Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Øjer fluestænger

 Besvar Besvar
Forfatter
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Øjer fluestænger
    Sendt: 06 Okt 2019 kl. 19:28

Hej Lasse og Martin

Mange tak for svar. Lasse grunden til jeg ville have det hele var mere, at de hverken fylder, vejer eller koster noget og så kan det komme med på ferie. Jeg husker engang en fiskeferie Lapland, hvor spidsen på min klasse 4 stang knækkede og jeg herefter måtte fiske tørflue med en klasses 6 stang de næste 16 dage! Men som du siger kan man måske nøjes med mindre. Hvilke slags topøje foretrækker du? Den runde model (Sage) eller de pæreformede? og hvorfor?

@Martin tak for link, jeg har skrevet en besked til dig på facebook

Mvh Rasmus


Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2019 kl. 18:15
Hej Rasmus

Jeg har en annonce med komponenter til fluestænger slået op:
Det sælges kun samlet, men så har du nok :-)
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2019 kl. 22:29
Hej Rasmus

Alle størrelser og udformninger er en ordentlig omgang, en håndfuld af øjer med rør større end toppen på de stænger du skal have med og lidt bindetråd og epoxy er rigeligt, etbenet foret er også nok

For ok udvalg kig her:https://www.guidesnblanks.com/c/rod_guides

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2019 kl. 20:54

Jeg skal have skiftet et topøje til en backup fluestang og er derfor ved at undersøge markedet.

Jeg tænker nemlig ved samme lejlighed at købe topøjer i alle forskellige størrelser og modeller omkring 20 stk i alt, det kan være rart at have på lager og med på en fiskerejse hvis nu uheldet skule være ude.

Jeg kan se, at man kan få topøjer hos Korsholm model sage round model, hvad er fordele ved den sammelignet med pæreformet?

Ellers har de hos korsholm titanium og standard til en pris af 35 kr og 30 kr

Hos salmon fly er standard derimod billigere 15 kr imens titanium koster 38 kr.

Er der nogen som ved om det er samme produkter hos Salmon fly og Korsholm? og har i et andet sted med godt udvalg

Er titanium lavet ud af titanium og derfor lettere eller er det bare finish som er titanium?

Jeg kan også se hos Korsholm de har en Flexcoat tip top adhesive som er en varmelim, er der nogen der har erfaring med at bruge den?

Hvis nogen har info om emnet vil jeg være taknemmelig.

Desuden skal jeg have skiftet et skydeøje på min Sage TCX 9´ #10 Hvilken model skal jeg vælge? og farve beviklingstråd?

Jeg skal også have skiftet et par øjer på min Sage TXL-F 6´8 #3 og ved ikke hvor jeg kan handle det?

Mvh Rasmus
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum