Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Godt fladfiske-vand

 Besvar Besvar
Forfatter
Claus Fynbo Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Claus F

Tilmeldt:: 04 Jul 2018
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus F Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Godt fladfiske-vand
    Sendt: 06 Jul 2018 kl. 08:26
Kære Forum

Jeg har brug for et godt råd. Min svigerfar fylder 80 år denne sommer. Som de fleste andre i den alder er ønskerne ikke store. Vi har for 15-20 år siden brugt en del tid sammen (hele familien) med fiskeri i Mariager Fjord efter fladfisk (mest skrubber) fra jolle. Jeg/vi vil gerne give ham en weekendoplevelse i samme stil. Altså fiskeri efter fladfisk - god madpakke og en øl/snaps. Men jeg er helt på bar bund omkring det danske fiskevand efter fladfisk - hvor skal vi tage hen? 

Vi har ingen jolle - men kunne nok låne en. Så jeres ideer/bud må meget gerne både være omkring fiskeri fra jolle eller fra land/mole. Det er ikke så afgørende. Det vigtigste er at der er fisk og det er rimelig nemt at komme til at fiske. (hvis der så er sommerhuse i nærheden man kan leje - så er det helt genialt)

Jeg håber i kan hjælpe

MVH
Claus Larsen  
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2018 kl. 01:51
Det kunne være oplagt at spørge til om ikke det var en god ide at opsøge de pladser I fiskede på i sin tid. Så kunne I ligeledes dvæle ved de minder I har derfra.

I kunne også opsøge Århus Havn ved Isbjerget og det grønne fyr. Der plejer at være mange små flade og ind imellem større fisk. Der vil I også kunne komme i kontakt med flere andre arter hvis heldet er dertil.

Med jolle har jeg med års mellemrum fisket ud for Ebeltoft og altid oplevet det som godt. Men der skal ledes lidt efter fiskene. Når der findes skal man blive der. Jeg har oplevet at der løbende kommer flere flere og flere fisk til. Som om at man finder deres trækruter.

Kan vist ikke nævne flere gode fladfiske spots. Selvom det lader til generelt at så længe man kommer lidt ud kan lade sig gøre en del steder at finde flade. Men fra land er det efterhånden mange år siden at det gik voldsomt tilbage. Dog er der en stor tendens til at de trækker ind til land om aftenen og i skumringen. Så jeg tror det kan lade sig gøre flere steder end man lige aner. Men sjældent for de fleste at fiske flade på det tidspunkt. Fladfisk fra land har jeg også oplevet ved Fornæs Fyr. Men i maj og ved anden lejlighed som her senere på sommeren var der ingen. Men flot og dejligt område der altid er et besøg værd. Dette sted er også kendt for havørred og evt. multer. 
Til top
Claus Fynbo Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Claus F

Tilmeldt:: 04 Jul 2018
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus F Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2018 kl. 09:22
Hej Poul Erik

Tak for dit svar. helt enig - det bedste (og nemmeste) ville være at søge tilbage til Mariager fjord og fiske der - men har hørt at iltsvind gør at der stort set ingen fisk er. Men hvis nogen har andre erfaringer vil jeg meget gerne høre om det.

Tusind tak for input- Kunne godt være jeg skulle kigge lidt nærmere på Ebeltoft og omegn. 

MVH
Claus
Til top
Kjeld Otte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kjeldotte

Tilmeldt:: 03 Maj 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeldotte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2018 kl. 11:24
Hej,

Uagtet om der er iltsvind i den indre del af fjorden eller ej, vil jeg ikke satse på Mariager Fjord om sommeren til fladfisk. Når temperaturen stiger er det som at de flade trækker ud i kattegat. Mine erfaringer er at juni - august oftest er for varme.

Mvh

Kjeld Otte
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum