Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tungstens rørfluekugler

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tungstens rørfluekugler
    Sendt: 18 Apr 2020 kl. 21:10
Jeg står overfor at skulle i gang med at binde en ny serie små rørfluer.

Jeg har et ønske om, at mønsteret synker hurtigt, så jeg vil bruge Tungstens rørfluekugler i forskellige størrelser og farver.

Det eneste jeg mangler af viden, er hvad størrelse indvendig hul, som der er i de Tungstens rørfluekugler, som kan købes.

Jeg har søgt lidt på nettet, men kan egentlig ikke rigtig få netop den info, som ville være rar at have, når der skal indkøbes rørfluerør!

Er der evt. nogen her på forum, der kender de indvendige mål på 4 mm. og 5 mm. Tungstens rørfluekugler?

Et link til en hjemmeside med målene har også interesse.

På forhånd tak.

Mvh
Per Karlsen.
Til top
Ole Søndergaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Vormstrupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 11 Dec 2008
Geografisk: Karup Å
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vormstrupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2020 kl. 14:35
Jeg vil skyde på de er 1,8 mm, da jeg mener. f. eks. Futureflys inderrør har den dimension.

Men som sagt, jeg skriver skyde på, så helt validt er det ikke...
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2020 kl. 17:36
Hej Ole.

Jeg er lidt forvirret omkring de mål. Skagit oplyser ø 1,65 mm., det passer vist mere til Frödins rør, men ok, jeg har en del ø 1,4 mm. rør, som under alle omstændigheder kan gå i hullerne, men jeg vil gerne bruge ø 1,8 mm., de er normalt lidt stivere, og kan bedre tåle nogle tæsk, hvis Coneheaden skulle ramme en sten!

Mvh
Per Karlsen.

Til top
Ole Søndergaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Vormstrupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 11 Dec 2008
Geografisk: Karup Å
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vormstrupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2020 kl. 18:52
Prøv dette link hvis det virker.

https://futureflydenmark.dk/futurefly-tube-3-and-1-8-mm-soft-medium

Jeg skal lige nævne jeg ikke er sekterisk i forhold til rør og dets fabrikat. Jeg køber det der fungerer, om det så er dette, Frödins eller et helt tredje er mig underordnet 🙂
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2020 kl. 21:30
Hej Ole.

Jeg er helt enig i, at tingene skal funke i dagligdagen, derfor "hekser" jeg også med at tilpasse delene, hvis de ikke passer, men lige netop Tungstens vægte, med huller er låst i de fødte huller, da de er meget svære at bore op, hvis man ikke lige har adgang til diverse diamant bor. Det har jeg ikke mere, da jeg ikke er på arbejdsmarkedet mere, så jeg er tvunget til at købe dele, som passer sammen.

Jeg kan se, at FF Tungsten Bead - 4mm har ø1,8 mm. huller, det må betyde, at der er en hvis standard, og mon ikke en Bead på 5 mm. også er til ø 1,8 mm. rør!

Desværre viser historien sig ofte at indeholde forskellige standarder, afhængig af fabrikat, men jeg tror jeg har indkredset de mål, jeg skal bruge, for at komme videre.

Tak for hjælpen

Mvh
Per Karlsen.
Til top
claus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skeldal

Tilmeldt:: 19 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 208
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skeldal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2020 kl. 06:33
Hejsa de tungsten kuler har Korsholm der passer til 1.8 deres egne koster 25 kr pr pose FF 35 kr lidt forskæld samme farver ca
mvh Claus
Til top
Ole Søndergaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Vormstrupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 11 Dec 2008
Geografisk: Karup Å
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vormstrupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2020 kl. 09:59
Se Claus - den slags kan vi lide.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum