Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybegynder - What to do

 Besvar Besvar
Forfatter
Fatih Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ari3L80 Avatar

Tilmeldt:: 06 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ari3L80 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nybegynder - What to do
    Sendt: 12 Nov 2020 kl. 11:17
Sådan. Jeg er sgu på igen. Det er 4 år siden jeg sidst har fisket. Jeg kan mærke jeg er lidt rusten, men også meget desperat for at fange nogle fisk :)
Jeg skal dog lige have grejet opdateret, vaders skal renses, også skal min kone også lidt strikke nogle varme strømper der går helt op over knæene. Det kan jeg absolut anbefale alle at gøre hvis i fryser i vaders. Det skal helst være noget garn der kan filtes. Læs evt følgende:
https://www.interweave.com/article/knitting/choosing-the-right-yarn-felting/

Det kan blive en stor fornøjelse at fikse i efteråret med varm fodtøj. 

/Fatih


Redigeret af Ari3L80 - 12 Nov 2020 kl. 11:19
Til top
Jakob Holm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Holmsamsø Avatar

Tilmeldt:: 13 Okt 2020
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Holmsamsø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2020 kl. 15:44
Super...
Det kører jeg med...
Tusinde tak for din hjælp
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2020 kl. 14:18
Fastspole

Til top
Jakob Holm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Holmsamsø Avatar

Tilmeldt:: 13 Okt 2020
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Holmsamsø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2020 kl. 20:51
Hvilket type hjul ville du anbefale.
Fastspole eller multihjul?
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2020 kl. 20:39
Fra en mole hvor du har lige kant  til vandet kan det vel gå,hvis stangen er kraftig ,du skal bruge er str 3000 eller 4000 hjul ca o.40 snøre,se om du kan finde noget brugt i starten,ingen grund til at give mere end et par hundrede for hjulet,bliver du grebet,håber jeg du fik dine indefrosne feriepenge.


Til top
Jakob Holm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Holmsamsø Avatar

Tilmeldt:: 13 Okt 2020
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Holmsamsø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2020 kl. 20:14
Hej Frank.

Jo der er en grej handler derovre, men jeg vil heller ikke ud at spendere en hel masse penge på noget som måske ikke har interessen.

Den 7" stang virker en smule mere kraftig i fht. den composit jeg har.
Men er det helt galimatias at bruge den 7" fra kysten/molen??
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2020 kl. 19:54
Faktisk er den 7" stang for lille til kysten, er det en letvægts til P/T? eller en kraftig til havfiskeri ,det kan være begge dele.

Har i ikke en grej handler derovre?



Redigeret af folp - 13 Okt 2020 kl. 19:55
Til top
Jakob Holm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Holmsamsø Avatar

Tilmeldt:: 13 Okt 2020
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Holmsamsø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2020 kl. 16:38
Hejsa.

Jeg er en helt ny rookie ifht. at fiske, men som en del af mit stressforløb, har min læge og coach luftet ideen om at begynde at fiske, for at kunne stresse lidt af.

Jeg har derfor allieret mig med min far som bor på samsø, hvor vi skal ud at fange fladfisk og måske en havørred.

Da jeg har fået forærende to stænger vil jeg høre om hvad jeg skal købe, for at have en chance for at få succes med dette.

Jeg har følgende udstyr :
7" Carbonstang uden hjul
9" Compositstang med hjul - 3000 med 0,5mm line.

Jeg har også en hulens masse forfang og gulp orme.

Jeg har lidt behov at vide følgende:

hvilket typehjul skal jeg købe til den stang som mangler? (Multihjul eller fastspole)
hvilken tykkelse skal linen have?

Er det udstyr jeg har fået fint nok til en starter?

Det er meget vigtig at i gør svaret så simpelt som overhovedet muligt. Ellers er jeg bare på bar bund igen.

Jeg håber i kan hjælpe.


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum