Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HELT - HVOR??

 Besvar Besvar
Forfatter
Henning Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tuzzok

Tilmeldt:: 19 Aug 2016
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tuzzok Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: HELT - HVOR??
    Sendt: 25 Jun 2018 kl. 09:12
Når nu man ikke selv evnerConfused, kan eller ved, hvor man kan fange de velsmagende HELT - er der så en eller anden der vedClap hvor man evt. kan købe dem?

Eller kender nogen et godt sted at forsøge igen-igen?

Mvh.
Henning i Viborg


Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
FFFH

Tilmeldt:: 20 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2018 kl. 21:08
Man har tidligere kunnet fange Helt i Tange sø.
Ved ikke om man stadig kan/må.
Men der var jo ellers ikke langt fra Viborg.

Mvh. Kim
Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2018 kl. 09:05
der har tidligere også været helt i glenstrup sø syd for Hobro
om der stadigvæk er en bestand tør jeg ikke sige der har været fisket med garn efter dem i en del år. men du kan da altid prøve. tidligt morgen eller aften.

Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2018 kl. 05:11
Støvring dæmningen i Randers Fjord har altid været en kendt plads med bundsnøre efter helt. Men så vidt jeg har forstået mest i forårsmånederne.

Tror du istedet kan have bedre held med bundmede med orm i nogle af de andre dybere søer der vides at have helt. Du må nok prøve dig lidt frem selv. For det er ikke nemt at finde henvisninger til sådant. Men jeg har hørt om at det kan lade sig gøre sådanne steder også om sommeren. Handler således nok lige så meget om at støve vandene op med bestande og så prøve lidt her og der.

Hvor de som sådan er til at købe. Pas. Men måske man kan støve en fiskehandler op der også handler med ferskvandsfisk. Måske det kan skaffes, måske uanset igennem en sådan.

Mvh Poul

Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2018 kl. 17:47
Jeg synes ikke at bestanden er helt i Danmark er så stor at man bør støtte kommercielt ferskvands erhvervsfiskeri efter helt (Hvis det findes). Helten har brug for store iltrige søer, der jo er en mangelvarer i Danmark - derfor er bestanden presset.
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jul 2018 kl. 14:17
Hej Henning!
Røget helt er kendt som en lokal delikatesse på Klitten mellem Nymindegab og Søndervig. mener at der stadigvæk er et røgeri i Hvide Sande, som sælger røget helt. - Velbekomme!
Til top
Henning Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tuzzok

Tilmeldt:: 19 Aug 2016
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tuzzok Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2018 kl. 07:31
TAK for alle svarTongue
Dejligt at se der stadig er liv i dig OrlaClapClap
Mvh. Henning
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jul 2018 kl. 15:51
At helt helst skal spises/røges kort efter fangsten, er vel en velkendt sag, da de lynhurtigt aftager i smag :)

For ca. 40-50 år siden hev vi mange op omkring nævnte støvring dæmning + utallige "grønlændere" - men jeg og min kammerat fandt et sted, hvor de nærmest stod i kø for at blive fanget. Om der over tid er blevet bygget ud/over, så heltene ikke længere har adgang ved jeg så ikke, men tager nok selv over og tjecker tingene (sammen med mange andre "gode gamle steder" senere hen :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum