Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket fiskestangssæt?

 Besvar Besvar
Forfatter
Philip Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Philipo Avatar

Tilmeldt:: 18 Nov 2001
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Philipo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilket fiskestangssæt?
    Sendt: 29 Apr 2020 kl. 11:28
Hej alle

Jeg har fisket i mange år, da jeg var i mine sene teenage år. Nu er jeg blevet 35 år og vil gerne lidt i gang igen.

Mit grej fra den gang, er ikke lige hvad det har været. Så jeg er på udgik efter noget nyt. Og et "startsæt", som ikke koster alverden. 
Jeg har fundet 2 sæt og vil høre jer, hvad I ville vælge. Jeg ved godt at der er mange af jer, som nok vil sige at jeg skal fyre nogle flere penge efter noget bedre udstyr. Men det er hvad jeg har at gøre godt med.

Jeg vil komme til at fiske fra kysten efter havørred, fladfisk. Og en smule i put and take søer. 

Hvilket af følgende, ville I vælge:

eller
Til top
Philip Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Philipo Avatar

Tilmeldt:: 18 Nov 2001
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Philipo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2020 kl. 11:34
Til top
Peter Schrøder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Schrøder

Tilmeldt:: 17 Maj 2011
Geografisk: Frederikssund
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Schrøder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2020 kl. 13:15
Hvad er der galt med det grej, du har?
Det meste af det grej, jeg bruger, er mere end 30 år gammelt. 

Ellers ville jeg vælge en 8 eller 9 fods stang med en kastevægt op til 20 gram og et fastspolehjul str. 2000 eller 3000 som kan rumme 1-200m 0,20 line. Et godt lineoplæg er alfa og omega; Shimano er et godt valg til netop dette. Det behøver ikke været et dyrt hjul.
Til fladfisk kan du godt få brug til lidt kraftigere grej, især hvis du vil fiske fra land.
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 842
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2020 kl. 16:00
Mit favorit hjul er 10 år ældre end mig selv Cardinal 4, Selvom jeg bruger moderne grej, Elsker jeg at fiske med gammelt grej og nylon liner :) så du kan sagtens bruge dit gamle grej.

Harald nyborg har noget godt og billigt kvalitetsgrej til næsten ingen penge til exempel et dam hjul til 149 kr og dam stang til 199 kr og masse billigt endegrej og tlbh.

Ellers er der masser af brugt kvalitetsgrej til salg alle steder.

Evt. hvis jeg måtte anbefale en stang ville jeg foreslå en ron thompson tyran, Det er en stang der tåler en masse og er udover det ret lækker og kan vel anskaffes for små 400 kr og et dam hjul fra harald nyborg med line til 149 kr så har du et godt sæt til cirka 550 kr 




Til top
Philip Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Philipo Avatar

Tilmeldt:: 18 Nov 2001
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Philipo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2020 kl. 12:44
Okay tusind tak skal I have :)

Jeg vil gå mit gamle grej igennem igen. Og ellers se på jeres gode forslag. Mange tak :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum