Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opbevaring regnorm - hvordan?

 Besvar Besvar
Forfatter
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Opbevaring regnorm - hvordan?
    Sendt: 29 Maj 2021 kl. 23:54
Hej.

Overvejer at lave en ormegård så jeg altid har agn da jeg ikke bare kan gå ud og grave orm eller lyse orm, men kan nogen sige hvordan det bedst gøres?

Over vejer om jeg skal anskaffe et køleskab hvis de bedst opbevares i et sådant?

Gode råd ønskes så jeg kan have agn til fiskeriet henover sommeren.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2021 kl. 07:58
Hej Jan.

Her på 123, har vi før udvekslet erfaringer omkring opbevaring af regnorme.

Jeg havde i mange år, medens mine børn var små, opbevaring i kælderen, og de råd som er delt her, på et gammelt indlæg, er vel også generelt gældende i dag:

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=40981&PID=362498&SID=8cf7c2z83ad8e69b66c3e12fb2eb4228&title=bedste-langtidsopbevaring-af-regnorm#362498

Skim linket, og se om der er noget du evt. kunne brugeWink

Knæk og bræk fra Per Karlsen.
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2021 kl. 08:24
Du vil få svært ved at få dem at overleve hvis temperaturen bliver over 8 grader, Derfor er et køleskab nødvendigt for at holde dem i 5-8 grader.

Jeg havde regnorme i mange år da jeg holdte krybdyr, og levetiden er ikke mere end 3-4 uger i et køleskab og kun en uge eller to udenfor et køleskab. De kan simpelthen ikke tåle varmen.

Jeg har heller ikke en have men har i mange år brugt en enkel metode for at altid have regnorme uden det helt store arbejde. Evt kræver det en tilladelse af markejer eller lign.

Jeg bruger en træplade evt. kan man bruge et par natursten. 5-6 aviser og kaffegrums og kartoffelskralder.

Du lægger kaffesumpen og kartoffelskralderne på jorden derefter lægger du aviserne ovenpå og vander det godt og lægger stenene eller træpladen ovenpå. 

Når jeg "høster" regnormene har jeg altid lidt ekstra kaffegrums og kartoffelskralder med og noget vand.

Med denne metode har du regnorme hele sæsongen undtaget i de helt kolde måneder.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum