skal decimeres i værdigt ærinde LOL

Det lyder lidt forkert, at skrive knæk og bræk nu, da du står overfor en hofteoperation. Selv skal jeg efter scannes for kræft, jeg nu har haft i små 4 år - om 20 dg. og går det godt, kan jeg ånde lidt op, og bedre tænke fremad Smile

Mvh.
Kim


Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2023 kl. 17:28
Til de to knirkende lystfiskere

Har selv samme problem med mobiliteten og specielt den lange afstand mellem p plads og fiskested.  Der findes dog muligheder f.eks i Isefjorden hvor Lommestenen, Grønlandshuse og området omkring broen ligger tæt på p pladsen.  iøvrigt flade fra broen i sæsonen.
Men ellers er løsningen,  hvis man har mulighed for det, at investere i en mindre jolle med påhængsmotor (DBA) eller melde sig ind i en fiskeklub som er SU medlem og derigennem låne SU joller.
Der findes P &T som med lidt god vilje kan minde om en almindelig sø.

Men ellers må vi gamle fiskere glæde os over at vi fik nogle fantastiske fiskeår i vores unge dage med store mængder af fisk på kysten og havnemoler.
Det er nogle sørgelige forhold for næste generation af lystfiskereErmm
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2023 kl. 17:56
Hej Lasse!

Well - Så er vi vel oppe på 3 stk. aldrende knirkende "Tøffedyr" der ikke helt kan være med udover de værst overkommelige stepper/moler/stenkyster mm. hehe.. Jeg har faktisk svært ved, at jeg står i netop den situation, da jeg hele mit liv, har været vandt til, at ordne selv de største situationer - bla. via mit arbejde - nu bliver hæmmet, af mine mange fysiske problemer..

Har forøvrigt bestildt 14 dg. på syd Langeland i år, da Langeland nok har den mest fantastiske natur, med et utroligt dyreliv - sagt fra en gammel jæger, der nu nyder, at se/føle/opleve det hele uden våben i hånd!

Evt. fisk skal selvf. stadigvæk være med i, min fangstreport/stegepande/rygeovn i ny og næ. LOL

Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2023 kl. 21:47
jeg havde iøvrigt en kammerat med alvorlige rygproblemer som gjorde at han ikke kunne gå mange meter uden smerter.   Han løste problemet på den måde at han fiskede med flåd og rejer på kysten.  Et langt kast og så satte han sig ned og ventede.
Ikke just opsøgende vadefiskeri men men temmelig givende alligevel.  Topfangsten var en 6 kg havørred.  
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2023 kl. 13:09
Ja rygproblemer kan på især dårlige dage holde folk fra fiskvandene, men ofte kan et sted, hvor man lige kan sidde ned, mens stangen/agnet næsten fisker af sig selv, give ryggen så meget aflastning, at man kan holde det ud.

Som skrevet lidt højere oppe, har jeg lejet et hus kun ca. 30 meter fra en havn på sydlangeland, så kan jeg ikke gå, kan jeg jo nærmest rulle ned til en mole, hvor min nye bombardastang (+ andet) så kan lokke med en skalreje eller en flue - måske endda om natten Big smile Ved ikke om der er torsk i det område, men den ene der så må hjemtages, kommer nok også med hjem til grillen/ovnen what ever..

Vedr. evt. transportmuligheder omkring nærkontakten til de skællede, har jeg også tænkt/været omkring feks. oppustelige gummibåde hvor man sidder rimeligt højt + en elmotor, men den/det er jo en del tungere og sværere at få helt ned til vandet mange steder - udover oppustning - redningsveste - batteri osv. osv.. Men måske på et senere tidspunkt, hvis jeg kan vende helbredskurven :)

6kg? - Det var da også en pæn havørred :)

Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2023 kl. 18:47
Du kunne også overveje en Andersson Pontoon flydering med motor, et godt bud vil jeg mene.

https://pontoon.brakvand.com/index.php/da/

Det desværre bare ikke helt billigt.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum