Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alder på flueline

 Besvar Besvar
Forfatter
Bjarne Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Briton Avatar

Tilmeldt:: 23 Maj 2019
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Briton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Alder på flueline
    Sendt: 20 Jul 2019 kl. 16:58
Citat: Briton

Update.
Efter flere kasteøvelser besluttede jeg at købe en ny line da jeg fandt at skydehoved setup'et ikke fungerede for mig.
Runningline snoede temmelig meget og lige meget hvor meget jeg prøvede, kunne jeg ikke rette den ud.
Derfor, ud og købe ny line.
Prøvede et par stykker hos forhandleren og valgte så en Vision Vibe 85 WF flydende kl. 7-8, 17g.
Vel hjemme igen og ned på den store plæne.
Hvilken forskel! Den skyder som en drøm og selv med min ringe kasteteknik, lagde jeg den 20-22m ud!
Nu er jeg en glad mand 😄

Vh Bjarne
Til top
Bjarne Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Briton Avatar

Tilmeldt:: 23 Maj 2019
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Briton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2019 kl. 16:56
Update.
Efter flere kasteøvelser besluttede jeg at købe en ny line da jeg fandt at skydehoved setup'et ikke fungerede for mig.
Runningline snoede temmelig meget og lige meget hvor meget jeg prøvede, kunne jeg ikke rette den ud.
Derfor, ud og købe ny line.
Prøvede et par stykker hos forhandleren og valgte så en Vision Vibe 85 WF flydende kl. 7-8, 17g.
Vel hjemme igen og ned på den store plæne.
Hvilken forskel! Den skyder som en drøm og selv med ombringe kasteteknik, lagde jeg den 20-22m ud!
Nu er jeg en glad mand 😄

Vh Bjarne
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2019 kl. 23:13
Citat: Briton

Hej Dummiz

Jeg er slet ikke begyndt at fiske endnu. Kun gået i gang med at udøve kaste teknik. (og er ikke særlig god til det endnu 😒)
Jeg øver i hornbæk.
Hvor bor du i Randers.

Vh Bjarne

Jeg er også kun ved at lære teknikken. Så jeg er på samme stadie :D jeg er bosat i Gjerlev :)
Til top
Bjarne Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Briton Avatar

Tilmeldt:: 23 Maj 2019
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Briton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2019 kl. 16:57
Hej Willy
Tak for rådet. Har lige meldt mig ind

Vh Bjarne
Til top
Bjarne Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Briton Avatar

Tilmeldt:: 23 Maj 2019
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Briton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2019 kl. 16:55
Hej Dummiz

Jeg er slet ikke begyndt at fiske endnu. Kun gået i gang med at udøve kaste teknik. (og er ikke særlig god til det endnu 😒)
Jeg øver i hornbæk.
Hvor bor du i Randers.

Vh Bjarne
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2019 kl. 13:42
Hvis du ønsker at opøve færdigheder i fluekast - prøv fffd.dk - Århusafdelingen Smile.
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2019 kl. 22:02
måske måske ikke - men er det det värd ? Fluelinen er en meget kritisk del af din fluefiske-udrustning - se til at have en god line - det bliver så meget sjovere og mer effektivt. Köb f.x. en Cortland 444 så ved du at linen er i orden og du kan koncentrere dig på dit fiskeri. K&B Steen

Redigeret af sovereign - 07 Jun 2019 kl. 01:10
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2019 kl. 15:06
Citat: Briton

Hej Tak for svar
Jeg har været ude og få min gamle stang og line vurderet og jeg blev bare bedt om at tage til vandet og få det brugt.
Det vil jeg gøre.

Vh Bjarne

Hej Bjarne.

Må man spørge hvor omkring Randers du fisker? Har selv en fluestang jeg vil lære at kaste med og jeg er også fra Randers :D
Til top
Bjarne Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Briton Avatar

Tilmeldt:: 23 Maj 2019
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Briton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2019 kl. 13:12
Hej
Tak for svar
Jeg har været ude og få min gamle stang og line vurderet og jeg blev bare bedt om at tage til vandet og få det brugt.
Det vil jeg gøre.

Vh Bjarne

Redigeret af Briton - 03 Jun 2019 kl. 13:13
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2019 kl. 21:44
Hej
Jeg tror ikke, at det er alle flueliner, der har en alder, der betyder noget.
I 1965 købte jeg min første fluestang - en meget blød Daiwa 9 fod glasfiberstang. Hjulet var et Daiwa 231 med en flueline, som jeg ikke kender navnet på. Det var den forhandleren anbefalede. 
Jeg fik det aldrig til at spille rigtigt, og det endte på hylden.
For ca, 10 år siden købte jeg igen fluegrej, og fik noget jeg kunne håndtere.

Under en oprydning for et par år siden fandt jeg hjulet fra 1965 med den originale line.
Da jeg trak linen ud, var den blød som silke, og ved prøvekast har jeg bedømt til klasse 6/7. Linen er nu med på fisketure til åen, og er rigtig god i kastet.

Så prøv din gamle flueline inden du kasserer den. 

Ejner
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2019 kl. 13:49
Hej,

Velkommen tilbage i rækkerne. Der er sikkert ikke noget i vejen for at bruge linen. Du kan jo prøve den, og hvis den er smidig og ikke virker stiv, så er der ingen grund til ikke at bruge den. Da den er "ny", er der sikkert heller ingen grund til at rense den, medmindre den måske virker lidt fedtet eller noget i den stil. Så den venter nok bare på at komme ud og flyve og hale et par ørreder på land. Jeg har liner, der er langt over 10 år, og de er fine endnu trods brug gennem tiden.

Knæk og bræk!
Mvh Henrik


Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kvinde min

Tilmeldt:: 14 Mar 2017
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kvinde min Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2019 kl. 13:16
Prøv at dresse linen og hæng den op i store løkker nogle dage.. bliver den smidig og retter sig fint ud, så er den sikkert fin igen.. Held&lykke

Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2019 kl. 12:12
Prøv ,hvis den har meget hukommelse så ville jeg kassere den, men har da selv nogle gamle liner, selv om de mest brugte bliver slidt op.

Til top
Bjarne Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Briton Avatar

Tilmeldt:: 23 Maj 2019
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Briton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2019 kl. 11:50
Hej
Efter 20 år på sofaen påtænker jeg at genoptage fluefiskeriet igen

Jeg har fundet mit gamle grej og fandt en ubrugt loop wf line.
Den har været pakket i sin originale pakning og opbevaret mørkt.
Kan den stadig bruges?

Vh Bjarne
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum