Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hardy Favourite spin 7 fod?

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hardy Favourite spin 7 fod?
    Sendt: 29 Sep 2021 kl. 21:54
Hej Forum

Er langt om længe blevet den glade ejer af en Hardy Favourite spin 7 fod. Stangen er dog modificeret med en forlængelse af håndtagetAngry (vandalisme). Jeg agter at føre den tilbage til oprindelsen men har brug for at vide den nøjagtige længde på korkhåndtaget og det er den med løse ringe?

På forhånd tak
VH
Henrik


Redigeret af HSJ - 29 Sep 2021 kl. 21:55
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Okt 2021 kl. 14:51
Hej,

Tillykke med stangen. Handtaget skal ifølge kataloget fra 1982 være 30 cm/12 tommer.

Jeg har dog set en, hvor det var ca. 31 cm. Stangen afsluttes originalt med, at klingen (dens ende) kan ses i korkafslutningen, og der er placeret en lille korkprop inde i klingen. Måske er din stang forlænget med et stykke klinge limet inde i den originale  - og så med kork uden på selvfølgelig.

Man må derfor kunne finde den originale klinge, hvis man forsigtigt skærer kork væk op langs klingen nedefra. Derefter fjernes forlængelsen på rette sted, og et nyt stykke kork monteres og slibes til nederst på originalklingen. Bare et bud på, hvordan man måske kan gøre det.

Held og lykke med projektet  - og den nye stang.

Mvh Henrik













Redigeret af Henrik L. - 01 Okt 2021 kl. 15:00
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Okt 2021 kl. 18:30
Hej Henrik
Mange tak for dit svar, ja det var også det je havde tænkt mig, men der sidder en fin lille gummi but jeg gerne vil bevare så måske skære jeg det nederste kork inklusiv gummi but og bruger det. Jeg tænker også at jeg langsom "gnaver mig op til samlingen jeg ville bare gerne være lidt forberedt på hvor den ca er samlet.

VH
Henrik
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum