Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tippet rings

 Besvar Besvar
Forfatter
Bjarne Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Briton Avatar

Tilmeldt:: 23 Maj 2019
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Briton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tippet rings
    Sendt: 21 Aug 2019 kl. 21:32
Hej
Tak for råd.
Jeg har fundet dem jeg søgte hos go fishing 🙂

Vh Bjarne
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2019 kl. 09:45
Hej Bjarne.

Jeg har brugt Tippet ringe i rigtig mange år, og dem bruger jeg til alt mit fluefiskeri, men også til nogle af mine rigs, til gennemløbs spinner / blink.

Jeg brugte i mange år de originale Moser ringe, men de blev efterhånden lidt dyre, så jeg fandt et alternativ, til de originale rig ringe.

Man skal bruge en halskæde i rustfrit stål, med enten runde eller ovale svejste led. Så klipper man ganske enkelt hvert andet led af, og man har en billig rig ring.

Jeg køber normalt en 80 cm. lang herre halskæde, gerne i 3 mm. led, men der skal ledes efter det, og man skal være sikker på, at leddene er svejste.

I dag vil jeg helst have de halskæder, hvor ledene er ovale, altså så svarer til E.S.P Ovale rig ringe, så kan jeg få en halskæde til små 100 kr. + forsendelse, for små ca. 150 stk. ringe.

Kig i Coop, der kan være gode tilbud på sådanne halskæder.

Mvh
Per Karlsen.
Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jens65

Tilmeldt:: 06 Aug 2015
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens65 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2019 kl. 07:59
Du kan købe dem i jagt og fiskerimagasinet. Har prøvet dem i strømvand,og det har fungeret fint. Kan sikkert bruges overalt. Jeg er dog gået tillbage til loop til loop; det virker bedst for mig. Vh
Til top
Bjarne Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Briton Avatar

Tilmeldt:: 23 Maj 2019
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Briton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2019 kl. 06:02
Hej

Nogen der har erfaring med tippet rings.
Hvilke er bedst og hvem forhandler dem her i Danmark?
Det er lidt dyrt at få dem tilsendt fra udlandet.

Vh Bjarne
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum