Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Alf fra Grindsted"

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Bjarne Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Andrea Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2017
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andrea Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: "Alf fra Grindsted"
    Sendt: 26 Nov 2017 kl. 09:39
På nyhederne bliver vi advaret med en Alf fra Grindsted, jeg tror jeg også er blevet snydt af vedkommende, for en måned siden sendte jeg penge fra mobilen, men det eneste jeg har fået er 1000 forskellige undskyldninger, jeg har et tlf. nr. på vedkommende så det kunne være fint hvis vi kan bevise at det er denne samme person som svindler og bedrager på 123nu.dk 

Redigeret af Andrea - 27 Nov 2017 kl. 08:23
Denner
Til top
MICHAEL ROLSNER Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ROLSNER

Tilmeldt:: 19 Mar 2007
Geografisk: Billund
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ROLSNER Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2017 kl. 11:47
Slettet.

Redigeret af ROLSNER - 27 Nov 2017 kl. 09:54
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2017 kl. 12:04





Redigeret af Henning - 26 Nov 2017 kl. 21:09
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2017 kl. 12:05
Michael...
Øh ja det er nummeret på ham der siger han er blevet snydt og søger andre i samme båd....?Confused
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2017 kl. 12:06
Wink

Redigeret af Ole K. - 26 Nov 2017 kl. 12:08
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
Dennis Bjarne Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Andrea Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2017
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andrea Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2017 kl. 15:13
Hov, det er mig Dennis der er blevet snydt, var for at andre kunne skrive til mig om de også er blevet snydt, og det vælter ind med folk der er blevet snydt for mange penge af en fra Grindsted.

Redigeret af Andrea - 27 Nov 2017 kl. 12:00
Denner
Til top
Mikkel Hald Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mikkel Hald Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2008
Geografisk: Kbh
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mikkel Hald Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2017 kl. 15:18
Jeg har haft kontakt med Jimmi fra Grindsted i de sidste 10 dage. Jeg venter stadig på den stang jeg har købt af ham og da det er det samme mobilnummer som Dennis er i kontakt med må jeg sku nok erkende at jeg er blevet snydt. 

Han bildte mig ind at han arbejdede offshore og bla bla bla.....
Det der bla gør det svært at gennemskue ham er at han er meget god til at ringe og tale (for sin syge moster) og hele tiden holde en opdateret med hvordan forsendelsen går. 

Suk suk... Man føler sig ret dum!
Til top
Dennis Bjarne Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Andrea Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2017
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andrea Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2017 kl. 15:20
Jeg er idag blevet kontaktet af flere og alle har fået forskellige forklaringer på hvorfor de ikke har fået deres varer som de er blevet lovet, til en har han fortalt at han arbejder off shore, til mig fordi hans kone har brækket lårbenet, og at nu ligger han på hospitalet, en anden forklaring fra en at han var ude og fiske torsk, jeg har modtaget 20 forskellige undskyldninger på en måned, og erkender at jeg er blevet snydt, har lige talt med en der er blevet snydt for et stort beløb, så pas på derude, han hedder flere forskellige navne, Alf, Jimmi, køb ikke noget før du er sikker på at det ikke er svindleren fra Grindsted
Denner
Til top
Dennis Bjarne Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Andrea Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2017
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andrea Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2017 kl. 15:29






Redigeret af Andrea - 26 Nov 2017 kl. 16:31
Denner
Til top
Dennis Bjarne Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Andrea Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2017
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andrea Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2017 kl. 15:31
Hej Rolsner vil du ikke fjerne dit indlæg, er ked af at min adresse står der, det er mig der er blevet snydt

Denner
Til top
Dennis Bjarne Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Andrea Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2017
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andrea Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2017 kl. 15:32



  





Redigeret af Andrea - 26 Nov 2017 kl. 16:32
Denner
Til top
Dennis Bjarne Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Andrea Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2017
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andrea Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2017 kl. 15:33
Hej Henning vil du ikke slette dit indlæg, er ked af min adresse kommer frem, det er jo mig der er blevet snydt
Denner
Til top
Dennis Bjarne Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Andrea Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2017
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andrea Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2017 kl. 16:15
Nu har vi fået et nyt navn på "Alf fra Grindsted" han hedder Michael Luther og er fra Vorbasse, prøv at Google ham så kan i se at han svindler hvor han kan. Øv at jeg er blevet snydt, så køb ikke noget fra 123.nu med mindre du kender personen.

Denner
Til top
Carsten Aasted Gad Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Carden Avatar

Tilmeldt:: 11 Maj 2014
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2017 kl. 16:23
Det navn har tidligere været oppe i en tråd: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=37898&title=michael-luther

Redigeret af Carden - 26 Nov 2017 kl. 16:24
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2017 kl. 02:26
Den slags har været oppe før. Med forskellige og samme mand også. Det lader dog til at den slags kan gå ustraffet hen i al evighed. Men kunne man forestille sig at med flere og flere anmeldelser endda mod samme mand at politiet rent faktisk til slut ville tage sig af det?
For sagen burde da være klar og bevisførelsen nem med overførsler til personen. Er det bare mig der ikke forstår at den her slags, også generelt, lader til at være uden konsekvenser der kan stoppe sådanne mennesker?
Til top
søren Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mr. jensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2008
Geografisk: greve
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mr. jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2017 kl. 08:04
Nej hvor hyggeligt....
Jeg har en Jimmi fra Grindsted som vel er samme person
Overført penge for 2 hjul...
Er en off-shore mand med 1000 undskyldninger og som nu ligger på hospitalet med mange dårlige undskyldninger 🙄🙄
Lover og lover intet sker...
Politi anmelder ham idag


Redigeret af Mr. jensen - 01 Dec 2017 kl. 12:10
Til top
Dennis Bjarne Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Andrea Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2017
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andrea Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2017 kl. 08:27
Det er lige akkurat det mobil nr. som de personer der har skrevet til mig også er blevet snydt af, så lad os lave en samlet anmeldelse, men jeg gør mig ikke store forhåbninger fra politiets side, men lad os prøve, han har efter de sms jeg har fået en rigtig fin indtægt med mange tusinde kroner.



Redigeret af Andrea - 27 Nov 2017 kl. 08:27
Denner
Til top
Kent Astrup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kentastrup

Tilmeldt:: 10 Jun 2006
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kentastrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2017 kl. 09:28
Hej
Ligeledes blevet snydt...
2 Scierra fluestænger, som han aldrig afleverede. I løbet af 2 måneder afgav han intet mindre end 42 undskyldninger, lige fra "at han var kommet til at sende stængerne til sig selv" til "2 ugers laksefiskeri i norge" til "at have lejet sin trollingbåd ud og derfor befandt sig Simrishamn" til "at have afleveret stængerne til sin taxa chaufførven i København" samt alt muligt alt muligt andet.
Efter 2 månder afleverede han dog pengene tilbage, da han fandt ud af, hvilket job jeg har.
Hilsen
Kent Astrup
Til top
Ole Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
High Speed Avatar

Tilmeldt:: 15 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér High Speed Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2017 kl. 10:08
Hvis du fx bankoverfører et beløb til en sælger har du ingen sikkerhed for vedkommendes identitet. 

Har du dog hans/hendes mobilnummer kan du, uanset om det er et hemmeligt nummer, checke identiteten vha. Mobilepay, forudsat nummeret er registreret der. 

Ovenstående nummer som “Alf fra Grindsted” har er iflg. De Gule Sider et taletidskort, men her er hvad der kommer frem hvis man checker det vha. Mobilepay😬:





Redigeret af High Speed - 27 Nov 2017 kl. 10:17
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2017 kl. 14:01
Det er utroligt at samme person igen og igen kører samme scamm.
Det viser at straffen ikke afskrækker tilstrækkeligt, vær altid på vagt over gode tilbud som er på grænsen af utroligt.

Michael Nielsen
Til top
søren Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mr. jensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2008
Geografisk: greve
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mr. jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2017 kl. 15:39
Hey kent
Hvordan fik du ham til at sende pengene retur ??
Søren
Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
damquick Avatar

Tilmeldt:: 14 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér damquick Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2017 kl. 18:45
Er der nogen som har et billede så man kan se hvordan han ser ud nu  
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2017 kl. 13:09


Hvis det er samme mand - så var han bl.a. kendt som Michael Luther Kristensen - men brugte talrige andre navne.

Der er kørt sagen gennem politiet, og han menes at være straffet flere gange for samme trafik - og bl.a. også at han indlod sig med forskellige kvinder, som derefter blev lænset for værdier.

Han huserede for nogle år siden på Bornholm - og der var en af dette forums medlemmer der koordinerede en lang række anmeldelser til Bornholm Politi (tlf. 56901448) jeg vil ikke skrive medlemmets navn og mail her - men hvis nogen vil tage kontakt - send mig en PB

mvh
Heinz
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2017 kl. 16:21
Et par gode råd, når man handler/sender penge til nogen man ikke kender:

Check telefon nr. - stemmer det overens med adressen den pågældende opgiver?

Check personens navn på adressen via Krak m.fl.

Prøv at Google personen - ofte kan man få ham placeret i en klub, forening, konkurrence eller lignende - så man måske kan chekke med andre i den pågældende klub eller i området?

Er det en kendt person i lokal området - figurerer han ofte på Google?

Spørg i omgangskredsen (din klub ell. lign) om der er nogen der kender vedkommende ?

Jeg har 2-3 gange været i tvivl om personen i den anden ende - og har tilbudt at afhente varen hvor man så betaler - hvis det ikke kan lade sig gøre flere gange - trækker jeg følehornene til mig.

Der er sikker andre små trick - men undlad at sende penge ud i den blå luft til en vildt fremmed - uden af have chekket personen !

Sidst, men ikke mindst - bid nu skamme i jer - og stå sammen og få fyren anmeldt - Politiet kender ham, og med MobilePay beviser og evt. mail korrespondance - ja, så er der en sag - og så tager politiet sagen !

Lad os ved en fælles indsat få disse brådne kar siet fra og få dem stoppet - ved at tie og bide det i sig - kan det fortsætte i årevis !

mvh
Heinz

Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2017 kl. 23:16
Man kunne også verificere pågældendes adresse hvor vi så i form af en solid masse gode 123grejtosser samles til et årstiden Lucia optog og gå i syngende position til den formastelige psykopat, hvor vi så - selvfølgelig med meget forsigtig stearinlysførelse, omvendte den kære til ansvarlig adfærd, samt så lige, - nu vi alligevel er der, - indkasserede de tabte kr. og grejer.
Bare en juletanke - bedste hilsner
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2017 kl. 01:43
Clap Thumbs Up

Så må vi håbe han har masser af Gevalia til de mange uventede gæster LOL
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2017 kl. 08:13
Tænk før du skriver....
Til top
thomas christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sava Avatar

Tilmeldt:: 19 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sava Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2017 kl. 22:27
Det nr. Jeg har på klovnen "Alf" er 50357685 hvilket jeg kan se gå igen nedenfor😫 Har politianmeldt han idag. Jeg har fra start modtaget en mail fra en MLK, så det er desværre nok ham michael der står bag.. håber han får som fortjent💪

Redigeret af sava - 30 Nov 2017 kl. 22:54
Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2017 kl. 08:28
https://www.facebook.com/michael.luther.5872

- hans forsøg på at få styr på sit liv, gik vist ikke så godt...
Til top
Thomas Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
EBJ

Tilmeldt:: 01 Dec 2017
Geografisk: Vemmelev
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EBJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2017 kl. 10:56
Det er præcis den samme person jeg har haft glæde af. Da "kaldte han sig bare for Jimmi fra Grindsted - senere fra Esbjerg.
Lovede lovede og lovede, men der skete ikke en skid.
Min kammerat havde også, da jeg opgav ham -  glæden af ham. Der var heldigvis ingen af os, der sendte ham penge, men det er samme tlf. nr. jeg har snakket og skrevet til ham på.
Magen til PLATUGLE skal man lede længe efter.
Til top
Kent Astrup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kentastrup

Tilmeldt:: 10 Jun 2006
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kentastrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2017 kl. 13:16
Han synes vel ikke, det var sjovt længere, da jeg ville sende et par kolleger ud til ham med en bedragerisigtelse. Derefter overførte hans datter pengene.
Jeg overførte i øvrigt til en bankkonto, for han havde ikke mobilpay, påstod han.
Jeg havde en forespørgsel liggende på en HMS v2 enhånds, kl. 6/7 og dem havde han først en og derefter to af liggende.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2017 kl. 14:38
Citat: kentastrup

Han synes vel ikke, det var sjovt længere, da jeg ville sende et par kolleger ud til ham med en bedragerisigtelse. Derefter overførte hans datter pengene.
Jeg overførte i øvrigt til en bankkonto, for han havde ikke mobilpay, påstod han.
Jeg havde en forespørgsel liggende på en HMS v2 enhånds, kl. 6/7 og dem havde han først en og derefter to af liggende.

Droppede du så bedragerisigtelsen, for det var vel stadig bedrageri selv om du fik dine penge tilbage?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum