Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Videresalg af "Kina-grej"

 Besvar Besvar
Forfatter
Allan Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan Jacobsen

Tilmeldt:: 30 Aug 2008
Geografisk: Skive
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan Jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Videresalg af "Kina-grej"
    Sendt: 28 Jun 2018 kl. 18:16
Jeg er ved at være ualmindeligt træt af at se alt det KINA-grej m.m. der udbydes til videresalg på denne ellers udmærkede hjemmeside.
Det både være sig privatpersoner samt "grejbutikker" der bruger denne, for mig usmagelige metode for at score lidt ekstra mønt. 

Senest ser jeg fiskekroge i fine kasser der sælges. Den pris som der pt. er budt er det dobbelte som byderen selv kan købe det til i Kina.
Der sælges flueliner, forfang, lygter, beklædningsgenstande og meget andet som man meget nemt og problemfrit selv kan skrive hjem fra Kina.
Prisen må bare ikke overstige ca. 80,-. Gør den det, kommer du til at betale toldafgift.
Jeg selv handler en del derude og ofte dumper der småpakker med diverse ind af brevsprækken.
Der skal normalt heller ikke betales porto, når der handles i Kina. Er der porto, vil det tydeligt fremgå når du handler. Portoen vil yderst sjældent være mere end 5 kr.

Det er ikke raketvidenskab at gå ind på f.eks. Ali Express eller andre sider og oprette sig som bruger/køber.
Den eneste ulempe ved direkte handel i Kina, er den lange leveringstid...ca. 1 mdr.
Endnu har jeg ALTID modtaget de varer, som jeg har sendt bud efter.
Husk også på at Post Nord heller ikke altid er super kvikke med leveringen

Jeg har selv et par gange købt Kina-grej på aktion. Dette vil ALDRIG ske mere. 
Jeg harmes ved at andre personer tjener fedt på andres uvidenhed. Jeg mener at webmaster burde stoppe dette videresalg omgående.

Såfremt der kommer drøje modtræk til mine holdninger, gider jeg simpelt ikke svare igen.
Ovenstående er min helt og aldeles klare mening.

God sommer og masser af knæk og Bræk til jer alle.


Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2018 kl. 18:30
Er ret sikker på at webmaster er ligeglad med hvad der foregår, så længe han kan lave en mønt på siden!
Problemet har været vendt mange gange før, uden der er grebet ind, men mon ikke div facebook grupper lige så stille overtager den smule handel, der er tilbag., Jeg fornemmer at siden lige så stille sygner hen - desværre!
Til top
Ole Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
High Speed Avatar

Tilmeldt:: 15 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér High Speed Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2018 kl. 18:41
Helt enig!

Nogle vil sikkert argumentere, at man blot kan lade være med at klikke på disse "kinagrej" auktioner, hvis man ikke er interesseret i dem. Problemet er blot, at de til tider udgør mere end halvdelen af auktionerne i en given kategori og mange vil ikke bruge tid på at scrolle kategoriens sider igennem. Som ikke-kommerciel sælger på auktionen vil man dermed miste potentielle bud pga. de færre hits på ens auktioner.

Alt-i-alt in ond cirkel for både brugere og for auktionssiden!

Jeg har for nyligt gjort webmaster Lars Aagaard opmærksom på problematikken om ham der konstant "spammer" fluegrejs-auktionerne med kinaforfang og -skydehoveder da de strider mod retningslinjerne for auktionssalg på sitet. Han har dog ikke reageret på min henvendelse.

Til top
Allan Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan Jacobsen

Tilmeldt:: 30 Aug 2008
Geografisk: Skive
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan Jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2018 kl. 19:30
Hej Ole og Henning.

Tak for positivt respons :-)

Ja, det er smadder ærgerligt at webmaster måske er ligeglad med denne form for salg.
Vi må da satse på han reagerer på din henvendelse Ole.

Jeg satser på at de personer der sælger deres Kina-import-grej, får lidt røde ører og tager en slapper eller helt stopper denne form for salg.
Det er jo kedeligt at denne hjemmeside skal forringes af sådanne personer.

Jeg selv blev tilmeldt hjemmesiden i 2008. På dette tidspunkt var det en fed fed site at besøge. Desværre med det salg af grej som vi alle tre debatterer, er siden blevet væsentlig forringet.

Så Kære venner, i der tjener ekstra ved jeres salg af "Kina-kram", indstil venligst jeres "indsats", således vi kan få et hammergodt Lystfiskerforum igen. Vi gider nemlig ikke jeres annoncering.

Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jkronborg

Tilmeldt:: 24 Feb 2016
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jkronborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2018 kl. 21:10
Jeg er helt ufatteligt enig i hvad i skriver. Smile
MVH Jakob 
Til top
Allan Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan Jacobsen

Tilmeldt:: 30 Aug 2008
Geografisk: Skive
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan Jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2018 kl. 22:14
Hej Jakob

Tjek og stort tak Clap
 
 Venligst
Allan
Til top
Milton Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
McHardy

Tilmeldt:: 30 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér McHardy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2018 kl. 22:34
Hej.....
Super indlæg  Allan  ClapClap

Lad os få nogle flere  "rigtige" annoncer. Wink
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 842
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2018 kl. 07:56
Er det meste af fiskegrejet idag ikke "kina" grej ?? 

Der er mange ting der er "usmagelige" på denne side, xxx hjul sälges kun brugt 1 gang, Og man får hjem et hjul der ligner lort og er nedslidt og billedet er taget fra engang personen har köbt hjulet (dette er sket flere gange) og ikke kun med hjul.

Nu koster det en del at hente hjem ting fra "kina" da alt udenfor EU og hvis belöbet overstiger 80 kr mener jeg det er...Köber du over dette belöb tilkommer told og det er ikke det slemme, Men det er den avgift som Post nord tager for at åbne pakken mener det er omkring de 200 kr.

Jeg köber gerne "kina" bras når jeg fanger lige meget på det som med noget en forhandler tager hjem fra en grossist og der står mepps,vibrax,savage gear og koster 30 gange mere 

Så näste gang du svinger fluestangen eller hvad du nu fisker med så er cirka 90 % af det du bruger " kina" bras uanset hvad der står på dit udstyr LOL

God weekend 
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2018 kl. 08:26
Den her side er en død sild - det har den været længe, og den lugter ligeså! Man skal da vist være nostalgiker med hang til selvpineri hvis man fortsat bruger denne side til køb og salg. Det flow og antallet af potentielle kunder som findes på diverse køb og salg sider på Facebook gør, at de er second to none når det gælder om at nå ud til flest mulige kunder.
Kinagrej er kommet for at blive - det er billigt og det er opium for folket. At meget af det så er kopier af gode danske håndlavede produkter, bare halvt så gode, det er lige meget. Jo mindre det koster jo bedre.

Sålænge nogen køber det, så er det rentabelt at lave det. Se og Hør lever også i bedste velgående fordi nogen køber det.
Til top
Allan Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan Jacobsen

Tilmeldt:: 30 Aug 2008
Geografisk: Skive
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan Jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2018 kl. 08:35
Hej Kevin.

Du har da ret i at rigtigt meget grej i dag er fremstillet i Fjernøsten. Såfremt du handler i en rigtig forretning, er du jo også dækket med en garanti.

Ja, det er da kedeligt at der er sælgere inde på denne side, der ikke er ærlige med beskrivelsen af deres grej. Det kommer man nok aldrig udover!
Men heldigvis tror jeg da at hovedparten af sælgere er meget ærlige.
Jeg har da enkelte gange købt noget, som jeg ikke mente levede op til forventningerne. Efter at have talt med sælger er handlen så gået tilbage...og det uden sure miner.

Jeg mener at ideen med denne hjemmeside er at hjælpe andre til noget grej der kan bruges.......og til en fornuftig pris. 
Det er vel ikke meningen at importeret grej udelukkende lægges ind på denne side, bare for at tjene kassen....det syntes jeg ikke er i orden.
Når jeg sælger diverse, er det fordi at jeg ikke bruger det mere. Det er bedre andre eventuelt kan få glæde af dette, og ikke ligge og samle støv hos mig.

Det eneste jeg anfægter er at, de Kina-grej sælgere der er på denne hjemmeside ikke er interesseret i at hjælpe andre.....jo det er de for resten; men det er af med deres penge....og det er dæleme IKKE i orden.
Til top
Allan Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan Jacobsen

Tilmeldt:: 30 Aug 2008
Geografisk: Skive
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan Jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2018 kl. 08:39
Hej Ole

Tja, du har sikkert ret i at det ikke er værd at "koge mere suppe" på Kina-bras.

Jeg syntes bare det er synd at den eventuelle køber kommer til at betale ALT for meget for sin vare.
Det er ikke særligt retfærdigt. 
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 842
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2018 kl. 09:06
@Alan jeg er enig med dig, Men der er nu også folk der sälger ting de har köbt for nästen ingenting i Bilka,Fötex,osv og så sälger de det her på siden til 4x5 gange de har köbtt det for.

Men ja, Jeg er enig med dig at vi burde hjälpe hinanden, Men jeg syntes bare de "hjälpsomme" og ärlige sälgere forsvinder mere og mere plus at der bliver solgt mindre og mindre i forhold til facebook som @Ole nävner det.

Flere af de sälgere der er herinde idag jeg har handlet med sälger varer der er fejl på eller forkert beskrevet, Og påtaler man det får man en masse mundlort eller beskidte svar tilbage eller også kommer "klassikeren" varen er köbt som beset derfor handler jeg idag kun af dem jeg har handlet med för eller udelukkende på facebook også der af folk jeg har handlet med för.

Ejeren er åbenlyst flöjtende ligeglad selvom han står på et skib der synker mere og mere.






Redigeret af Kevin rostrup - 29 Jun 2018 kl. 09:08
Til top
ole menander Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OleOrm

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: midtJylland bl.a Hald Sø
Status: Offline
Beskeder: 188
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleOrm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2018 kl. 09:32
En ny kategori " kinesergrej"  ville være en oplagt mulighed for webmaster.
Og så lige lade dem suse udenom auktioner, der slutter snart på forsiden.
Synes konstant det er taperede flueforfang startpris 99,- man kan se her og ikke noget spændende, man måske ville byde på.
Det minimerer helt sikkert mine besøg på siden.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2018 kl. 11:11
ALLE forslag til forbedring af denne side gennem tiden er blevet TOTALT ignoreret, hvilket kun kan tolkes som ligegyldighed og arrogance overfor brugerne, som jo i sidste ende holder hånden under siden. Uden brugere er er ingen annoncører, og dermed heller ingen side.
Lad den nu dø i fred og brug de andre kanaler i stedet.
Til top
Allan Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan Jacobsen

Tilmeldt:: 30 Aug 2008
Geografisk: Skive
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan Jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2018 kl. 16:58
Hejsa begge Ole'r

Ja ideen er rigtig god med at evt. oprette en "spalte" der kan kaldes for Kina-kram.
Har egentlig selv spekuleret på dette, men Ole M, du kom mig sgu i forkøbet Smile

Desværre må vi vel finde os i at Lars (webmaster) accepterer denne kedelige form for aktion. Mega ØV

Det var egentlig sjovt at høre lidt fra de personer der sælger deres Kina-grej. Måske kunne de retfærdiggøre deres handel.
Det er jo slet ikke sikkert at det er for at tjene penge på os andre. Hmm hmm LOL
Vi skal jo altid prøve at finde det bedste i hinanden!!!!

Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2018 kl. 20:23
Holdaop hvor en gang moralsk ævl. 

Det er sgu da helt op til køberen om han ønsker at betale prisen for den udbudte vare. At der er nogle som gider at have arbejdet med at købe tingene hjem fra østen for at tjene en skilling er der vel intet forkert i så længe det kun er at betragte som småhandel.
Jeg køber selv lidt varer hos nogle af "kineserbanditterne" som sælger lidt grej herinde og det er da suværent mit valg at jeg gør det.
Man fornemmer næsten en smule misundelse i den bredside som moralens vogtere fyrer af denne tråd.
Jeg forstår godt at webmaster ikke gider blande sig for børn udvikler sig nu bedst ved fri leg

Jesper Rasmussen
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2018 kl. 01:16
Citat: Rasmussen

Holdaop hvor en gang moralsk ævl. 

Det er sgu da helt op til køberen om han ønsker at betale prisen for den udbudte vare. At der er nogle som gider at have arbejdet med at købe tingene hjem fra østen for at tjene en skilling er der vel intet forkert i så længe det kun er at betragte som småhandel.
Jeg køber selv lidt varer hos nogle af "kineserbanditterne" som sælger lidt grej herinde og det er da suværent mit valg at jeg gør det.
Man fornemmer næsten en smule misundelse i den bredside som moralens vogtere fyrer af denne tråd.
Jeg forstår godt at webmaster ikke gider blande sig for børn udvikler sig nu bedst ved fri leg

Jesper Rasmussen

Skal vi lige genopfriske hvad webmaster selv har sagt om handel med varer købt i udenlandske butikker! se link Wink



Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2018 kl. 08:21
Moralsk ævl? Misundelse? LOL

Admins regel fra 2006 - er den også moralsk ævl? At du køber Kina-gøjl er helt din egen sag, det er der vist heller ikke nogen der blander sig i, men det udelukker ikke andre fra at have en mening og at give udtryk for den.

Jeg forstår også godt hvorfor admin ikke gider at blande sig - han har helt åbenlyst glemt de regler han selv har udstukket, men det er selvfølgelig også 12 år sidenDead
Til top
Allan Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan Jacobsen

Tilmeldt:: 30 Aug 2008
Geografisk: Skive
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan Jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2018 kl. 20:04
Hej Ole & Henning

I har helt og aldeles ret i jeres skriv.

Webmaster har udstukket et regelsæt, og disse bør man jo følge.
Man fisker vel heller ikke uden Statstegn. Fisker heller ikke på vand, hvor man ikke har lov at gå. osv. osv.

Summa summarum, visse personer vælger med held at ignorere reglerne.
Uforståeligt at Webmaster tillader dette????

Det korte af det lange er at jeg desværre ikke tror at det hjælper en disse med vores skrivelser.
Åbenbart er der en del købere til Kina-importgrej. Disse er jo indirekte med til at vores ellers ok-hjemmeside spammes ned af ikke lovlige annoncer.

Selv om det mig der har startet tråden op, vælger jeg snart at trække mig baglæns.
Hovedparten af brugerne må jo åbenbart være tilfredse med alt det ikke autoriserede grej der ofte fylder mere og mere. Ellers var der vel kommet mere feedback, og det af den positive slags.

Så kære venner; tak for kampen og vi nyder nu sommeren, uagtet Kina-grejet flyder på vores hjemmeside.
 
Til top
Henning Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tuzzok

Tilmeldt:: 19 Aug 2016
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tuzzok Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2018 kl. 08:06
Tja, sikke da nogle sure opstød over såkaldt 'kineser-grej'Dead

Hvis det lykkes at få stoppet salg af det såkaldte kineser-grej, så bliver det næste 'man' brokker sig over vel det såkaldte 'Bilka-grej'??

Men hvad er problemet egentlig? Hvor mange % af alt fiskegrej er produceret i Kina? 90%; 95% eller?

Brokker 'man' sig af ren og skær misundelse??

Som jeg ser det fanger lortet jo fisk og er det ikke hovedsagen?

God sommer

Til top
Allan Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan Jacobsen

Tilmeldt:: 30 Aug 2008
Geografisk: Skive
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan Jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2018 kl. 09:16
Henning Pedersen, gider du lige læse linket der er længere oppe ad siden?

Såfremt ja, så kan du vel se at der er udstukket visse regler. 

Og jeg er egentlig ligeglad med Bilka-grej etc etc
Og BROK/MISUNDELSE, hvad vrøvler du om????
Til top
Milton Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
McHardy

Tilmeldt:: 30 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér McHardy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2018 kl. 15:07
Hej Henning...

Hele ideen med siden var vel at man skulle hjælpe hinanden og ikke at alle skulle lave deres helt egen lille forretning.

Brok og misundelse vil jeg ikke kalde det, men det er da trætende med 20 ens annoncer. Det ligner da forretning !  Wacko



Til top
Ole Wenkens Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Wenkens

Tilmeldt:: 14 Sep 2009
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Wenkens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2018 kl. 11:20
Jeg er helt enig.
Til top
Jan Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
baronen

Tilmeldt:: 21 Mar 2016
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér baronen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2018 kl. 13:48
Jeg er ligeledes helt enig med Milton
Til top
hans lindegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisherman

Tilmeldt:: 22 Feb 2003
Geografisk: Østfyn/sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2018 kl. 18:34
det der undrer mig allermest er : at forhandlere/ grosister stadig annoncerer  123nu.dk når stort set al handel på sitet er import fra kina , altså i direkte konkurrence med de virkelige forretninger / webshops .
123nu har været "død" i lang tid- stort set alt tre sælges på diverse facebooksider.
der kommer ganske få indlæg og det er stort set samme person der skriver alle artikler.
Alligevel kigger jeg stadig med , nok mest for nostalgiens skyld !!!!!!!!!
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2018 kl. 19:50
Det er jo ikke første gang denne diskussion er oppe man har også været efter folk der lagde meget mere eller mindre gammelt grej ind man har sågar spamet med overbud man skal passe på at det for et stykke tid siden 123nu politi opstår igen det har jaget mange sælgere væk Jo mere man jager gammelt grej jo mere har man i overskud som andre kan få glæde af det var meget ilde set en overgang af visse herinde i stedet for at hugge på lars så prøv at få noget positivt ud af det Ja Lars kunne lave en rubrik for kina grej selv om jeg nu mener der allerede er en der hedder agn man kunde kalde den nye agn + andet nyt så kunne Lars måske slippe for den brok der ofte er herinde det skræmmer mange sælgere væk jeg har droslet mit salg meget ned selv om jeg har bunker af gammelt grej der skal sælges vi skal passe på at siden ikke lukker ned
Til top
danny rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
danny rasmussen

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér danny rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2018 kl. 05:25
Som man kan se i regnskaberne, så viser resultatet jo tydeligt at kunderne flygter fra 123nu!!!


Lars har ikke formået at holde siden ved lige, og han har altid været været svær at komme i kontakt med, hvis der har været noget bøvl med/på 123nu, og så kan jeg da godt forstå, at de butikker der skal betale reklameplads, vælger andre veje..
 
Men når man ikke vil pleje sit levebrød og bare være ligeglad med tingene, så er det klart at 123nu, er som det er, den dag i dag!
123nu har altid været et skridt bagud ifht udvikling, og jeg ved ikke hvor mange gange at folk har svinet hinanden til, uden der er blevet grebet ind, og det kommer heller ikke til at ske ifht til videresalg af kinøjser grej, for manden bag siden er total LIGEGLAD med hvad der sker her, og det kan sku godt undre mig, da det da har givet et pænt overskud.
Og i min optik så burde denne side sagtens kunne konkurrerende med facebook, da det er meget mere overskueligt at finde rundt i det grej der er til salg, plus auktiondelen her, er også meget bedre end på facebook.

Ikke engang fangster.dk er der meget gang i mere, og det skyldes jo nok, at de måneds konkurrencer der var, de forsvandt også bare lige pludseligt, og ingen hørte noget som helst!!

Jeg har solgt mange ting her på siden, og har også købt en del, men jeg er sjældent herinde og kigge mig omkring mere, da 123nu er ved død ud..

Men jeg håber da at Lars vil bruge en masse energi på at få denne side tilbage på sporet, men med det engagement Lars har vist de sidste 4-5 år, så er udsigterne ikke positive! For manden er kun til at komme i kontakt med, hvis du vil betale for reklameplads, ellers er han pisse ligeglad!!




Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Spin

Tilmeldt:: 05 Nov 2015
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Spin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2018 kl. 08:23
Helt enig i de overordnede betragtninger. Uanset - er det jo Lars' eget valg og vi kan jo blot forholde os til det - men indflydelse har vi naturligvis ikke.
Mht. regnskabet er det seneste regnskab det bedste i flere år (i hvert fald i 5 år !!) - men omsætningen/bruttofortjenesten daler markant.

Overskuddet er sikret via salg af anlægsaktiv (ejendom) - som har givet et overskud på 286t kr.

Uden dette salg - så resultatet noget anderledes ud.......

Mht. køb/salg tror jeg toget ER kørt og man bruger FB - hvor man også har den fordel, at man som regel kender køber/købers forbindelse. Dette sikrer mere mod svindel m.v. Noget som jo ellers kan være en udfordring på eks. 123 hvor man kan gemme sig under diverse brugernavne....

Spændende at følge om sitet stille og roligt dør ud.... (vi afgør det jo selv - da Lars lever af antallet af brugere, som jo bestemmer reklame indtægten)........
Hvis ikke der sker noget drastisk - vil sitet nok blive en ligegyldig side med lav aktivitet.......

Men der er kun en, som kan gøre noget ved det - og det hverken kan vi/ eller skal vi vel blande os i....

God sommer !
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2018 kl. 16:33
Vedr FB så er da godt du skrev som regel Svindlerne florerer også der der er nok flere end på 123nu Men på FB bliver de hænht ud og derefter smidt ud permenent der er administratorer der har nosser til det
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum