Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Danvise fluestik, reservedele

 Besvar Besvar
Forfatter
Henning Jakobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HardyBros

Tilmeldt:: 09 Nov 2018
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HardyBros Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Danvise fluestik, reservedele
    Sendt: 20 Feb 2019 kl. 20:54
Hej. I vores klub har vi et defekt Danvise fluestik. Det er den aksel/bolt som vist der er knækket - gevindtappen til højre skal være lidt længere. Hvor får man reservedele ?? (er evt. interesseret i et defekt stik hvis denne del er OK)

Mvh Henning Jakobsen, Frederikshavn 



Henning Jakobsen
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2019 kl. 21:22
Prøv lige at kigge forbi det link her:

http://www.leroyflytying.com/store/index.php?main_page=product_info&products_id=1677

der er reservedele, men om det er er for dyrt, må vel lige overvejes.

Ellers er den del med gevindet til at reparere i en drejebænk, og jeg har repareret et par stik, hvor gevind delen, er lavet af Arne værktøjs stål, og krympet i hoveddelen. Det kræver selvfølgelig at man kender den rigtige længde på akslen!

Et par af genvindstykkerne, er blevet hærdet let, men det er den del af stikket, som oftest går i stykker, da gevindet belastes, og trækkes over.

Mvh
Per Karlsen.
Til top
Henning Jakobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HardyBros

Tilmeldt:: 09 Nov 2018
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HardyBros Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2019 kl. 22:36
Tak for tippet - jeg kendte godt siden. Men 25 dollars i fragt for en dims til 10 dollars. Det er for meget.

Reparere selv. Det vil jeg gerne se. Andre kan sagtens være dygtige end mig, men det her er plast / komposte. Jeg tror ikke det er noget man ordner i en drejebænk mens ægget koger.

Mvh Henning
Henning Jakobsen
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2019 kl. 23:26
Selvfølgelig kan det repares i en drejebænk, jeg er som fagmand - værktøjsmager - onkel opfinder - haft de situationer mange gange, i løbet af mit arbejdsliv, så der vil jeg da kraftigt protesterer.

Uanset hvad materiale, der er tale om, så er der mange måder at reperere, den slags skader på, dels med omtalt krympning, og så i den moderne verden kan stumperne med omtanke, selvfølgelig limes, det er ikke et problem, hvis man ellers vil kontakte en fagmand, hvis man ikke selv er stand til at betjene maskiner, og andre teknikker.

En ting, som rustfast materiale, kan sagtens sættes sammen med komposit, men ok, vil man ikke betale de omkostninger, originale dele koster, så var det vel værd at prøve at få en fagmand til at lave stumperne, det plejer at være en del af venne tjenesterne, når talen er på lystfiskere.Wink

Mvh
Per Karlsen.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum