Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skift fra Neopren til Åndbare Waders

 Besvar Besvar
Forfatter
Philip Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Philipo Avatar

Tilmeldt:: 18 Nov 2001
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Philipo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skift fra Neopren til Åndbare Waders
    Sendt: 16 Feb 2021 kl. 10:44
Hej alle sammen

Jeg har et par neopren wader, som er lidt for store og nok er ved at have tjent sin værnepligt.

Jeg kigger så efter nogle åndbare waders i stedet for. Men er lidt på bar bund, da jeg altid har haft neopren.
Jeg må vel indrømme at jeg ikke har så mange penge og er lidt små nærrig. Så har fundet disse https://www.harald-nyborg.dk/produkt/imax-waders-str-40-41 - Men ved ikke om det er godt med "fast" støvle/sko i åndbare wader, ligesom der er i neopren waders. 
Jeg fisker ikke vildt meget, men er rart med waders når jeg skal ud og fiske. Og det er kun ved kysten. Jeg har Harald Nyborgs wadejakke DAM og den er jeg meget glad for.

Er der nogen der har erfaring med deres IMAX åndbare waders? Smile
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Online
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2021 kl. 11:24
Hej Philip

Jeg har fisket på kysten i mange mange år, så kan da sikkert være til lidt hjælp...Wink Jeg foretrækker selv fast støvle, så det kan du roligt købe ! De ser ganske fine ud til prisen, men er lidt i tvivl om den gummi sål er skridsikker nok (bruger selv filt !), men hvis du ikke fisker så ofte, så kan du nok leve med det...Smile 
Han siger jo godt nok noget andet i videoen, meeen ved ikke rigtig om den holder...Ermm



Til top
Philip Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Philipo Avatar

Tilmeldt:: 18 Nov 2001
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Philipo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2021 kl. 12:05
Hej Lars

Det lyder rigtig godt

Ja har også selv filt under dem jeg har nu. Så det er også noget jeg tænker over.
Ellers må jeg prøve om det er muligt at lime noget på sålen.

Men tak for dit svar og input
Til top
Anders Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anderslarsen

Tilmeldt:: 24 Aug 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anderslarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2021 kl. 20:33
Hej Philip

Jeg har slidt flere par Viking neoprene op på kysten med fast støvle med filtsål. Især her i den kolde tid, vil jeg ikke bruge andet. I de norske elve bruger jeg åndbare med løse Korkers støvler med wire skruespænding. Det dur.
Venlig hilsen
Anders
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2021 kl. 20:57
Hej Anders.
Må vi se et billed af sålen, wire med skruespænding 👍

Mvh. Jørgen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum