Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Åndbare: Simms vs Patagoria

 Besvar Besvar
Forfatter
René Brink Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kildemus

Tilmeldt:: 12 Maj 2019
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kildemus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Åndbare: Simms vs Patagoria
    Sendt: 21 Maj 2019 kl. 18:53
Lad mig med det samme undskylde... for jeg ved godt dette har været oppe og vende før, men har intet brugbart kunne finde.

Skal have mig nogle nye åndbare waders. Jeg vil gerne have jeres hjælp til at vælge.
Valget står mellem Simms G4/G3 eller Patagonia rio gallegos. OG KUN DISSE TO MODELLER. Og kun waders ikke støvler..

Håber på nogle gode input. For eller imod
Til top
Damsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hanfisken

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: århus
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hanfisken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2019 kl. 21:50
Hejsa
Kender kun simms; har både g3 og g4 , ville faktisk helst have g3 men da deres nye model kom og den er markant tyndere end den gamle model, faldt valget på g4. Ulempem ved g4 er den er varmere og tungere end g3 
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2019 kl. 21:08
Jeg har selv slidt flere par simms op. Næste gange vælger jeg Patagonia, da jeg har hørt godt om dem
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2019 kl. 08:15
fordelen ved G4'eren (og vist nok G3'eren også), er at du kan sende den ind til simms/importøreren og få dem til at rep'e evt. huller o.lign. Jeg har et par G4Z'er hvor membranen gik, dem endte de faktisk med at bytte .. 
Er i tvivl om Patagonia yder den samme service (det tror jeg ikke, men du må ikke hænge mig op på det), men når man køber waders i den prisklasse, så er service/rep/ombytning helt klart en væsentlig parameter for mig .. uanset hvilke waders du køber, så kan du være uheldig at de går i stykker relativt hurtigt .. 
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2019 kl. 20:16
Citat: Ørde

fordelen ved G4'eren (og vist nok G3'eren også), er at du kan sende den ind til simms/importøreren og få dem til at rep'e evt. huller o.lign. Jeg har et par G4Z'er hvor membranen gik, dem endte de faktisk med at bytte .. Er i tvivl om Patagonia yder den samme service (det tror jeg ikke, men du må ikke hænge mig op på det), men når man køber waders i den prisklasse, så er service/rep/ombytning helt klart en væsentlig parameter for mig .. uanset hvilke waders du køber, så kan du være uheldig at de går i stykker relativt hurtigt .. 


Interessant overvejelse. Gad vide hvordan service er SIMMS vs Patagonia?
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Lars Møllenberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Møllenberg Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møllenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2019 kl. 06:53
Jeg har Rio Gallegos og er meget tilfreds. Har tidligere også sendt en jakke til reparation. Jeg havde købt den brugt på facebook, men fik på trods af manglende bon stadig fikset en lynlås. Har kun hørt godt om Patagonias service.
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2019 kl. 09:35
hvis du har kvittering (er min oplevelse, jeg er ikke ind i alt jura'en), så giver Simms en tip-to-toe renovering af alt .. alle pinholes bliver fixet, utætheder o.lign. bliver ordnet (har jeg ladet mig fortælle, jeg fik jo et par nye .. men det var 2 forskellige forhandlere der fortalte det samme, så går ud fra at det er korrekt) for et beskedent beløb .. 

hvad Patagonia gør, ved jeg helt ærligt ikke .. men find gerne ud af det, for de laver jo fine waders .. men at betale 5k+ for et par waders, som man kun har den alm. garanti/returret på, det er liiiiiidt for risky syntes jeg .. så vil jeg hellere betale ekstra, og så have muligheden for at få dem lavet hvis uheldet er ude ..
Til top
Morten Blichmann Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Salmonitis Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmonitis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2019 kl. 16:22
Jeg har haft både Patagonia og Simms. Simms har efter min mening (men det er sikkert meget individuelt) en meget bedre pasform end Patagonia. Det på trods, så er kvaliteten af Simms waders dalet de seneste ca 20 - 25 år, hvor jeg har fisket laks. Mit første par Simms var mine bedste, og så er det ellers gået stødt ned ad bakke siden. Jeg har prøvet at gå på Vision, men de gik i opløsning, så jeg er gået retur  til Simms, som stadig er ok kvalitet. Jeg har købt 2 par G3´ere og veksler mellem dem, og det virker som om, at det får dem til at holde noget længere.
Til top
sonni lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sonni l

Tilmeldt:: 06 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sonni l Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2019 kl. 13:00
jeg har nu haft simms g3 modellen af 2 omgange. det første par holdt 3,5 år og nok omkring 5-600 ture på kysten. Det par (simms G3) jeg bruger nu køre nu på 4 sæson ca. 5-600 ture. og jo de er blevet lappet og ser herrens ud og lugter fælt. det skal lige nævnes at jeg ikke rengøre eller skyller mine waders efter mine ture, de hænges blot til tørre i skuret. jeg kan ikke sige meget negativt om mine G3 waders, kun min egen behandling af dem! 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum