Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Linevægt Guideline LPXe RS 9 fod kl 6?

 Besvar Besvar
Forfatter
Frank Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
stalling 22

Tilmeldt:: 02 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stalling 22 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Linevægt Guideline LPXe RS 9 fod kl 6?
    Sendt: 19 Jan 2021 kl. 15:03
What do you want to do ?
New mail< id="mailtovinduecopyClipboardEmail">Copy< id="mailtovindueclipboard">
 Ja har denne stang ,generation 1,Guideline LPXe RS 9 fod klasse 6 ,men kan ikke finde anbefalet linevægt for den mere?
15,16.eller 17 gram eller?
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2021 kl. 19:01
Hej Frank.
Jeg vil sige 16 gr er et godt udgangspunkt, hvis du fisker med skydehoved, og hvis du så ønsker lidt mere vægt kan du sætte en kort polyleader på, så kommer du op på 17-18 gr.
Mvh.  Jørgen. (Jeg bruger Coastal skydehoved på 16 gr 👍)
Til top
Frank Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
stalling 22

Tilmeldt:: 02 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stalling 22 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2021 kl. 19:35
What do you want to do ?
New mail< id="mailtovinduecopyClipboardEmail">Copy< id="mailtovindueclipboard">
Tak ,ja bruger også det Coastal i 16 gram på både Intermidiate og flydende til kysten, men begyndte sidste år med den i åen på en hjemmeklippet line lavet fra en halv dobbeltaperet, så den kun er knapt 7 meter og 17 gram, men vil nu købe en færdig til åen og blev i tvivl om vægten ,om den korte line skal være tungere, kunne ikke finde stangens alm vægt.

Til top
Ronny Lagoni Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny Lagoni Thomsen Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2005
Geografisk: Vejle/Grindsted/Kolding/Skjern/Haderslev/Varde
Status: Offline
Beskeder: 171
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny Lagoni Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2021 kl. 20:35
Hej Frank

Normalt vil jeg anbefale 14 gram til en 6'er stang. Jeg ved godt, at mange går med 16 eller måske endda højere. Men du vil opleve, at stangen arbejder mere præcist med de 14 gram. Særligt i åen kan dette have betydning i forhold til linens præsentation og din kontrol over linen i alle aspekter af kastet. 
Jeg har hørt fra flere, at guidelines ULS skydehoveder er rigtig gode, så det er da et godt udgangspunkt. Til åen vil jeg dog anbefale en helline - altså en WF-line. Der er flere gode bud - jeg er selv glad for RIO Dart og for Salmologic shooter - de er begge eminente liner til åen. Begge laves i en udgave, hvor der er sinktip på. Ved at bruge disse liner undgår du den samling der er mellem runningline og skydehoved, som kan være rigtig irriterende, når du går og fisker. 

God kastevind og knæk og bræk derude.

Ronny Lagoni
Til top
Frank Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
stalling 22

Tilmeldt:: 02 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stalling 22 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2021 kl. 12:08
What do you want to do ?
New mail< id="mailtovinduecopyClipboardEmail">Copy< id="mailtovindueclipboard">
 tak for svar Ronny, har kigget på de 2 liner, i begge tilfælde finder jeg skydehoveddelen for lange til Vejle å, sidste år fandt jeg den på 7 meter jeg brugte som tæt på ideel, men kunne godt være lidt kortere,og samlingen ,en mørk nat fortæller den mig at nu er den kasteklar ,så har da tænkt på at splejse en skydeline til en 1/2 DT som før ,men ikke fået taget mig sammen, for at undgå øje til øje .
What do you want to do ?
New mail< id="mailtovinduecopyClipboardEmail">Copy< id="mailtovindueclipboard">


Redigeret af stalling 22 - 20 Jan 2021 kl. 12:13
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2021 kl. 17:32
Hej Frank

Hvad med at tage et kig på guideline ULS hovederne så?

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Frank Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
stalling 22

Tilmeldt:: 02 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stalling 22 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2021 kl. 17:28
 Tak Lasse ,som du vil se er det dem jeg linker til i mit indlæg :)

What do you want to do ?
New mail< id="mailtovinduecopyClipboardEmail">Copy< id="mailtovindueclipboard">
What do you want to do ?
New mail< id="mailtovinduecopyClipboardEmail">Copy< id="mailtovindueclipboard">


Redigeret af stalling 22 - 21 Jan 2021 kl. 17:29
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2021 kl. 22:22
Citat: stalling 22

 Tak Lasse ,som du vil se er det dem jeg linker til i mit indlæg :)



<div id="mailtovinduepopupToModalMail" style=": 1;"><div id="mailtovinduemailModalPopupTo"><div id="mailtovindueMailModal">
<div id="mailtovinduepopupToMailModal">What do you want to do ?<a id="mailtovinduecreateAppEmailNew">New mail</a>< id="mailtovinduecopyClipboardEmail">Copy< id="mailtovindueclipboard">

<div id="mailtovinduepopupToModalMail" style=": 1;"><div id="mailtovinduemailModalPopupTo"><div id="mailtovindueMailModal"><div id="mailtovinduepopupToMailModal">What do you want to do ?<a id="mailtovinduecreateAppEmailNew">New mail</a>< id="mailtovinduecopyClipboardEmail">Copy< id="mailtovindueclipboard">


Hej Frank

Der er et eller andet galt med kodningen i dine svar, så jeg kan ikke se at du har linket til netop de skydehoveder, kun at Ronny foreslår dem    de er netop under de 7 meter som du efterspørger derfor...

Alternativt hvis det skal være rigtig kort, er opst commando smooth linerne, skagit WF og monteret med et flydende lakse polyleader der klippes til får man en wf med custom frontapering   

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum