Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Net til laks

 Besvar Besvar
Forfatter
claus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skeldal

Tilmeldt:: 19 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 208
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skeldal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Net til laks
    Sendt: 31 Dec 2017 kl. 18:16
fint net men problemet i mine øjne er der ikke er gummi net i
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2017 kl. 16:11
https://webshop.brasholt.com/net-vadestav-stangholder/sharpes-of-aberdeen-teardrop-lakse-gye-net
jeg bruger dene net som er fantastisk i brug, er meget nem at betjene med en hånd, men gå ind på Brasholt hjemmeside  find net, der er der en video som viser hvordan man bruger den, det bedste jeg nogensinde har haft bla. på grund af rækkeviden 2 m. og den solide ramme og skaft, ikke tung at gå med, bare ok.SmileClap

godt nytår tilalle.

hilsen Peder
Til top
claus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skeldal

Tilmeldt:: 19 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 208
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skeldal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2017 kl. 15:10
Hejsa ja jeg bruger Mclean net de er kommet med den nye udgave uden vægt til en god pris man kan også få sådan man modifceret udgave med skulderstropper
ved korsholm https://www.korsholm.dk/dk/mclean-net-model-r420.html
det fås ikke bedder mvh Claus og godt nytår
Til top
Per gylling Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
per fisk

Tilmeldt:: 27 Sep 2004
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér per fisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2017 kl. 20:48
Jeg har med stor fornøjelse i 2017 sæsonen brugt westin net med gummimasker.
Kan se på mine Go-Pro optagelser at fight tiden er ca halveret og det er en fornøjelses at se hvor “tilpas” fisken har det i nettet og genudsætningen er en ren fornøjelse.
Nettet kræver et par ture på ryggen så føles det ok at have på ryggen.

Nettet er i str L og koster 499/599 så absolut pengene værd
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2017 kl. 14:42
Det er nok ikke til så meget hjælp men jeg købte et stort laksenet i Sverige hvor netrammen kan klappes sammen og stangen/håndtaget er teleskopisk og skubbes ind over det sammenfoldede net.  Man kunne måske finde det ved nogle googleopslag

mvh lasse
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2017 kl. 09:16
Er der ingen der kender et helt sammenklappeligt net med den rigtige netpose til laks, så man ikke skal have et stort ringformet monstrum hængende på ryggen??

 Det er givet ikke så stærk en konstruktion, men man behøver heller ikke at løfte laksen ud af vandet med vandret net.
Til top
MICHAEL ROLSNER Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ROLSNER

Tilmeldt:: 19 Mar 2007
Geografisk: Billund
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ROLSNER Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2017 kl. 08:56
Løfter du den op af vandet i halen, er det fordi du har tænkt dig at hjemtage fisken. Ellers kan det påføre både laks, men egentlig alle fisk skader på rygsøjlen:
http://www.pralhalsen.dk/?q=book/export/html/21   
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2017 kl. 21:52
Troede laksefiskere tog laksen i halen Wink Håber vi ses ved åen i 2018 
ses
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Niels Petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
NN32 Avatar

Tilmeldt:: 25 Mar 2012
Geografisk: Vejen
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NN32 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2017 kl. 21:00
Husk det skal være fin masket net du skal have .
Så laksen ikke tager skade
Og et der er godt dybt.
 
Købte mit hos Effektlageret .
Det er et fold ud net med teleskop .
Kan ikke lige se det her på deres  side .
Var forbi butikken og købte det der . Det er grå- sort til 399kr .

https://www.effektlageret.dk/category/fangstnetopbevaringsnetsaenkenet-123/

https://www.effektlageret.dk/search.aspx?keyword=fangstnet+


......
 
https://fluer.dk/produkter-fiskegrej/63-fiskenet-amp-magneter/

Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2017 kl. 11:51
Ikke det billigste - men nok det bedste, der findes på markedet lige nu

Tænk før du skriver....
Til top
Anders Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anderslarsen

Tilmeldt:: 24 Aug 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anderslarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2017 kl. 17:26
Hej

Jeg har et helt nyt Gyenet du kan købe for 600 + transport. Er du interesseret, kan jeg sende fotos.

Mvh
Anders
Venlig hilsen
Anders
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2017 kl. 17:07
Hej Kasper

Jeg har i flere år brugt dette: https://fishingshop.dk/p/savage-gear-pro-fangstnet/

Du skal vælge størrelse XL. Mit har landet mindst 20 laks, heraf 2 over 10kg. Det fylder lidt mere end et teleskopnet. men det virker når det skal.

Mvh. Peter
Til top
Kasper Johansson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kasper J Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2017 kl. 10:10
Jeg skal have skaffet mig et landingsnet til den kommende laksesæson, og jeg kunne derfor godt tænke mig at høre, hvad I bruger og kan anbefale?
Nettet skal kunne rumme laks på 100+ cm, være med gummi-netmasker, det skal kunne bæres rundt uden at det bliver alt for klodset, og det skal helst være teleskopisk.

På forhånd tak!
Glædelig bagjul og godt nytår!

Mvh Kasper
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum