Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skurende spinnehjul

 Besvar Besvar
Forfatter
Anders Marquertsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
andersm

Tilmeldt:: 28 Apr 2013
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér andersm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skurende spinnehjul
    Sendt: 07 Dec 2017 kl. 19:11
Hej, 

Mit hjul Shimano Rarenium CI4+ 3000 SFB er begyndt at skurre når jeg går og fisker med det. Der er intet at mærke i hjulet når man drejer på håndtaget, men der kommer en markant lyd inde fra selve hjulet. Jeg har smurt med olie og lignende. 

Har I erfaringer med at skifte "indmaden" i hjulet? Og i så , hvordan gøres dette? 

Mvh,
Anders
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2017 kl. 22:46
Hej Anders.

Du har smurt siger du....har du også husket den lille rulle der sidder i linebøjlen ?
Har ofte oplevet at den begynder at skurre hvis den ikke jævnligt får en dråbe olie, husk på at det er jo dette komponent som hele tiden er badet i vand når du fisker.

Håber at du får løst dit problem.

Mvh
Jim.
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2017 kl. 14:45
Som Jim siger, det er meget sandsynligt at det er lineførerlejet der trænger til lidt olie. Jeg plejer at dryppe lidt olie ind I lejet, og derefter får det et lille lag fedt ovenpå for at hold vand ude af det så længe som muligt.

Jeg har oplevet det same problem som dig flere gange, og den første gang troede jeg som dig at det kom inde fra hjulet og at der måtte være noget galt, men "heldigvis" var det kun et leje der skulle smøres.
Til top
Anders Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anderslarsen

Tilmeldt:: 24 Aug 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anderslarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2017 kl. 11:50
Hej
Jeg er 95 % sikker på, at du har rust i et kugleleje. Skyller du hjulet i vand efter fisketur, så undlad at tørre det på radiator. Så forsvinder fedtet fra lejerne og det er umuligt at få der ind igen. Identificer lejet og skift det.

Mvh.
Anders
Venlig hilsen
Anders
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum