Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye tiltag.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nye tiltag.
    Sendt: 09 Maj 2019 kl. 13:10
Jeg har over flere omgange set tilbehør til eksemplevis hjemmelavet armbånd, og andet, som vi med lidt god vilje kunne bruge, som tilbehør til især vores rørfluer.

På denne hjemmeside er der en nitte, som jeg ser muligheder i, når talen er hoveder på vores rørfluer:


Man får en ordentlig dynefuld for næsten ingen penge, og forsendelse for 29 kr., så den hoppede jeg på, og ser nogle muligheder.

Der kræves lige, at man gider bore et hul igennem, men det er ikke noget problem, da det er en plast type, som de nitter er støbt i.

Når der er boret, så kan nitten bruges, som en slags "conehead" på en rør flue. Nu kan man så mene, at der ikke er meget vægt i det her hoved, men det har jeg løst ved at bagbore nitten, så kan jeg lime en ø 4 mm. kugle i enden, eller tage de mindste US rør og lime dem i, så har man en vægt, som er acceptabel.

Farver, ja guld - sølv - messing, men der kan laves mange tiltag med tusch, da de binder fint på de blanke flader.

For at beskytte keglens spids mod stød og slag, så har jeg sat en ø 3mm. fluo. gummikugle på røret, så smadres nittens kegle ikke!

Jeg er nu på jagt efter nogle O-ringe i stærke farver, det kunne give en spændende effekt, vis der kunne sættes, en farvet O-ring i neddrejningen.

Blot til orientering.

Mvh
Per Karlsen.


Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2019 kl. 19:17
Per du er lystfiskeriets svar på Jørgen Clevin (:


Redigeret af fishmadman - 09 Maj 2019 kl. 19:17
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2019 kl. 23:44
Hej Jesper.

Nej absolut ikke, ham når man ikke til anklerne, han var godWink, men jeg har alle dage godt kunne lide at ramme lidt ved siden af skiven, og så alligevel få det til at funktionere, det var også tilfældet i mit aktive arbejdsliv, hvor nogle af stumperne gav firmaet et lift ud i fremtiden.

Mvh
Per Karlsen.


Redigeret af PK - 09 Maj 2019 kl. 23:45
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum