Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skjern Å krogstr?

 Besvar Besvar
Forfatter
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skjern Å krogstr?
    Sendt: 22 Feb 2019 kl. 12:00
 Jeg er noget forvirret over mm reglen med kroge ,der nu gælder i skjern å, er der en der kan sige hvilken str 3 kroge og dobbelt kroge det svarer til, inden jeg nu igen ,igen igen skal skifte kroge for at fiske der?
Til top
Lasse Munkholm Skovsted Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zioux

Tilmeldt:: 07 Aug 2016
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zioux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2019 kl. 14:07
Nu kan jeg ikke sige str x til x i trekroge og str x til x i enkeltkroge er lovlige..
- Jeg ved til gengæld at mange bruger str 8 og str 10 trekroge..

Hvis du ruller ca. 1 km ned ad denne side, så er der også en vejledende str/gab mm diagram på både enkelt og trekroge..
http://mikandersen.dk/index.php/fiskeglad-lystfiskeri/kastefiskeri

Håber det kunne hjælpe dig en smule Smile


Redigeret af Zioux - 22 Feb 2019 kl. 14:07
MVH. Lasse
Til top
Martin Simonsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
masimo

Tilmeldt:: 27 Jan 2005
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér masimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2019 kl. 21:43
Til top
Martin Simonsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
masimo

Tilmeldt:: 27 Jan 2005
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér masimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2019 kl. 22:01
Hej.

Under regler på Skjern å sammenslutningens hjemmeside kan man under regler læse følgende: "Dobbeltkroge og trekroge må maksimalt have et kroggab på 7 mm. Enkeltkroge må maksimalt have et kroggab på 10 mm."

Mål i mm er entydig. 
Krogstørrelser er en svingende definition.

Brug et skydelære eller fil en ispind (eller aluminiums strimmel) ned på 10mm i den ene ende og 7 i den anden ende, og du har en fin krog lære. Smid den i krogæsken og du kan altid bestemme om dine krog er inden for mål.

Knæk og bræk

Martin
Til top
ole henning jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ole henning

Tilmeldt:: 15 Sep 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2019 kl. 22:33
Godt svar Martin!Smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum