Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ny havstang?

 Besvar Besvar
Forfatter
Brian Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bravo

Tilmeldt:: 20 Nov 2006
Geografisk: Horne, Faaborg
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bravo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: ny havstang?
    Sendt: 20 Aug 2018 kl. 15:22
hej,
jeg skal en tur på gule rev, lidt senere i år (oktober). jeg har været der før, dog nyt område denne gang.
Dem jeg skal af sted med, anbefaler 50lbs og en i reserve.
skal jeg derop, eller kan min stabile 24 lbs klare opgaven? der kan naturligvis være tilfælde, hvor 50lbs vil være og foretrække, men er det og skyde over målet?

hvis vi kan blive enige om, 50lbs er nødvendig, hvad anbefaler i så?
og nej, jeg smider ikke 2000 efter en stang, der kommer ned af hylden en gang imellem Wink

MVH
Brian
Til top
Søren Bang Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbn

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2018 kl. 19:26
Brug du bare din 24lbs pind - det er alt rigeligt ;)
Til top
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2018 kl. 14:58
Ja, min er 25lbs Fin-nord til ca 1200, med det klassiske ABU7000 på - det sæt har immervæk pumpet nogen torsk op fra revet... Med hensyn til pirke, så fisker jeg med 300g pirke da strømmen ikke er så voldsom derude - med tungere pirke kan armene godt blive trætte
Mvh Finn
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2018 kl. 18:19
Ville normalt også mene at 50 pund er at skyde noget over målet. Men som du selv er inde på kan det i visse tilfælde være ønskværdigt. Lyder som god grund til først at spørge og få afklaret hvorfor sådant tungt grej anbefales ?

Kan du ikke få valide argumenter for det. Ville jeg nøjes med 20-30 pund grej. Det har jeg på mine ture, på trods af dagsture men også nogle gange langt ude på ganske dybt vand, aldrig fundet grund til at bruge kraftigere.
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bravo

Tilmeldt:: 20 Nov 2006
Geografisk: Horne, Faaborg
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bravo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2018 kl. 12:12
mange tak for jeres input.
jeg holder mig til min nuværende, og så finder jeg en ekstra til reserve.

Brian 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum