Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tråder / gennemløbs blink.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tråder / gennemløbs blink.
    Sendt: 05 Apr 2022 kl. 15:54

Jeg er blevet orienteret om, at der er problemer med trådning af gennemløber, når man vil bruge fusions liner.

Det problem fik vi i min omgangskreds løst ved at bruge en tråder til fluebinding. Det kræver blot en tråd på 0,3 mm., lagt dobbelt, og det betyder samtidig, at hullet i gennemløberne skal være mindst 0,8 mm.

Tråder:

https://www.korsholm.dk/trader-med-messing-handtag.html

https://www.korsholm.dk/c-f-design-tradere.html

Skulle man mene, at tråderne er for korte, til de lange gennemløbere, så er der kun en vej, lav tråderen selv! Køb noget rustfrit tråd, sæt et skaft på, jeg bruger en aflang perle, men der kan jo laves alverdens tiltag, med et håndtag!

Ved at lave tråderne selv, kan man få den længde tråder, som er aktuel til egne gennemløbere, uanset om det er ægte eller falske gennemløbere, og man kan lave sine tråder, så de kan ligge i blinkæskerne, eller sættes på fiskejakke / fluevest!

Tråd til tråder.

https://bishop.dk/tilbehor/33-rusrfri-trad-05-mm-pris-koebenhavn-sjaelland-kbh.html

I dag er det muligt at købe flere forskellige slags tråder, da de bliver brugt mange steder. C&F tråderne er rigtig gode, men også karpefiskerne bruger tråder, så der er muligheder nok, hvis man ikke selv vil lave sine tråder.

Jeg laver mine tråde på små 10 min., det kræver omtalte perle, 0,3 mm. tråd, og lidt 10 sekunders lim, så er der ikke problemer med at montage af gennemløber med fusions liner!

Blot til orientering.

Mvh

Per Karlsen.



Redigeret af PK - 05 Apr 2022 kl. 15:57
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 668
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2022 kl. 09:30
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2022 kl. 15:03
Hej Carsten.

Nu ved jeg ikke, hvor tykke de her er i tråden, den jeg har til bombardo, er i hverfald for tyk i wiren, til mine normale gennemløber med 0,8 mm. hul, men der findes jo mange liggende tråder, så mon ikke der blandt dem er nogle, som kan gå i et 0,8 mm. hul!
Mvh
Per Karlsen


Redigeret af PK - 06 Apr 2022 kl. 15:03
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum