Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp!

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Harper

Tilmeldt:: 21 Jan 2018
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Harper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp!
    Sendt: 22 Jan 2018 kl. 16:41
Goddag

Jeg ved godt det er ikke den bedste tidspunkt om året til fiskeri men jeg ville gerne ud og fiske nu..problemet er jeg fanger ikke noget. Kan i erfarende fiskere fortælle mig hvor jeg kan få noget ud af vandet (helst på fyn)..jeg har udstyr til spinnefiskeri og en stang som kan bruges til fladfisk.
Har prøvet flere gange at fange torsk under storebæltsbroen, fik ikk noget, bare mistet omkring 5-6 blink. Jeg håber i kan give mig noget tips..på forehånd tak
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2018 kl. 18:46
Hej
Det bedste Du kan gøre er at finde en af de lokale lystfiskerforeninger, og få kontakt med nogen i dit lokalområde. Ud over at man altid gerne hjælper - så har de lokalkendskabet og ved hvor den type fiskeri du søger kan gøres lokalt.
Er du fynbo - så går du på Goggle og søger på f.eks. lystfiskerklub Nyborg, Svendborg eller hvor du nu bor.
En anden måde er at spørge i en af de lokale grejforhandlere - om hvilken klub i nærheden de kan enbefale, og hvem ved måske har de også lidt tips til hvor du kan fiske.
Go' jagt og knæk & bræk

Til top
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2018 kl. 22:56
Hej med dig, Harper..

Lidt som som Heinz skriver, så vil jeg anbefale at melde dig ind in din lokale forening, og være lidt aktiv der...  Jeg fornemmer at du ikke har så megen erfaring med fiskeri? er det rigtigt? Du skriver at du har mistet nogen blink - det kan være at din line er af for dårlig kvalitet, eller at knuderne er de forkerte...

Under alle omstændigheder, så er lokalforeningen et godt sted at starte. Her kan du søge råd og vejledning, og hvis du er heldig finde nogen at tage ud og fiske med, nogen der kan hjælpe dig godt i gang...

Knæk og bræk 
Mvh Finn
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Harper

Tilmeldt:: 21 Jan 2018
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Harper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2018 kl. 05:04
Tak for indsats, Finn og Heinz!
Ja,jeg har ikke så meget erfaring med fiskeri, men ville gerne bliver dygtig til det. At melde mig ind i fiskeklub lyder som en god idd, men hvis jeg kan få noget viden herfra bliver det også dejligt. Tak for svarene

Vh
Harper
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2018 kl. 13:47
hej

Udover at melde dig ind i en fiskeklub (det er en rigtig god ide)  kunne du også gå en tur på biblioteket.  Der er masser af bøger om fiskeri af alle fiskearter, udstyr, knuder,endegrej, fiskesteder, de bedste årstider osvosv.  Du kan også på Youtube finde mange gode videoer med instruktioner i fiskeri efter forskellige arter.

Knæk og bræk

mvh lasse
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum