Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bringsen vadestav

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Mehl Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lmehl

Tilmeldt:: 17 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lmehl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bringsen vadestav
    Sendt: 28 Feb 2021 kl. 21:50
Hej
Har mistet den lille “finger hviler” som er skruet ned i adapteren på toppen af den gamle type Bringsen vadestav.

Hvis du ligger inde med en sådan vadestav vil jeg gerne ha “målt denne del op” så jeg kan fremstille en ny. Den er i aluminium med gummiindlæg til at lægge/hvile tommelfingeren  i og er skruet i toppen på vadestaven,
Har været i kon5akt med Berne Bringsen men der er ikke flere på lager.

På forhånd tak

Lars Mehl


Redigeret af lmehl - 28 Feb 2021 kl. 21:52
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
PeterS Avatar

Tilmeldt:: 21 Jul 2007
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2021 kl. 13:25

Hvis det er denne tingest, du mener, måler den på mit eksemplar 28,8 mm i diameter. Længden er 20 mm. Selve gummi-delen er 10 mm lang/høj.

Den har nu ikke noget gevind! På min skal den bares skubbes ned i metal-delen. Det er nok, derfor din er faldet ud.

 

Til top
Lars Mehl Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lmehl

Tilmeldt:: 17 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lmehl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2021 kl. 18:08
Hej Peter

Tak for info, billede og dimensioner.

Denne top findes åbenbart i en anden variant - den der er på min er todelt.

I toppen af min vadestav er monteret med udvendigt gevind en “adapter” der skrues i top vadestav. Denne har et indvendig gevindhul.
I denne skrues så gummi delen fast. 

Hvis du skruer din top af - ser du så ikke et gevind hul hvor gummi delen er skruet i?

Lars

Til top
frank jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
frankjensen

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frankjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2021 kl. 06:38
Toppen ligner en modificeret bunddub til en tohåndsstang.
Hilsen en DT-fiskerWink
Til top
frank jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
frankjensen

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frankjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2021 kl. 07:18
Til top
Lars Mehl Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lmehl

Tilmeldt:: 17 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lmehl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2021 kl. 07:21
Hej Frank

Tak for tips - det kan være en af disse gummi bund dupper der kan skrues i hjulholderen der er tilpasset. Det stemmer måske med gevindet og så må resten tilpasses.
Ved fra Berner Bringsen at de oprindelig blev købt hjem fra Scotland, så det prøver jeg!

Lars


Redigeret af lmehl - 07 Mar 2021 kl. 07:22
Til top
Lars Mehl Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lmehl

Tilmeldt:: 17 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lmehl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2021 kl. 07:32
Hej Frank

Så dit billede og har prøvet at lægget et ind af den “adapter” jeg har men kan ikke få det til.
Hvorledes gøres dette?

Lars
Til top
Lars Mehl Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lmehl

Tilmeldt:: 17 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lmehl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2021 kl. 07:48
Hej

Her er adapteren-det udvendige gevind skrues ned i top vadestav. Gummidelen skrues ind i det indvendige gevind så jeg tror du har ret tak for hintet!

Lars


Billedet jeg satte ind på opslaget kommer ikke op på siden undskyld.




Redigeret af lmehl - 07 Mar 2021 kl. 07:59
Til top
frank jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
frankjensen

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frankjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2021 kl. 08:42
Min er ældgammel fra selvbyg.
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
PeterS Avatar

Tilmeldt:: 21 Jul 2007
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2021 kl. 12:00

Hej igen

Nej, på min er der IKKE noget gevind. Gummi-dutten skubbes blot ned i metal-delen.

Det lader til, at der er forskellige udgaver. Min er købt hos Bringsén i -91 eller 92.

 

Vh. Peter


Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
PeterS Avatar

Tilmeldt:: 21 Jul 2007
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2021 kl. 12:00
Til top
Lars Mehl Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lmehl

Tilmeldt:: 17 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lmehl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2021 kl. 18:40
Hej Peter

Den alu del der er i vadestaven er identisk med min men som sagt har min et indvendig5 g3 ind hvor gummiduppen skrues ned i.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum