Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Korkhåndtag

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Mehl Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lmehl

Tilmeldt:: 17 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lmehl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Korkhåndtag
    Sendt: 20 Okt 2018 kl. 23:20

Hej 

Skal ha skiftet bund håndtaget på min fluestang og mangler noget know how!
Jeg vedlægger et billed af delen og som det ses er nederste hjul fæste (messing ring)indbygget i korken. Hjulet sættes ned i denne og låses så med den anden øverste løse spænde ring som skydes ned over den modsatte hjulfod.

Problemet jeg har haft er at de moderne hjul der har mindre/smallere hjul fod ikke sidder godt nok fast når det låses da denne messing ring er for bred til de smalle hjul fødder.

Jeg vil derfor inden jeg montere håndtaget lave afstøbning af denne messing ring så jeg kan tilpasse denne afstøbning til at styre de smallere hjul fødder. 

Det blir så en "adapter" jeg sætter ind i hjulringen inden jeg benytter hjul med smal hjul fod.

Er der nogle der kan oplyse hvilket materiale jeg kan støbe denne adapter af?


Billedet viser messing ring og den mindre diameter på underhåndtaget!






Til top
Lars Mehl Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lmehl

Tilmeldt:: 17 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lmehl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2018 kl. 23:27
Kan ikke få billedet ind ved ikke hvorfor!

Stangen er en to hånds Bruce and Walker Hexagraph!


Redigeret af lmehl - 20 Okt 2018 kl. 23:49
Til top
Milton Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
McHardy

Tilmeldt:: 30 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 186
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér McHardy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2018 kl. 08:20
Hej Lars..
Det er svært at komme med et bud når jeg ikke lige kan se problemet.......
Men hvis hele håndtaget skal skiftes er mit forslag en ny hjulholder. 
vh.
Milton
Til top
Lars Mehl Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lmehl

Tilmeldt:: 17 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lmehl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2018 kl. 08:59
Hej Milton

Jeg skal ikke skifte hele håndtaget bare " bottom handle" nederste håndtag.
Hjulholderen er integreret i dette. Det er samme princip som på Hardy stængerne f.eks Graphite og Favorite, hvor hjul foden stikkes ind i det lille spor og den øvre glidering med gevind ring låser hjulet.

Vh 
Lars


Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2018 kl. 00:30
Lars jeg har mange forskellige reservedele til stænger, så send mig et billede af problemet og vi tales ved ..
Til top
Lars Mehl Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lmehl

Tilmeldt:: 17 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lmehl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2018 kl. 22:37
Flemming

Jeg er helt klar over at du har alt på hylderne i rigtig god kvalitet.

Jeg har i første omgang sørget for en ny nederste messing hjul ring til at sætte ind i den øverste kork ring på det nederste håndtag.
Når jeg har den tar jeg i første omgang den eksisterende defekte af for at se hvad jeg gør.

Kommer stærkt tilbage til dig hvis projektet mislykkes- vær sikker på det.

Til top
claus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skeldal

Tilmeldt:: 19 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 208
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skeldal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2018 kl. 14:17
Hejsa få nogen til at gøre det som ved hvad de har med at gøre har lige selv sendt en af mine to hånds afsted til korsholm de har en dygtig mand til det har købt det dyre kork de har det koster ca 17 pr cm + montage kan også fås til 2 kr pr cm +montage men en anden kvalitet på kork 
Til top
Lars Mehl Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lmehl

Tilmeldt:: 17 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lmehl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2018 kl. 23:37
Hej Claus

Tak for denne info- det er nyt for mig at de driver med dette- det gør det hele lettere!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum