Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ABU Multihjuls tasker

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: ABU Multihjuls tasker
    Sendt: 07 Jan 2023 kl. 09:31
Jeg har brug for lidt oplysninger om nogle ABU Multihjuls tasker.

Oprindelig var taskerne til min samling af ABU Multihjul, men hjulene blev solgt før projektet blev færdig.

Der er 4 tasker i brun med størrelsen l:12cm. - B: 7cm. - H: 6 cm.

De er af læder, og har trykknapper på undersiden. De 3 af taskerne har en lille prægning af en lystfisker med en fangst, og alle 4 er så gamle , at syningerne skal skiftes, den originale tråd er til stede, og har data, som spolen på billedet.

Trykknapperne virker, og jeg vil tro, at det gamle røde ABU 5000 har været målet med tasker. Nu er spørgsmålet så, er det ægte ABU tasker, jeg vil mene ,at tasker her er fra ca. 1960, men der er ikke ABU signatur på taskerne. Jeg vil afhænde disse 4 tasker, men før jeg prissætter, vil det være på sin plads, at vide lidt om taskernes oprindelse.

Måske noget for en samler?

Mvh
Per Karlsen


Mvh Per Karlsen.
Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2023 kl. 23:11
Hej Per.
Fine tasker, der dog ikke stammer fra ABU. De er fra et dansk firma ved navnet SEKO ( Simon E. Knudsen ) De er at finde i SEKO`s katalog fra 1945, de er dog lavet gennem en årrække.
 SEKO solgte udstyr til mange forskellige sportsgrene, og firmaet ophørte omkring 1970. 

Mvh Carsten Faber

Til top
Frank Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fragreped

Tilmeldt:: 28 Mar 2011
Geografisk: Odense M
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fragreped Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2023 kl. 11:24
Hej
Blot et spørgsmål. Er det runde mærke en del af taskerne. I så fald er taskerne ikke så gamle da EU jo først kom til at hedde sådan i 1993.

Vh Frank Pedersen
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2023 kl. 11:41
Nu hører det runde mærke til info på den tråd, som taskerne skal have fornyet syningerne med, det har ikke noget med selv tasken at gøre. Det er en speciel tråd til at sy i læder, men lidt tykkere en original tråden, som er meget tynd, den er i originalen sandsynligvis maskinsyetWink
Mvh
Per Karlsen.

Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2023 kl. 11:46
Hej Carsten.

Jeg kan godt huske Seko. Som gammel elitesportsmand handlede jeg / vi med Seko til vore idræt. 

Også til lystfiskeriet, har Seko være inde over vores grej.

Mvh
Per Karlsen.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum