Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluestang til min barndomskammerat.

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluestang til min barndomskammerat.
    Sendt: 29 Maj 2019 kl. 07:23
Et lidt mærkeligt spørgsmål men håber der er plads til det herinde uden fordømmelse.

Sagen er den jeg har en barndomsvkammerat som virkelig elsker at fiske. Grundet en meget tragisk og voldsom barndom og opvækst så har han desværre nogle diagnoser idag der bla. Gør han ikke virker ude blandt andre mennesker han er generelt bare en mand (36 år) der er rigtig hårdt ramt både på den ene og den anden måde så han sidder idag i en 1 værelses og er førtidspensionist. Manden er ret hårdt spændt for og har ikke mange penge at gøre med så jeg har virkelig overvejet at købe en billig brugt fluestang og hjul til ham for at han kan komme med mig på kaste kursus fro det vil han rigtig gerne men han har bare ikke råd til stang og hjul og det syntes jeg er lidt syndt. Så jeg vil høre om i tror det er muligt at købe noget billigt brugt til ham et sted? Jeg snakker ikke om det nyeste af det nye det kan godt være noget af ældre dato det ville også gøre ham utrolig glad da han er en yderst taknemmelig mand :) som sagt billigt og brugt som bare skal kunne virke.

Jeg har selv et sæt som jeg har købt som begynder sæt i en butik go det eneste jeg har skiftet ud er linen. Så jeg er heller ikke den med det vilde setup. Vi vil bare så gerne igang sammen :)
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2019 kl. 13:21
Hej Dennis

Du kan sagtens finde en billig fluestang enten i brugt markedet eller i auktionerne her. Tilsvarende med en line. Til en begynder vil en kort flydende WF line være velegnet (endelig ikke longbelly). De allerbilligste liner er for dårlige og krøller. Du kan evt. finde en line her (så længe brexit ikke er sket): https://www.flylineshop.com/shop.html#!/Barrio-Floating-Lines/c/10329715/offset=0&sort=normal

Hjulet er til det meste fluefiskeri bare til opbevaring af linen, og kan derfor være billigste model.

Mvh. Peter
Til top
michael gehrt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
skovtrold

Tilmeldt:: 28 Jul 2008
Geografisk: vejle
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skovtrold Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2019 kl. 21:53
Hej Dennis
Er det 1 hånds udstyr eller 2 hånds udstyr i skal bruge

Michael

Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2019 kl. 09:42
Citat: skovtrold

Hej Dennis
Er det 1 hånds udstyr eller 2 hånds udstyr i skal bruge

Michael


Hej Michael.

Jeg har en 1 hånds så tror også det er det jeg vil finde til ham :)
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2019 kl. 19:55
Citat: skovtrold

Hej Dennis
Er det 1 hånds udstyr eller 2 hånds udstyr i skal bruge

Michael


Kan du anbefale noget da Michael?Smile
Til top
michael gehrt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
skovtrold

Tilmeldt:: 28 Jul 2008
Geografisk: vejle
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skovtrold Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2019 kl. 20:53
Hej Dennis
Fordi jeg har en vision GTfour DH Lite 11,9 fod klasse 7 linevægt 26 gram
Som du/i må få
Den fejler ingenting og er ikke brugt ret meget
Hilsen Michael
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2019 kl. 00:17
Citat: skovtrold

Hej Dennis
Fordi jeg har en vision GTfour DH Lite 11,9 fod klasse 7 linevægt 26 gram
Som du/i må få
Den fejler ingenting og er ikke brugt ret meget
Hilsen Michael

Er det rigtigt? Ej hvor fedt. Tusinde tak. Det er virkelig fedt :) hvordan gør vi?
Til top
michael gehrt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
skovtrold

Tilmeldt:: 28 Jul 2008
Geografisk: vejle
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skovtrold Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2019 kl. 19:07
Hej Dennis
Smid mig lige en SMS på 21291049
Så tager vi det der
Michael
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2019 kl. 15:40
Er du på Facebook? Jeg syntes ikke lige jeg kan finde Dennis Hansen fra Gjerlevæ

Der er masser af billigt fluegrej til salg i køb/salg af fluegrej gruppen på facebook. 

Du kan også prøve at henvende dig til Sørens Flueshop - han giver sikkert gerne et sæt til din kammerat. Du finder ham ligeledes på facebook i gruppen Gratis fluekasteinstruktion (og noget mere).

Hvad klasse fluegrej tænker du han har brug for?
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2019 kl. 20:43
Citat: P.M.

Er du på Facebook? Jeg syntes ikke lige jeg kan finde Dennis Hansen fra Gjerlevæ

Der er masser af billigt fluegrej til salg i køb/salg af fluegrej gruppen på facebook. 

Du kan også prøve at henvende dig til Sørens Flueshop - han giver sikkert gerne et sæt til din kammerat. Du finder ham ligeledes på facebook i gruppen Gratis fluekasteinstruktion (og noget mere).

Hvad klasse fluegrej tænker du han har brug for?

Hej Poul.

Jeg er desværre ikke på facebook :) han fisker mest put and take :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum