Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tid til ny stang til kysten

 Besvar Besvar
Forfatter
Erik Jacobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
puchen82

Tilmeldt:: 20 Jan 2021
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér puchen82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tid til ny stang til kysten
    Sendt: 20 Jan 2021 kl. 13:23
Hej alle,
Min IronFeather II Anniversary er desværre ved, at være klar til pension og derfor bliver jeg jo nødt til, at finde mig en ny men har absolut ikke holdt mig opdateret på den front i lang tid men så kan man heldigvis høre jer :)
Det jeg leder er noget i stil med IF2'eren. ( 9" - 6-24gr)

Prisen.. tja.. et max ligger ved i nærheden af 1500kr.

Har set lidt på følgende - men er ret åben for;
Shimano Speedmaster DX, IF3'eren samt Savage Gear Custom Coastal Spin - men har desværre ikke haft mulighed for, at prøve dem af.

Og når jeg nu er i gang  - så kunne jeg sikkert godt bruge en nyt hjul også.
Jeg har dog ikke helt besluttet mig om det er "nødvendigt" endnu - men jeg vil da gerne høre hvad i har af ideer omkring hjul også. Smile

Hvad har I af ideer, osv?

/Erik
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2021 kl. 16:41
Farligt spørgsmål... Det er meget religion i det.... Wink

Jeg bruger Fenwick ironfeather ll quadrant 9 fod 6-24gram 4 delt. 
Har nu 3 stk da jeg opdagede at Jagt og Fiskerimagasinet i København har en rest af dem.  De sælges til kr. 1299.
Jeg kan ikke forliges med ironfeather lll s håndtag så jeg skyndte mig at hamstre.... Så der ligger nu et par nye stænger i skabet til brug om nogle år LOL
Mvh Ole 
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
Erik Jacobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
puchen82

Tilmeldt:: 20 Jan 2021
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér puchen82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2021 kl. 17:03
Hej Ole, 
Ja jeg ved det godt - men jeg tog chancen :)
Det er meget godt lige, at høre lidt forskelligt.
Jeg tænker, at der ikke er så stor forskel på Fenwick ironfeather ll quadrant og den alm Fenwick ironfeather ll?

Du kommer da ikke til, at mangle stænger lige med det samme :)
Mvh
Erik

Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2021 kl. 17:23
Jeg tror ikke der er den store forskel.
Kender ikke den 2 delte, men nogle har sagt at den 4 delte skulle være mere stiv i det, mest pga. flere samlinger. Men det kan andre måske svare på.
Når man har fundet favorit stangen og den er udgået..... Så SKAL man da hamstre.Hug.... Overvejer at købe een mere til lageret, når finanserne er dertil 
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
Lars Møllenberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Møllenberg Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møllenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2021 kl. 10:00
Jeg kigger selv lidt på Shimano Lunamis. Vil bare lige have den i hænderne inden jeg bestemmer mig.
Til top
Erik Jacobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
puchen82

Tilmeldt:: 20 Jan 2021
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér puchen82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2021 kl. 11:04
Den ser også meget lækker ud - men også en del mere end dem jeg har set på :)
Ja bedste ville være hvos man havde mulighed for, at have dem i hænderne inden.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum