Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

UV lim - reje øjn

 Besvar Besvar
Forfatter
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: UV lim - reje øjn
    Sendt: 14 Mar 2020 kl. 15:30
Hej

Hvilken uv lim bruger i når i laver rejeøjn ?
Jeg bruger selv LOON uv waders repair, syntes den fungere OK, dog syntes jeg den er svær at få til at hærde helt op så den ikke stadig er lidt klistret, også efter de er tørret af med sprit.
Har i gode erfaringer med andet lim, der bliver super hærder og “glat” ?

Mvh.  Jørgen
Til top
le fevre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Istap Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Istap Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2020 kl. 20:37
hvad for en uv lys kilde bruger du ? 
jeg er gået over til at bruge en UV-Laser pen
og har ikke noget i dag der klister bruger idag kun Bug Bond
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2020 kl. 21:55
Hej Le Fevre.
Jeg har en ret ok lampe, læste lidt op på uv lys Nm, og har haft nogle forskellige, kasseret nogle og har en tilbage som jeg har fået bedst resultat med.
Har lige “fundet” en tupe Solarez, og lavede et par test øjn, de blev ret OK, men limen er ret tynd.. sværer at bruge hvis der skal laves flere øjn.
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2020 kl. 21:57
Hej Le Fevre.
Jeg har en ret ok lampe, læste lidt op på uv lys Nm, og har haft nogle forskellige, kasseret nogle og har en tilbage som jeg har fået bedst resultat med.
Har lige “fundet” en tupe Solarez, og lavede et par test øjn, de blev ret OK, men limen er ret tynd.. sværer at bruge hvis der skal laves flere øjn.
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Mar 2020 kl. 10:13
Af de efterhånden mange forskellige uv-limer, jeg har brugt, er min erfaring, at Loon er en af de værste til at fedte. Du kan give første dyp med Loon og så forsegle med din Solarez. Den fås forøvrigt også i hård, tyk. Efterhærdning i rigtig sollys er godt.
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Mar 2020 kl. 10:52
Hej Jørgen

Du kan få Solarez i en tyk udgave her : 

Ellers er der også denne som er ganske fin : https://www.korsholm.dk/raidzap-thick.html



Ellers gør som Klaus skriver da det virker ganske fint !




Redigeret af carsten o - 15 Mar 2020 kl. 11:14
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2020 kl. 12:09
Tak 😀
Til top
René Brink Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kildemus

Tilmeldt:: 12 Maj 2019
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kildemus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2020 kl. 12:50
Er der nogle der har prøvet at bruge UV resin til 3D printere.
Det er ihvertfald et billigt alternativ

https://3deksperten.dk/primacreator-value-flex-uv-resin-500ml.html
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum