Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluebindingslak hvilken?

 Besvar Besvar
Forfatter
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluebindingslak hvilken?
    Sendt: 26 Feb 2020 kl. 15:37
I stedet for at købe de små flasker lak til fluebinding til en hamper pris hvad lak kan så anbefales til fluebinding hvis man vil købe det andre steder?  

Alm celluloselak eller andet?

Forslag og gode råd modtages.

/Jan
Til top
Per Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
phl

Tilmeldt:: 06 Apr 2016
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér phl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2020 kl. 15:53
 Hej!
Føtex,Kvikly og flere andre dagligvare butikker har næsten altid billig neglelak til 20-25 kr.
Jeg har brugt det i mange år og det er ligeså godt som det ``rigtige``.
Jeg køber det ikke specielt for at spare penge, men da jeg ikke bor i nærheden af en 
forretning som handler med flubinding, så er det,  det nemmeste og som sagt også det billigste.
  vh Per
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2020 kl. 09:43
Jeg vil mene der er til mindst 1000 fluer i en flaske lak. Så stk prisen er vildt lav
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2020 kl. 22:15
Det er ikke et spørgsmål om hvor mange fluer der er til i en flaske. Står flasken for længe så bliver lakken træls selvom den normalt kan fortyndes med cellulose. 

Vil gerne høre hvilke alternativer andre bruger.

Neglelak er måske en mulighed men hvad ellers hvis man ikke køber de små flasker fluebindingslak?

Almindelig celluloselak?
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2020 kl. 11:00
Sekundlim. Gerne den slags med pensel i låget. Så giver du 1-2 cm af tråden et strøg med penslen, inden de sidste tørn, og din knude. Hurtigt, nemt og meget effektivt.
Limen kan samtidigt bruges til andre ting end lige fluebinding.
Det er det jeg bruger for det meste.
Til top
Allan Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan Jacobsen

Tilmeldt:: 30 Aug 2008
Geografisk: Skive
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan Jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2020 kl. 17:19
ZAPONLAK. Købes i de fleste byggemarkeder.
Lakèr 2 gange.

Mvh.
Allan J
Til top
Allan Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan Jacobsen

Tilmeldt:: 30 Aug 2008
Geografisk: Skive
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan Jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2020 kl. 17:22
Hmm, glemte lige at sige at lakken fortyndes med alm. cellulosefortynder efter behov. 
Til top
peter h. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lektoren

Tilmeldt:: 25 Sep 2011
Geografisk: kaundborgl
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lektoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2020 kl. 19:30
Zaponlak blev i sin tid anbefalet af Preben Torp. Det er relativt billigt. Den eneste hage er, at opløsningsmidlet fra fabrikantens side er toluén. Det fordamper og tørrer i løbet af nul komma fem, men jeg måtte konstatere, at jeg fik en knaldende hovedpine af at anvende det.  
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum