Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Toby 12g.

 Besvar Besvar
Forfatter
jens rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jens65

Tilmeldt:: 06 Aug 2015
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens65 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Toby 12g.
    Sendt: 11 Jan 2022 kl. 09:08
Måske lidt uden for emne, men skulle jeg vælge kun et blink til havørred i foråret, ville det uden tvivl blive et godt brugt(mat) Toby i 10 gram kobber. Det er helt vildt som de angriber det, måske ligner det noget i retning af en børsteorm eller hundestejle i pragtdragt. 
Vh Jens 

Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2022 kl. 11:17
Hej Jens.

Tak for hintet. Vi har flere gange handlet på Grejsamlernes auktioner, og ja, der kan man være heldig, og vi holder øje med, hvad der er på salg / auktion, og noget af det er jo næsten helt nyt.

Jeg har efterlyst nogle af de gamle ABU blink til UL fiskeri, men det er meget småt med respons, desværreCry

Mvh
Per Karlsen


Redigeret af PK - 07 Jan 2022 kl. 11:18
Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jens65

Tilmeldt:: 06 Aug 2015
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens65 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2022 kl. 09:04
Hej Per
På Dansk grejsamlerforenings to årlige (når corona en ikke spolerer dem) markeder nærmest vrimler det med tobyer i k s og g. Bare til orientering 
Jens 
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2022 kl. 12:29
Hej Frank.

Tak for respons.

Jeg tror, at der på 12 g. Toby fra 1967, til de nyere Toby er samme forskel, så der er sandsynligvis forskel på værktøjet, i de tidligere og de nye modeller.

Jeg har egentlig ikke tænkt over, at teksten på bagsiden vender forskelligt, men det kan så sortere de tidlige modellerWink

Jeg har under oprydning i min form samling, fundet en næsten ny silicone form med en 12 g. Toby. Når jeg støber i min sædvanlige hvidmetal legering, vejer blinket 12,4 g., så legringen ramme lige i plet.

Nu viste det sig så, at Korsholm har 12 g. Toby på udsalg , men i 3 stk. pak, så må jeg se, om min form stammer fra de gamle 12 g. Toby.

I øvrigt er der ikke mange steder man sælger 12 g. Toby i de gamle farver S / K /G, men der findes så andre farver, og det må man så leve med.

Mvh
Per Karlsen
Til top
Frank Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
stalling 22

Tilmeldt:: 02 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stalling 22 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2022 kl. 11:33
Jeg har mange 10 gram i hvidmetal støbt ca sidst 70erne, har også originalen,og på en nyere 10 gram ser jeg ikke forskel på bredden ,men skriften bagpå står på langs på de gamle men på tværs på nyere Tobys.

Rettelse den er måske ca 1 mm bredere den ny men kun på den første 1/2 halvdel af kroppen.



Redigeret af stalling 22 - 06 Jan 2022 kl. 11:38
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2022 kl. 16:50
Jeg søger lidt hjælp, til opfriskning af min hukommelse, om blinket Toby 12 g.

På min ABU CD, kan jeg se, at Toby i 12 g. kommer i 1967, færdig udført form med vinger.

Jeg har i dag Toby 12 g. fra ABU Garcia, og så har jeg en meget fin afstøbning, fra ca. 1973.

Jeg kan ikke se teksten på den støbte model, men jeg mener, at kunne konstatere, at den model fra 1967, er lidt bredere. Er det helt ved siden af, at de gamle og Garcia modellerne i Toby 12 g. ikke er helt ens?

Hvis det er tilfældet, at Toby er lavet om i facon, gælder det så også, de andre varianter 7 g. / 10 g. / 15 g. / 18g . og så de store, som kom senere eller hvordan?

Er der en venlig sjæl, som kan hjælpe, så vil jeg være taknemlig for data.

På forhånd tak.

Mvh
Per karlsen.


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum