Bliv medlem 
Til forsiden Fishing Gear Aarhus
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pirkehjul

Besvar Besvar
Forfatter
christian Rudloff Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
dentommekrog

Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dentommekrog Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Pirkehjul
    Sendt: 02 Dec 2017 kl. 08:10
Måske er der nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål:

Hvilket hjul skal jeg vælge af de følgende to hjul, hjulet skal udelukkende bruges til at pirke fra kutter med en kort pirkestang.

Abu Garcia Ambassadeur 10000i.

Penn squall 2 LW.

Håber på en hjælpende hånd, mange tak👍😀

Mvh
Til top
finn kjær Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Geografisk: sydjylland
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2017 kl. 08:57
Hej Christian,

Det er jo et par fine hjul du har fået kik på, og rent kvalitetsmæssigt er der nok ikke kæmpeforskel.. Personligt kan jeg bedre lide at spolediameteren ikke er for stor, så her tror jeg ABU hjulet ville falde bedre i min smag - måske er det noget helt andet du lægger vægt på..

Hvis du har mulighed for det, så syntes jeg du skulle tage ud til din lokale grejforhandler og prøve at have begge hjul i hænderne - prøv at sæt dem på en stang.. så får du en fornemmelse for hvilket du bedst kan lide... 

Mvh Finn
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Geografisk: Amager
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2017 kl. 19:41
Hvis det er dit første pirkehjul skal du finde ud af om du har det bedst med venstre eller højre indspinning.  Jeg mener at ambassadeur hjulet kan fås med til venstre hånd.

mvh Lasse
Til top
Søren Dalager Se Drop Down
Brugernavn:
Søren Dalager

Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren Dalager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2017 kl. 22:08
Jeg ville overveje dette her i 16 eller 20 str.
http://www.fishingtackle24.de/angelrollen/multirolle/multirolle-sternbremse/shimano-torium-hga-linkshand.html
Det er super lækkert og man bliver glad for den høje udveksling.
Fordelen er også at hvis man parrer det med en 12-20 eller 20 lbs stang på fx 7,6 - 8 fod, så fungerer det også glimrende som kastehjul. Man skal selvfølgelig ikke “tyrre” afsted som med fastspolehjul og man skal være klar med tommelen når pirken rammer vandet, men selvom hjulet kun har spolebremse og ikke centrifugalbremse kaster det rigtig fint.
Så man kan altså snildt bruge det setup til at kaste fx 60-100 g pirke på kastesiden og pirke “normalt” med op til 300-400 g’s pirke på pirkesiden.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Hvidovre Sport
worklightpro.com
Northwest Fishing guides
Fangfisk.nu
GEOFF ANDERSON
Fiskerejser.dk
BEST FISHING
Altid mange tilbud