Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Åndbare waders reparation

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Sørensen Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2015
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Åndbare waders reparation
    Sendt: 05 Maj 2018 kl. 19:09
Hej

Jeg har et par vision ikon waders som er blevet utætte omkring skridtet, så jeg får våde underhylder hvis jeg går længere ud end til lårene. 

Derfor skal jeg have dem lappet og jeg har derfor fået dem vasket idag i med vaskemiddel dertil. Og mangler derfor kun at finde hulet/hullerne, og dertil har jeg sprøjtet husholdningssprit på dem, idet jeg har set nogle videoer hvor man kan finde hulerne ved hjælp af det. 

Der kommer bare ikke nogle huller frem, så jeg vil høre om der er nogle af jer som har erfaringer med at lappe vision waders, og hvordan i har fundet jeres huller? 

//Morten 


Redigeret af Morten Sørensen - 06 Maj 2018 kl. 11:07
http://justpredatorfishing.com
Til top
Marius Juhl Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Marius Juhl

Tilmeldt:: 15 Okt 2017
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Marius Juhl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2018 kl. 12:54
Hej Morten.
Tjek eventuelt disse links:
https://www.youtube.com/watch?v=dBvZlLt9Eqg
https://www.youtube.com/watch?v=NT3gzTu24M0
Mvh.
Marius
Er du i tvivl om, hvilket fiskegrej du skal vælge? Besøg friluftsmagasinet.dk og læs diverse guides til valg af fiskegrej.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Sørensen Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2015
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2018 kl. 16:53
Jeg har idag prøvet at fylde mine waders med vand, omkring området hvor de er utætte. På ydersiden kan jeg finde et lille hul, men på indersiden er det et stort område som bliver vådt med det samme. 

Så umilddelbart jeg kan ikke se om der er et hul indvendig eller det er et stort område.

Prøver at give syningerne omkring området noget lim, og hvis det ikke virker må jeg nok ud efter nogle nye waders :(
http://justpredatorfishing.com
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fister Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fister Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2018 kl. 10:29
Ellers tag ned til din grej handler og hør om han evt kan lappe dem.
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2018 kl. 10:43
Hej Morten. Jeg har lappet mine gl. Vision flere gange med Liquisole lim smurt tyndt ud og masseret ind omkring/over samlinger på indersiden med en behandsket finger. Brug kun lidt af gangen og smør på, så der ikke bliver store stive plamager og læg dem så plant ud med området der er limet, så det kan hærde et døgns tid. Det kan nemt være, at det trænger ind under forstærkningen i skridtet og derfra siver ud under i et større område, hvis du ikke lige kan finde ét lille spot hvor det kommer igennem. Det kan nu normalt godt lade sig gøre at påføre sprit med en vædet klud på indersiden og så se efter mørke pletter udenpå de tørre waders, men hullet skal have en hvis størrelse og siver det under lapper/samlinger kan det være svært at finde uden at ha' vandtryk på.
Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creekking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2018 kl. 18:36
Prøv Stormsure. Det virker
Til top
Brian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Brian Grensteen

Tilmeldt:: 04 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brian Grensteen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2018 kl. 19:18
Grunden til det ikke virker med sprit er at det kun er fore Tex membran det triks virker på. Vend vanger ud på dem, hæng dem op og fyld dem med vand, nu hvor du ved hvor hullet cirka er  kan du med fordel minde en knude på hvert ben  så bliver de ikke så tunge. Så kikker du efter den våde plet der kommer og limer med licrosol Waders lim 

Til top
Morten Blichmann Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Salmonitis Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmonitis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2018 kl. 17:23
Vrangen ud på dem. Hæld sprit i et tyndt lag omkring hvor du tror hullet er.
Der hvor der er en mørk plet, findes hullet. Markér med tusch.
Lad spritten fordampe.
Lap med patch og aquasil

Til top
Adnan Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ado bl. Avatar

Tilmeldt:: 26 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ado bl. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2018 kl. 13:10
Hej 
For ikke starte ny emne jeg har problem med min waders sokker den ene er utæt ☹☹ og det sket lige på en fiskerejse ☹☹ heldigvis havde anden par som extra som redede min rejse 
Hvad lapper I dem med nu når det er neopren sokker . Har I navn på noget lim der er godt 
Extreme fluefiskeri i Bosnien

http://www.fishermansparadise.dk
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2018 kl. 13:31
Det samme som foreslået ovenfor: Liquisole eller Aquaseal (vel omtrent samme indhold). Behandl tuben forsigtigt og luk den tæt til uden lim i gevindet og smid den så (måske i en pose) i fryseren til næste gang der er problemer, så har du lim til mange år, der ikke udtørrer. Tø den langsomt op inden brug (evt. i et glas koldt vand) og smør et tyndt lag ind i den utætte samling/område og lad det hærde på et plant underlag over natten. Det virker 100 %!
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2018 kl. 11:58
Lapning af utæt vaders.

Det er ikke alle vaders man kan bruge propylalkohol til at finde huller med
det er kun goretex det virker på.

Ting du skal bruge:
Liquisole eller Aquaseal
latexhandske
håndklæder
vand
tuschpen

1. Vend dem på vrangen.
2. Fyld dem med vand, Så man kan se hvor de er utætte. Jeg gør det udenfor eller i et badekar.
3. Brug en tuschpen til at markere det utætte sted med en rundring.
4. Tør nu dine vaders igen.
5. Fyld dine vaders ud med håndklæder eller andet stof, derved får du en bedre limning i samlingerne.
6. Tag nu et par latexhandsker på og smør din lim på en finger og gnid nu limen godt ind på det valgte sted men ikke et for tykt lag.
7. lad nu dine vaders tørre i 24 timer.
8. Du har nu et par tætte vaders igen.

Mvh CRC Wink



Redigeret af Mallow - 15 Jun 2018 kl. 12:03
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum