Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vægtfylde+

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vægtfylde+
    Sendt: 24 Mar 2019 kl. 11:20
Jeg håber, der nogle her i forummet, som har forstand på polyester spartelmasse, til reperation af eksempelvis biler, ikke glasfiber, men ren metal.

Jeg har til noget forsøg, til små blink, som kastes med bombardo flåd, brug for at vide, hvad spartelmassens vægtfylde er!

Hvis der er forskel på de forskellige mærkers vægtfylde, hvad for et mærke, er evt. den tungeste?

Jeg har søgt på nettet, men har ikke kunnet få oplyst, hvad vægtfylden er på spartelmasse.

Jeg har lavet nogle forsøg med det billig spartelmasse, som Harald Nyborg fører, og kan umidelbart se, at en given støbning, så forskellen mellem hvidmetal vægtfylde 7,3 og spartelmasse, ca. det halve, så vægtfylden må være meget lav!

Den type blink, som er tænkt til bombardo fiskeriet, er meget små gennemløbere i  plade typen, med et 0,6 mm. hul igennem, som giver et forrygende livligt blink.

Jeg har ikke teknik til evt. at støbe de blink her i eksemplevis ren 99,99 % tin, da jeg kan ikke styre tråden i så tynde emner, men jeg tror på, at spartelmassen, er løsningen, men jeg bliver nød til at kunne regne slutvægten, nogenlunde ud.

På forhånd tak.

Mvh
Per Karlsen
Til top
Lars Mehl Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lmehl

Tilmeldt:: 17 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lmehl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2019 kl. 13:25
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum