Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

GÆTTEKONKURANCE?

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: GÆTTEKONKURANCE?
    Sendt: 27 Mar 2018 kl. 21:54
Jeg er meget ked af, at der på vore fluemønster site, mere og mere optræder, iøvrigt flotte og meget velbundne fluer, af alle typer, men et mønster har vel et navn og en opskrift? eller er jeg helt galt afmarcheret!

http://123nu.dk/lystfiskeri/fluebasen.asp?vaelg=1&menu=fluebasen&Id=3155&hovedkategori=%C5%2Dfluer&underkategori=Hav%F8rred%2FLakseflue

Jeg mener ikke, at man kan tillade sig, at sætte et mønster til offentlig skue, og så lade det være en ren gætte konkurrence, omkring mønstrenes sammensætning / materialer  / teknikker osv..

DET ER BARE EN OMMERCry

På med detaljerne, der sidder unge mennesker og kigge på, de har ikke en kinamands chance for at se, hvad fluerne indeholder.

Mvh
Per Karlsen.




Redigeret af PK - 27 Mar 2018 kl. 21:55
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2018 kl. 23:18
Tror det for nogen blot er et udstillingsvindue

Andre slår nye mønstre op. Men jeg synes godt ved ny-opfundne fluer/nye mønstre at kunne driste mig til at ønske folk skrev lidt om, hvorfor de har lavet dem og hvad tanker der evt. ligger til grund for det? Kunne både være om materiale valg og selve årsag til netop den flues tilblivelse.
Synes det kunne være spændende, lærerigt og måske inspirerende at høre om. Måske det kunne hjælpe på fluens relevans, udbredelse og ens egen lyst til at prøve den også.


Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2018 kl. 14:06
Du har fuldstændig ret, Per. Tit har de nye fluer ikke engang fanget en fisk, inden de offentliggøres. Derfor er de som regel også glemt få uger senere - fordi er er så mange gode fluer i forvejen, som igen og igen beviser deres værd. Det er jo fiskene, der er de sande dommere!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum