Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sage spinneklinge/stang

 Besvar Besvar
Forfatter
Ole Søndergaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Vormstrupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 11 Dec 2008
Geografisk: Karup Å
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vormstrupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sage spinneklinge/stang
    Sendt: 03 Feb 2020 kl. 21:43
Jeg købte for over et års siden en 10 fods 10-30 Sage hjemmebygget spinnestang. Umiddelbar virker den fed, og jeg ser frem til den endelig kommer i brug i år.

Er der nogle i dette forum, der har erfaringer med disse?

Jeg er fortrøstningsfuld, selvom den skal løfte arven fra en Fibatube.....

Til top
Ulrich Frølich Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ufl

Tilmeldt:: 23 Aug 2008
Geografisk: Lemvig
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ufl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2020 kl. 07:51
Hej
Hvad hedder modellen helt præcis?
Jeg har flere Sage spinnestænger og er især vild med dem til å fiskeri efter laks.
De arbejder dybt og samtidig en progressiv stærk aktion, god føling i toppen.
Jeg fisker med flet, så vigtig med en klinge der arbejder dybt til fight af laks, men igen smag og behag.
Bruger dem ikke på kysten, så der kan jeg ikke sammenligne dem, da jeg kun fisker på vestkysten.

Ulrich
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2020 kl. 10:03
Hej Ole

Jeg har for et par år siden bygget en triggerstang på en Sage XI2 flueklinge i klasse 12. Klingen kunne fås billigt da den var et par generationer gammel. Det er ikke en spinneklinge, men kan sagtens bruges som sådan.

Jeg bruger den på kysten, og den har vist sig at overgå alt andet jeg har haft i hænderne mht. kastelængde, præcision og følsomhed. Den kaster optimalt mellem 15 og 20 gram, men kan godt gå både under og over. Med fisk på har den en fin progressiv aktion og bøjer dybere og dybere jo større pres. Jeg bruger den primært på kysten, men har også prøvet den til laksefiskeri i en Svensk elv. Med en ca. 8-10kg laks blev den presset helt i bund, men krogholdet var desværre det svageste led i kæden.

Mvh. Peter
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum