Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OBS udenlandsimport !

 Besvar Besvar
Forfatter
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: OBS udenlandsimport !
    Sendt: 18 Maj 2021 kl. 10:46
Vær opmærksom på, at fra 1 juli bortfalder bagatelgrænsen (kr. 80) for import fra alle lande udenfor EU - dvs at der skal betales told, moms og fortoldning af alle forsendelser uanset værdi.
Det vil især ramme dem massive import fra f.eks. Kina, hvor man har kunne dele sine køb op i størrelser under kr. 80.- da alt blev leveret fragtfrit fra det store land. Det har bl.a. medført at der alene fra Kina kommer over 40.000 pakker dagligt til DK.
Så mon ikke vi alle skal indstille os på at handle lidt mere i de danske forretninger !Wink
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2021 kl. 17:24
Tak for info
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Shimania

Tilmeldt:: 13 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Shimania Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2021 kl. 21:18
Det tror jeg at der ville være til stor gavn for hele branchen, og fiskeriet i DK :) 
Til top
Lars Møllenberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Møllenberg Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møllenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2021 kl. 07:25
Der bliver nok ryddet op i salget herinde
Til top
klaus larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
waahoo

Tilmeldt:: 08 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér waahoo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2021 kl. 07:52
Import gebyret forsvinder og man skal kun betale moms op til ca. 1100 kr, kan ikke huske grænsen for hvornår man skal betale told og afgift.
Så en vare til 100 kr kommer ikke til at koster nær så meget som i dag.
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2021 kl. 13:36
Så det bliver billigere end det var før ? og man kan bestille mere fra Kina (større beløb) uden at skulle betale afgifter ? 

Redigeret af Kevin rostrup - 21 Maj 2021 kl. 07:21
Til top
klaus larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
waahoo

Tilmeldt:: 08 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér waahoo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2021 kl. 16:05
https://www.dagens.dk/indland/nej-det-er-ikke-slut-med-billige-pakker-fra-udlandet
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2021 kl. 07:23
Citat: waahoo

https://www.dagens.dk/indland/nej-det-er-ikke-slut-med-billige-pakker-fra-udlandet

Ja så bliver det jo langt billigere, Og man kan bestille meget mere.
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2021 kl. 07:28
Citat: Shimania

Det tror jeg at der ville være til stor gavn for hele branchen, og fiskeriet i DK :) 

Desværre bliver det langt billigere og gør det værre for Grej pushere når det Amerikanske og Kanadiske markedet åbner sig op når man kan købe deres grej langt langt billigere nu når grænsen på 80 kr stort set bliver taget væk.
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2021 kl. 07:29
Citat: Møllenberg

Der bliver nok ryddet op i salget herinde


Nej for nu kan dem der videresælger købe store mængder ind for stort set ingen penge (told og afgifter)
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2021 kl. 08:04
Som jeg læser det, så bliver det ikke meget billigere at købe "billige" varer? Postnord og andre skal stadig have et "transportørgebyr". Der kommer 160 spir oveni i (alle) pakker fremover, som jeg læser det Ermm



Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2021 kl. 16:01
Personligt ville jeg rigtigt gerne støtte de danske butikker, og handle lokalt når det er muligt

Desværre må jeg indrømme jeg oftest ikke kan finde det grej jeg søger, derfor ender det ofte med køb fra diverse aliexpress og ebay shops

jeg vil faktisk gerne betale moms af mine køb, men det irriterer mig at postnord kræver 160 kr i importgebyr. Et gebyr der i mine tilfælde ofte er 50% eller mere af varens oprindelige pris inkl fragt

så længe jeg ikke kan finde de stænger og hjul jeg anvender herhjemme, ser jeg derfor ingen anden udvej end køb via aliexpress. Også betale gebyr og moms når en stang i ny og næ tages i tolden til kontrol
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2021 kl. 17:33
@Rene 

Det er også grunden til at jeg oftest i mange år har brugt England til mine indkøb, Jeg vil også gerne støtte op om Danske butikker og gør det også.
De sidste 30-40 % der forgår via England til mine indkøb af fluebindergrej mm er simpelt hen fordi jeg år efter år har prøvet at få de Danske butikker jeg handler i få taget hjem de varer jeg indkøber en uden held.

Kina bruger jeg meget sjældent da jeg ikke har tålmodigheden at vente 4-6 uger og mere på at få en vare.


Redigeret af Kevin rostrup - 21 Maj 2021 kl. 17:34
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2021 kl. 20:12
Det er noget sludder at transportgebyret forsvinder, for det er ikke tilfældet, men til gengæld har både AliExpress og Wish fået kendskab til de nye regler, og de vil jo betyde, at deres omsætning vil blive decimeret i et vist omfang. Derfor kan man allerede nu opleve, at varer bestilt i Kina bliver afsendt fra f.eks. Tyskland.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2021 kl. 10:37
@Kevin
De seneste år har jeg valgt at alt mit spinnefiskeri skal være med multihjul
Og når vi snakker fiskeri med agn fra 3-8 gram og multihjul er udvalget af stænger og hjul i Eu ret lille, så derfor er der enten billige stænger fra Aliexpress eller dyre stænger fra Japan som valgmuligheder

jeg har dog også tidligere købt en del grej rundt omkring i EU, men det har oftest været hvis besparelsen i forhold til Danmark har været 30-50% 

i dag køber jeg sjældent nyt grej, det er oftest endegrej til spinnefiskeriet, kroge og enkelte ting til fluebinding. Det handler jeg næsten altid lokalt, eller hos danske forhandlere

@Ole
Nej desværre bortfalder importgebyret ikke, det var der bare flere kilder der fejlagtigt havde skrevet
Aliexpress har som du skriver i nogle tilfælde shipping fra EU lager, og har faktisk haft det i en lang årrække
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum