Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

#10# enhånds.

 Besvar Besvar
Forfatter
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: #10# enhånds.
    Sendt: 02 Nov 2018 kl. 21:03
Hej Bo.
Nej tak, har faktisk en Tidal klasse 9


Redigeret af FFFI - 03 Nov 2018 kl. 18:40
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2018 kl. 19:55
Vil en 9 fods Scott Tidal Muskie-Pike Special klasse 10 kunne bruges? Jeg har en sådan én til salg for 2.000 kr.?

Bo Kluxen
Til top
Thomas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas.segato

Tilmeldt:: 22 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas.segato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2018 kl. 06:06
Nej det er ikke længden men stangens opbygning og materialer. Tjek denne artikel https://www.yellowstoneangler.com/gear-review/2018-8-weight-shootout-g-loomis-asquith-best-fly-rod-comparison
Har prøvet en 9 fod klasse 10, det er den bedste stang jeg har kastet. Førhen har jeg brugt meget hurtige stænger men Meridan har noget mere føling men kaster langt alligevel. Skal have en 8 asquith i USA. Men tag ned i en butik og prøv den.


Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2018 kl. 16:18
Hej Thomas.
Du skriver sving vægten er lavest på Scott stangen, men det er vel bare fordi den er kortere, er den også lavest hvis Scott stangen var 9’ som de andre.
Har du fisket med nogle stænger klasse 10 ?
Asquith er det den nye Loomis ? Hvad klasse vil du købe i US
Til top
Thomas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas.segato

Tilmeldt:: 22 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas.segato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2018 kl. 10:36
Meridian er den stang jeg har der har den laveste sving vægt. Dette er vigtigere end selve stangens vægt. Den loader enormt hurtigt. Den nye Asquith skulle være lidt samme genre, men svine dyr og svær at købe i EU. Jeg køber en her om et par uger når jeg skal til usa.
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Okt 2018 kl. 16:32
Hej 
Påtænker mig at anskaffe en klasse 10 stang til tropisk fiskeri, det skal være en stang i den lette ende (har tynde kagearme😀)
Har tænkt... Helios 2- Sage Method- Scott Meridian.......
Er der nogle af jer der har prøvet Meridian klasse 10 stangen der kun er 8’4” ??
Hvad bruger i, input på godt og ondt ?

Mvh.  Jørgen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum