Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fabriksgaranti på fluestænger?

 Besvar Besvar
Forfatter
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fabriksgaranti på fluestænger?
    Sendt: 19 Sep 2017 kl. 13:50
Hvis du er på udkig efter en fluestang af mærkerne Hardy og Scott, så vil jeg bare gøre opmærksompå, at een af "forhandlerne" her på siden, lover at der er "fuld garanti" eller f eks "følges af Hardy's garantiordning"! Men det er kun hos autoriserede forhandlere dette er muligt, se selv efter på de respektive mærkers hjemmeside, og undgå senere bøvl vedrørende garantier!

Redigeret af Henning - 19 Sep 2017 kl. 21:45
Til top
steen Østergaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
stoe01

Tilmeldt:: 20 Dec 2009
Geografisk: varde
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stoe01 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2017 kl. 16:38
Min erfaring med fabriksgaranti er følgende, det er køber af ny stangen hos forhandler med udfyldt garantien med stempel og underskrift der gælder, ved privat andenhånds anskaffelse er der ingen garanti.
Jeg har Ofte hørt fra sælger at garantien gælder uanset om der er videre solgt til anden person, jeg har aldrig fra køber hørt de har fået en stang eller hjul dækket som er købt brugt. Min grejforhandler siger også at det kun er original køber garantibeviset er udstedt til garantien dækker.
Så hvad er jeres erfaringer med garantibeviset nå det er second hand



Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2017 kl. 17:41
Orvis bytter uden bøvl. Uanset hvad.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2017 kl. 18:32
Citat: hindsgavl

Orvis bytter uden bøvl. Uanset hvad.

Jo jo, men det tager de sig da betalt for!Wink
Mvh
Henning
Til top
henrik storm jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hsj999

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Geografisk: holte
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hsj999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2017 kl. 14:47
Jeg har lige været hele møllen igennem med en Scott Radian stang, som jeg købte brugt, men desværre knækkede jeg spidsen med en vildfaren flue. 

Jeg undersøgte garanti-betingelserne og der er desværre ingen garanti til nr. 2 ejer - kun til første køber. Man kan godt få en ny spids lavet hos den europæiske distributør i Norge for egen regning, men de har et opstartsgebyr på kr. 1400, så de anbefalede at sende stangen til Scott i USA, hvilket jeg gjorde. Jeg har lige fået den tilbage fra USA og totalt set kostede det mig ialt kr. 1500,- incl. forsendelse og indfortolding i DK. 
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2017 kl. 23:25
Det er rigtigt Henning. Jeg betalte 20£ i omkostninger, og gik en ny stang i løbet Af en uge. De 20£ tror jeg mest dækker fragtomkostninger.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2017 kl. 09:56
Citat: hindsgavl

Det er rigtigt Henning. Jeg betalte 20£ i omkostninger, og gik en ny stang i løbet Af en uge. De 20£ tror jeg mest dækker fragtomkostninger.

Ja, det er en god garantiordning Orvis har, prisen er dog gået lidt op, så det nu koster et gebyr på 45£ + forsendelse fra DK.
Men hvis man som jeg nævnte i trådstarten, får en "livstidsgaranti" på f eks en Scott eller Hardy stang, fra en uautoriseret forhandler er man anderledes skidt stillet, - så pas på derude i garanti junglen! Confused


Redigeret af Henning - 22 Sep 2017 kl. 10:01
Mvh
Henning
Til top
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2017 kl. 12:32
Hmm, jeg tænker da lige at købeloven jo gælder for fluestænger også? Så en forhandler kan ikke ikke afvise et produkt inden for garantiperioden bare fordi det er solgt videre til an anden...
Mvh Finn
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Online
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2017 kl. 12:55
Citat: finn_kjær

Hmm, jeg tænker da lige at købeloven jo gælder for fluestænger også? Så en forhandler kan ikke ikke afvise et produkt inden for garantiperioden bare fordi det er solgt videre til an anden...

Købeloven giver blot 2 års reklamationsret, og altså ikke det samme, som en garanti ! Smile

Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2017 kl. 13:31
Hvordan er man mon stillet hvis en forhandler, lover livstidsgaranti på stænger, hvor fabrikanten giver 2 års garanti?

Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér duck power Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2017 kl. 14:49
Livstidsgaranti, er det:

1. Stangens levetid?
2. Ejerens levetid?
3. Producentens levetid?

1. Tja, hvis den knækker så er livet vel slut for den
2. Så skal man overveje om man vil betale for denne service, hvis man er oppe i årene...
3. Den bliver nok også kort, hvis brugeren bliver ved med at knække deres stænger, men så træder 1. nok i kraft og ellers må 3. håbe på at 2.'s levetid ikke er for lang...


Redigeret af duck power - 25 Sep 2017 kl. 14:51
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum