Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vision Kura waders

 Besvar Besvar
Forfatter
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vision Kura waders
    Sendt: 22 Jan 2018 kl. 23:06
Hey folkens,

Jeg skal investere i mine første åndbare waders... Jeg har et budget på 2000 til 2500 (vadestøvler ikke indregnet) og har fået kik på Vision Kura.. Jeg skylder måske at nævne et jeg i forvejen er vældig godt med min Vision vadejakke så derfor er jeg måske lidt præget i den retning...

Er der mon nogen af de ærede formænd der har praktisk erfaring med netop disse waders? Eller måske erfaring med andre i samme prisleje "hvor det bare fungere"

Kom frisk.... 
Mvh Finn
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2018 kl. 10:55
Vision waders holder generelt en høj kvalitet. Vil anbefale Ikon eller Ikon Zip modellen, hvis du vil have den ekstra komfort med lynlåsen. Ikon kan findes til ret billige penge og i mange gode str. så de passer perfekt.
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2018 kl. 15:50
Jeg har haft en del vaders og må sige at det sidste par jeg har købt er af mærket vision. Det er det bedste køb jeg har gjort og er meget tilfreds med kvaliteten.
Valgte spare hensyn modellen uden lynlås, og det har jeg fortrudt mange gange.

Det at skal tisse meget, man venter til sidste øjeblik, du skal ind til kysten, og det blæse en halv pelikan, du skal have vadejakken vadebæltet af og rulle wadersen ned og du bliver og kold og våd hvis det regner. Så må en lynlås være lykken.
Til top
Nikolaj Martins Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SydfluenVS Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2007
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SydfluenVS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2018 kl. 16:23
Hej med jer.

Jeg ville bruge et par uger/måneder og så købe scout modellen, den har lidt mere at byde på. Jeg er farvet idet jeg er vision-mand, men det er klart de bedste og mest holdbar waders jeg har haft...



Mvh
Nikolaj


Redigeret af SydfluenVS - 23 Jan 2018 kl. 16:26
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2018 kl. 11:18
Hej Nikolaj

Ikke for at stjæle 'tråden' - Men jeg bliver lige nød til at høre dig om en ting:

Jeg har selv Kura modellen, og er meget tilfreds med holdbarheden - Jeg kan se at de nye modeller (Scout & Gillie) er udsprunget af samme 'teknologi'
Men hvordan skal de nye modeller sammelignes med den nuværende Kura model, er de 'bedre' eller hvad kan man forvente af de to nue modeller?

- Nick
Til top
Henrik Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Henrik M. Petersen

Tilmeldt:: 28 Feb 2017
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik M. Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2018 kl. 06:01
Hej Finn.

Jeg ejer et par Vision Kura på 5. år
Det er bare noget der holder

Vh.
Henrik Petersen
Henrik Petersen
Til top
Bjørn Biedenweg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ursus Avatar

Tilmeldt:: 05 Sep 2011
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ursus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2018 kl. 21:03
Hej Finn,
er lidt sent på den, men har du ikke købt de nye waders, kan jeg ligeledes kun anbefale Vision Ikon (har dem uden lynlås). Kvaliteten virker overbevisende (3 år uden problemer) og pasformen er super (Medium Long til mig på 176cm).

Jeg har også et par Simms Headwaters, mmen pasformen er langt dårligere end Visions.

Med venlig hilsen

Bjørn Biedenweg 
Til top
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2018 kl. 19:34
Hej alle sammen,

Mange tak for jeres indspark og delte erfaringer - jeg har endnu ikke købt noget, og jeg tænker ikke at det bliver før vejret nærmer sig de berømte 4-5 grader.. Jeg er som Nick også lidt spændt på hvad de nye modeller har at byde på, og om Kura mon kommer på "udsalg" i den forbindelse
Mvh Finn
Til top
Rasmus Lassen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rlassen

Tilmeldt:: 01 Mar 2006
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rlassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2018 kl. 21:21
Hej!
Jeg har d.d købt et par vision Ikon med lynlås ved MB Jagt i Hobro.
Der var 50 % på mit par, så jeg måtte af med 1500 kr. Dertil var der super service..
Alt i alt en super god handel!

Rabatten gjaldt kun modellen med lynlås.

K&B
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum