Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiskeri ved Vrådal i Norge

 Besvar Besvar
Forfatter
Andreas Tranum Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndreasTranum Avatar

Tilmeldt:: 15 Aug 2018
Geografisk: Hjørring
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndreasTranum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiskeri ved Vrådal i Norge
    Sendt: 15 Aug 2018 kl. 13:59
Hej Folkens. 

Jeg tager til Vrådal i morgen tidlig og har købt fiskekort til Vrådal kommune. 
Så jeg må fiske i øverste halvdel i Nisser Sø, samt Vrå vatn...

Er der nogen der kan komme med nogle gode fif, både til fiskeriet, samt et godt sted?

Jeg er vant til put&Take søer, hvor den primært har stået på flåd med powerbait, samt lidt spinner og fluefiskeri. 
//Andreas
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2018 kl. 20:17
Hej

Jeg har været i Vrådal 2 gange, henholdsvis i september og i oktober.

Du kan fiske i byen fra bådebroerne, dybt vand....men søerne er store og dybe...så det er lidt svært at finde fiskene.
Ellers Roholtselven som forbinder de 2 søer. Og nej det er egentlig ikke en elv, men nærmere en kanal mellem søerne. Men ørrederne samles der nogle gange. Det er lidt svært at komme til på grund af træer, men kig på Google maps og find Vråliosvegen. Så kan du se sidevejene ned til vandet.

Ellers fik jeg det tip at fiske nær bækkenes udløb i søerne. Ørrederne samles der i efteråret.

Blink på 10-20 gram i søen, muligvis lidt lettere i elven. Der er ikke meget vand pga tørken i år.

Der er ikke så store fisk nær land, største jeg har hørt om er 4,2 kg. Men de er sjældne

Båd kan muligvis lejes. Spørg i  Vrådal Villmark og Fritid.   Der er ret flinke 😉

Og skal du ikke fiske en dag, så tag en toptur til Roholtsfjellet. Til at klare for os danskere i la la form. Men bestemt turen værd. Mener turen er 7-8 km.

God tur. Er helt misundelig.

Mvh Ole





Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum