Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forslag til fiskestart Far og Søn

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Miggy

Tilmeldt:: 14 Jul 2019
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Miggy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Forslag til fiskestart Far og Søn
    Sendt: 15 Jul 2019 kl. 10:39
Hejsa. Efter små 15 år væk fra fiskeri ønsker jeg at komme tilbage igen. Absolut ingen viden om det foruden de par uger vi har brugt på at undersøge udstyr, men jeg synes godt nok der er meget. 

Knægten (6år) og jeg ønsker at få købt også nogle lidt generelle sæt til at komme igang med. Vi kunne godt tænke os at fiske kyst, put & take og sø til at starte med. 

Kan i give os os nogle forslag til både noget en junior kan starte med (billigt), og også gerne nogle forslag til mig. Betaler gerne lidt mere for kvalitet.

Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2019 kl. 11:28
Når man starter op med junior, så må man forberede sig på at der er andet, som fanger interessen under fiskeriet. Det kan være leg, og andet, men selve fiskeriet, er kun i kort periode, på hver tur, og det er kun godt.
Jeg har erfaring fra egne børn og børnebørn, men vi har også haft dem meget tidligt med, fra ca., 4 år, så vi har generelt altid været obs. på, at der også var andre ting end fiskeriet, som var intessant.
Min familie havde over 30 år, mange juniorture, og børn fra 0. klasse med på rigtig meget forskelligt fiskeri, og vores erfaring er, at der skal fanges noget uanset om det småt, og skaller / aborre er bare lykken, især hvis børnene kan håndtere fiskene levende, evt. i et kar med en luft pumpe, så kan de lære, at fiskene sagtens kan genudsættes, og der går meget god tid med at studere fiskene, medens stængerne evt. kan passe sig selv!
Grej, ja jeg ville absolut se på 123nus, brugt annoncer, dels er der tit rigtig fornuftigt grej, og til priser, der er til at betale. Sæt evt. en annonce i, med de ønsker i har, der er meget godt grej til salg, rundt om.
Vælg let grej, og hjul, som kan tåle lidt af hver, og stænger kunne evt. være teleskop stænger, det har vi haft god succes med, dels er teleskop stænger til at transportere, og så kan man til ægte medefiskeri, få mange stænger, som børnene kan bruge.
En meget vigtig ting er selvfølgelig madpakke og drikkelse, og lad endelig børnene være med, når den del skal laves. Vi har haft rigtig mange gode timer ude ved vandene, og rigtig meget kvalitets tid, og det er altid et håb, at andre kan prøve det også.

Voksent grej? ja i dag er det et spørgsmål om, hvad man vil ofre, og jeg ville igen se på, hvad brugt markedet på 123nu, byder på. Min familie har op gennem årene, virkelig fået godt grej her, til alle typer fiskeri, og til priser der er til at betale, og selvm vi efter hånden har mere end 60 års fiskeri på bagen, så er der stadig brugt grej der fristerWink

Held og lykke med fiskeriet.

en lystfisker fra
Per Karlsen.


Redigeret af PK - 15 Jul 2019 kl. 11:36
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum