Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Neopren waders med stocking-foot

 Besvar Besvar
Forfatter
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Neopren waders med stocking-foot
    Sendt: 09 Nov 2018 kl. 11:04
Ohøj

Er der mon nogen af de ærede formænd der har erfaring med neopren waders med "stocking-foot"?? 
Jeg kikker på denne løsning da jeg er glad for gå-komforten i en vadestøvle fremfor de faste støvler, og gerne vil have neopren i de kolde måneder..

Jeg overvejer Scierra TundraV2 eller Vision Subzero, men er da åben for forslag..

Lad mig høre om jeres erfaringer...
Mvh Finn
Til top
John Weesgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
John Avatar

Tilmeldt:: 14 Nov 2001
Geografisk: Falster
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2018 kl. 12:31
Hej Finn
Jeg fiskede med Scierra Tundra stocking i flere år, men da de skulle udskiftes blev det til Scierra åndbare i stedet for - se linket https://hvidovresport.dk/shop/waders/waders-stoevler/w-seam-stocking-foot-waders-incl-cc3-vadestoe.aspx# og kan kun sige, at jeg fortryder at jeg ikke skiftede før Wink

Jeg har ellers altid været tilhænger af neoprener men det er jeg ikke mere, så kan kun opfordre dig til at overveje åndbare i stedet for.

Mh/John
Til top
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2018 kl. 08:51
Hej John,

Tak for svar - Bliver de åndbare ikke for kolde? Eller er det "bare" et spørgsmål om at have nok tøj på...?
Mvh Finn
Til top
John Weesgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
John Avatar

Tilmeldt:: 14 Nov 2001
Geografisk: Falster
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2018 kl. 17:07
Hej Finn
Det spørgsmål var årsag til jeg brugte neopren Waders i mange år, men når man læste om fordelene ved åndbare besluttede jeg at skifte for et par år siden. Jeg tager så et par gode termo underhyl på inden under mine bukser og jeg har ikke ‘frosset’ på noget tidspunkt. Derimod har jer erfaret at den evindelige kondens fugtighed man får i neoprenerne, ikke eksisterer i de åndbare (deraf navnet) samt en betydelig bedre mobilitet når man fisker.

Jeg har ikke fortrudt skiftet
Mh/John
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2018 kl. 09:29
Kondens dannes også i åndebare waders ! Det kan ikke undgås på nogle måder det er et spørgsmål om hvilken slags underlag man har på. Jeg har et par G4 Simms det må jo sige at være i toppen de er ny imprægneret og de danner altså stadigvæk kondens ! 

Men søger du nogle neopren wades med en anden slags fodtøj kan du måske 
ved en fordel kigge på Jenzi´s neopren waders, De har en lidt anderledes støvle / sko som efter sinde skulle være mere lig en sko og en støvle. De kan fås hos grizzly lures ring og for en fagsnak med Allan han ved hvad han snakker om. 


Mvh C




Redigeret af Mallow - 15 Nov 2018 kl. 09:30
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum