Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ældre Daiwa spinnestænger

 Besvar Besvar
Forfatter
Allan Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan Jacobsen

Tilmeldt:: 30 Aug 2008
Geografisk: Skive
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan Jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ældre Daiwa spinnestænger
    Sendt: 22 Sep 2018 kl. 07:37

Jeg søger oplysninger om Daiwa spinnestænger.


Jeg er ellers stor fan af de gamle Hardy Favorit spinnestænger, og er så heldig at have både 10 og 11" udgaverne. Super stænger at fiske med.


Nu har jeg efterfølgende erhvervet både en 10” og en 11” Daiwa spinnestang.

(man får jo aldrig nok stænger) Syntes egentlig at de er helt ud på højde med Hardy.

Det er begge af mærket Whisker Spinning og fremstillet i Skotland. (sikkert nogle halvgamle stænger, men i en rigtig flot stand)

De er begge mrk. WS 98.

 

Mit spørgsmål er nu: Jeg mener at have set stænger fra Daiwa som er mærket WS 99.

Er der noget væsentlig forskel på de to ”modeller” ?

 

For flere år siden havde jeg 11” Daiwa Whisker som jeg solgte til en kammerat.

Når jeg ser på klingerne/fiberne kan jeg se at der er et andet mønster i den 11” jeg har i dag og så den jeg tidligere solgte.

Gad vide om dette er tilfældigt eller at den jeg solgte var en WS 99 model ?????

 

Mon der er personer herinde på forummet der ved noget om denne "serie" af stænger og evt. hvornår man begyndte at fremstille disse.

Måske kan der henvises til gamle kataloger.


På forhånd tak

Allan Jacobsen


Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jens65

Tilmeldt:: 06 Aug 2015
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens65 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2018 kl. 13:28
Hej Allan
Du skal nok have fat i Paw Holst; han ved vist en hel masse om Daiwa.
Vh
Jens 
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2018 kl. 14:52
Nemlig Paw er manden - kan kontaktes på

pawholst@yahoo.dk

mvh
Heinz
Til top
Allan Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan Jacobsen

Tilmeldt:: 30 Aug 2008
Geografisk: Skive
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan Jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2018 kl. 16:48
Hej Jens og Heinz.
Tusinde tak for hintet.
Det var pænt af jer.
Jeg vil kontakte Paw angående Daiwa stængerne.
Fortsat, rigtig god weekend.
Venligst
Allan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum