Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CONEHEAD

 Besvar Besvar
Forfatter
Stefan Lambæk Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
StefanLambæk

Tilmeldt:: 01 Okt 2017
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefanLambæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: CONEHEAD
    Sendt: 10 Okt 2018 kl. 12:21
Tak for linket og artiklen Per.
Til top
Hans Jørgen Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kaktusse

Tilmeldt:: 19 Jul 2011
Geografisk: Gram
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kaktusse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2018 kl. 08:42
Jeg har sendt mail til firmaet ,og han lover at der vil komme dia. mål på snarest
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2018 kl. 22:54
Hej Kent.

Jeg har nu i rigtig mange år haft et værktøj, meget simpelt udført, til at kunne tilpasse hullerne i Conehead - Kugler - US Tuber - og ikke mindst Hama perler.

Værktøjets holdere, er tilpasset hver type emne, og til kugler / Conehead, er der bare en UNC Unbrako skrue, som er hulet, med en lille Radie fræser.

Da værktøjets trykke mekanisme, kan justeres, deformeres emner ikke.

Værktøjet her bruges i sin rå form, til fixering af emner til eksempelvis, svejsning!

Jeg har lige flækket et billed sammen, så kan du se, hvordan jeg har valgt at lave et sådant holde værktøj.

Jeg kan ikke undvære det, i min hverdag, som fluebinder, da den giver mig mulighed for at lave alverdens ting, så de passer til mit flue setupWink
Mvh
Per Karlsen.

Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2018 kl. 17:23
hej per
tak for svar 
jeg er helt enig i din betragtning, at dert næsten aldrig er oplysninger om hulstørrelse, og det er såvel danske som udenlandske sites.
jeg binder mest på 1,8 mm rør, så det er heldigvist sjældent at hullerne er for små.
er hullet for stort, kan man altid give ekstra beviklinger med tråden, men derfor var det nu alligevel rart at man kunne være sikker på at købe kugler/cones der passer.


hvilket værktøj bruger du til at spænde op i så man kan udbore cones osv
jeg syntes det er svært at finde noget der virker hvor man ikke bøjer coneheaden.

med hensyn til omtalte tabel, er jeg detsværre ikke stødt ind i sådan en. Men det kunne faktisk være smart hvis man havde en standart for rørdiameter osv

mvh
kent
husk 1 flue i vandet er bedre end 10 i boksen
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2018 kl. 14:39
Hej Kent.

Jeg må indrømme, at jeg er dig svar skyldig, med hensyn til hulstørrelserne i Beads generelt, men jeg er nu sikker på, at tungstens kugler følger målene på de almindelige Beads.

Desværre er der ingen forhandler, der går op i den oplysning, men jeg har alle dage brugt de små klare rør, på henholdsvis ø 1.4 mmm. / ø 1,8 mm., så jeg har bare været heldig, at både tungsten og standard kugler har passet på mine rør.

Vis man bruger Frödins rør, så er man så heldig, at disse kan tåle at strækkes, så reelt kan diameterne, så tilpasses, ved at strække røret, men jeg vil helst have et fast mål på rørene.

Nu bruger jeg sjælden tungstens udgaver af Conehead / Rørfluekugler, mest fordi tungstens udgaver ikke kan bores, og det vil sige at man er lidt på den, vis der er grater i hullerne, men samtidig kan jeg ved standard kugler generelt ændre hullerne når jeg vil, da jeg har et værktøj til at spænde kugler op i, så jeg kan faktisk bruge standard kugler helt op til 2, 5 mm. rør.

Vis du evt. skulle finde en tabel, med hul størrelser i tungstens Beads, så lad os alle få adgang til det, der sikkert flere, som kunne ønske sådanne oplysninger.

Mvh
Per Karlsen.


Redigeret af PK - 05 Okt 2018 kl. 14:41
Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2018 kl. 22:15
hej per
rigtig fin "artikel" du har skrevet her
nu er mit svensk ikke så godt, så tænkte om du måske kunne hjælpe
jeg kan ikke rigtig gennemskue, hvad er indediameteren på feks tungstenskuglerne
jeg binder mest på de tynde futerfly rør, og vil gerne være sikker på at de passer inden jeg bestiller 100 vis af sten hejm

mvh
kent
husk 1 flue i vandet er bedre end 10 i boksen
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2018 kl. 13:57

Med henblik på den kommende fluebinding sæson, vil jeg gøre opmærksom på en mulighed, for dem, som binder rørfluer, og som bruger vægte til disse.

Conehead, har mange kvaliteter, og desværre ikke i ens standard, men de fleste virksomheder udbyder ø 4 mm. – ø 5 mm. – ø 6 mm. standard Conehead, og er rimelig enige om, at disse CNC drejede emner, har en vægt på ca. 0,2 g0,3 g0,4 g, altså ikke i tungstens udførsler, men standard.

Ligeledes med rørflue kugler, er vægte / størrelser ikke standard, men vælger man, at bruge en udbyder, så kan man nogenlunde styre det hele, også farverne.

Desværre er priserne meget forskellige, og antallet af emner i poserne er desværre også forskellig, men nogle steder, har man tilbud, hvor storkøb er mulig, normalt fra 50 stk. – 150 stk., og så er der virkelig penge at spare, dog i begrænset størrelser / farver, men det er til at leve med.

Jeg har gennem årene handlet mange steder, og især det her firma, giver noget for pengene:

http://www.guldskalle.se/

Især i denne tid med meget lav svensk valuta, så snakker vi om ½ pris, for de fleste ting, der bruges, som belastninger på ens rørflue.

Jeg vælger gerne de tyndvæggede udførsler i Conehead, mest fordi man får en Conehead, der let dækker frontens indbinding, på rørfluerne + at de kan erhverves i ø 7 mm. Jeg synes især, de store rørfluer, bliver flotte med ø 7 mm. Conehead.

Rørflue kugler i ass. størrelser i fluo. hvid, er svære at købe i Danmark, men i den anviste forretning, har et godt udvalg, som jeg har glæde af, til mine God Nat Fluer og helt hvide rørfluer.

Ud over Conehead / Rørfluekugler har firmaet en masse andre belastninger, som måske kunne indgå i ens rørfluerWink 

Blot til orientering.

Mvh

Per Karlsen.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum