Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiskegrejs Loppemarked - Dato for Begivenhed: 09 Sep 2017 - 10 Sep 2017

 Besvar Besvar
Forfatter
flemming andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
flemming66

Tilmeldt:: 01 Mar 2005
Geografisk: Karup
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flemming66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Kalender Begivenhed: Fiskegrejs Loppemarked
    Sendt: 31 Aug 2017 kl. 20:08
Så er det ved at være tid til årets største grejauktion på fastlandet, nærmere bestemt Hotel Svanen Grindsted. 
Vi er tæt på 100 meter borde spækket med nyt, brugt, gammelt, brugsgrej, samlergrej, ja noget for alle og som altid til super priser. Til søndagens auktion er der 361 Lot. med et meget spændende udvalg.
I år er der mulighed for at møde Grindsted sportsfiskerforening, Grindsted Jagt forenings kniv kursus, samt der er mulighed for at købe en frisk ørred eller laks med hjem. se mere info på www.grejsamler.dk 
Har du spørgsmål eller gerne vil booke et bord til loppemarked, kontakt Flemming Andersen på hardyflemming@gmail.com


Redigeret af flemming66 - 04 Sep 2017 kl. 08:45
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2017 kl. 14:20
Ka' man købe frokost på hotellet - eller ska' vi ha' madpakke med ?
Til top
flemming andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
flemming66

Tilmeldt:: 01 Mar 2005
Geografisk: Karup
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flemming66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2017 kl. 16:56
Hejsa.

Der er stor fin buffet til kun 125.- kr. om lørdagen. Så gem du madpakken til næste fisketur ;-) 

Mvh Flemming
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér duck power Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2017 kl. 17:06
Røget Ål??
Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
damquick Avatar

Tilmeldt:: 14 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér damquick Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2017 kl. 19:40
Måske et stykke med røget ål ?
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2017 kl. 19:42
Findes ikke restaurang "den gyldne måge" i grindsted ?
Til top
flemming andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
flemming66

Tilmeldt:: 01 Mar 2005
Geografisk: Karup
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flemming66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2017 kl. 19:54
Der er ikke røget Ål på buffeten, men mange andre lækre sager, tarteletter, sild m.m.  men man kan købe  frisk røgede Ål, ørreder og laks fra det lille røgeri i Nørup de er der både lørdag og søndag.

Mvh FLemming A.
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2017 kl. 20:51


VELBEKOMME


http://www.altinget.dk/artikel/danske-politikere-eu-gaar-alt-for-langt-med-forbud-mod-aalefiskeri?ref=newsletter&refid=24897&SNSubscribed=true&utm_source=nyhedsbrev&utm_medium=e-mail&utm_campaign=altingetdk

Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér duck power Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2017 kl. 21:12
Det var netop det, at man kunne købe røget ål til dette arrangement, der undrede mig.
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2017 kl. 22:35
.

Redigeret af Salmoniden - 06 Sep 2017 kl. 05:54
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2017 kl. 15:48


Alt jeg gjorde var at lave et link til dagens avis. Hvis der er nogen her der ikke kan “tåle” at læse den og har brug for censur, så er det da fordi at valget af sponsor er noget kontroversielt?

Det er da ikke helt lige meget hvilken sponsor en lystfiskerklub vælger?

Jeg vil gerne have mig frabedt at blive sat i “bås” med “Duck Power” m.fl.
Mit ønske er ikke at “svine til og skabe en negativ stemning”.

Den slags har aldrig været min dagsorden. Tværtimod har jeg faktisk tidligere på dette forum skrevet meget positivt om DGK og rost dets medlemmer.

Mit ønske her var blot at give et link til en avisartikel fra i går. Så er alle da frie til at fortolke artiklen som de nu vil?

Min fortolkning af dagspressen er, at vi lige nu er den politiske situation, at der er en stor debat om hvorvidt Danmark skal følge WWF og EU og indføre et forbud mod fiskeri efter ål?

Danmarks holdning til spørgsmålet er helt essentielt for artens overlevelse da vores farvande er eneste passage til Østersøen og undersøgelser viser at 57 procent af de europæiske ål, der finder ud på det åbne hav, bliver fanget i Østersøen. Og på trods af hidtidige forsøg på at regulere området, er det ikke lykkedes at få nedgangen i bestanden under kontrol. Bestanden er nu nede på 5% af den oprindelige bestand og er ålen er dermed mere truet af udryddelse end pandaen.

"ål smager godt og endnu ikke er forbudt" - ja så det er da ikke noget man kan tage for givet? Det er nogens   mening, javel - Men min er en anden, for der er jo en debat lige nu om hvorvidt det skal indføres et midlertidigt forbud? og I den slags debatter ved vi da godt at alt slags propaganda har indflydelse på vores politikere - og i sidste ende også på bestanden af vores ål?

Har DGKs medlemmer virkelig taget aktivt politisk stilling til denne problemstilling?

Det undrer i hvert fald mig, at både 123nu og DGK netop lige nu skal være reklame platform for et kommercielt åle røgeri? Netop lige nu, hvor debat og stemning kan have indflydelse på vores lovgivere i Danmark og EU?
Hvis man læser jeres reklame plakat, så virker det da som om at et ålerøgeri er jeres hoved sponser?

Har en lystfiskerklub virkelig taget aktivt politisk stilling i dagens debat? eller er det blot ligegyldighed og ignorance?

WWF Verdensnaturfonden og EU kommissionen har i hvert fald taget stilling og er igen foran og imod Danmark når det gælder om at beskytte vores egen natur og miljø.

Mvh Rasmus






Redigeret af Rasmus Elvekjær - 06 Sep 2017 kl. 17:57
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2017 kl. 18:19
Hør nu her drenge - dette var en orientering om en hyggeligt arrangement på hotel Svanen i Grindsted - og der blev fra hotellets side pointeret, at ål ikke indgår.

Så det var ikke et oplæg til en diskussion om hverken åle- eller stemmefiskeri - kvindefrigørelse eller eksistensberettigelsen af kattens værn - så måske skulle I futte over og lave en egen tråd om emnet - på forhånd tak !


Redigeret af tackler - 02 Sep 2017 kl. 18:19
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2017 kl. 18:45
Citat: tackler

Hør nu her drenge - dette var en orientering om en hyggeligt arrangement på hotel Svanen i Grindsted - og der blev fra hotellets side pointeret, at ål ikke indgår.

Så det var ikke et oplæg til en diskussion om hverken åle- eller stemmefiskeri - kvindefrigørelse eller eksistensberettigelsen af kattens værn - så måske skulle I futte over og lave en egen tråd om emnet - på forhånd tak !

Ikke desto mindre er der annonceret med salg af røget ål, både her og under nyhederne ?? (Nyheden står du selv for !) Det må da være forventeligt, at der kommer en "sh*tstorm" af den anden verden, eller ? Confused
Mon ikke det er i DGK´s egen interesse, at få det dementeret snarest og hurtigst, og så må I da i øvrigt have et godt arrangement...Smile
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2017 kl. 19:40
Tillykke Heinz
Du har mødt det frygtede og allesteds nærværende 123nu politi De skulle nok brokke sig andet steds da det er en flok sydeuropæiske frøædere der fisker glasålen op og smovser i frityre stegte glasål men det er jo nok helt fint
Til top
flemming andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
flemming66

Tilmeldt:: 01 Mar 2005
Geografisk: Karup
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flemming66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2017 kl. 19:47
Hej alle.

Til orientering, så kan jeg oplyse at det naturligvis er opdræts ål vi snakker om. 

God lørdag aften Wink



Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2017 kl. 19:51
Jeg vil foreslå at de HERRER stiller sig op ved den Franske ambassade og galper løs og Flemming jeg GLÆDER mig til røget ål
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2017 kl. 20:04
Citat: flemming66

Hej alle.

Til orientering, så kan jeg oplyse at det naturligvis er opdræts ål vi snakker om. 

God lørdag aften Wink




Hmm, ja, så blev det altså bekræftet, at der alligevel ER ål på programmet, og man insisterer åbenbart på, at fortsætte med, at skyde sig selv i foden...Confused Opdrætsål, jamen så er alt jo i skønneste orden, nåh nej...



Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2017 kl. 21:18


Hej Lars

Tak for linket, interessant at de skriver at:

Citat: “Mange danske supermarkeder har taget den helt fornuftige beslutning om ikke at sælge eller markedsføre ål. Det gælder Dansk Supermarkeds butikker som Føtex og Bilka, COOPs butikker som Brugsen og Irma, Rema 1000, SPAR, og i 2013 fulgte SuperBest endelig trop, og har valgt fra centralt hold at stoppe markedsføring og salg af ål”

Men anno 2017 er den tilsyneladende stadigt et lille røgeri og en hær af skeptikere I DGK som tilsynelandende stadigt mener at det er helt OK at markedsføre og sælge ål?

Men Lars, pas nu på med disse link og alt den “farlige viden” - det kunne jo være du blev sat i bås og stemplet som internet politi. Poul Erik skrev bl.a. om mit link til dagens avis at det var “helt smagsløst” at bringe frem her.

En smagsløs smagsdommer hellere det, end censur og en dårlig smag i munden. Velbekomme.

Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2017 kl. 22:24


Hej John

Dit ærinde og din logik forstår jeg ikke.

Selvfølgelig har vi i Danmark været utilfredse med Frankrigs åle forvaltningsplan i årtier. Men vores kritik overfor Frankrig lyder lige nu lidt hult, når Danmark så samtidigt ignorerer de anbefalinger der kommer fra EU-kommisionen i Bruxelles.

Det er et kendt trick at bagatellisere miljø- og natur problemer ved at pege på nogen eller noget der er meget værre - Klima debatten er et tydeligt eksempel på dette.

Men hvad åle fiskeri angår så holder din sammenligning altså ikke. For Danmarks hugst i Åle bestanden er ikke blot en bagatel, sammenlignet med andre lande.

Dokumentation citat:

Ifølge EU-Kommissionen står Danmark og Sverige for den største fangst af ål. Tal fra Kommissionens viser, at Danmark fra 2014 til 2015 rapporterede 463 tons ålfangst, mens Sverige rapporterede 364. Tallene inkluderer fangster i og udenfor Østersøen.
Tal fra den danske fiskeristyrelse viser, at danske erhvervsfiskere fangede 267 tons ål i 2016. Tallene dækker over alle farvande og ikke kun Østersøen.

http://www.altinget.dk/artikel/danske-politikere-eu-gaar-alt-for-langt-med-forbud-mod-aalefiskeri?ref=newsletter&refid=24897&SNSubscribed=true&utm_source=nyhedsbrev&utm_medium=e-mail&utm_campaign=altingetdk


Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2017 kl. 22:30
Sikke dog et postyr.
Vi ,DGK, afholder et stort og hyggeligt weekendearrangement den 9-10. september på Hotel Svanen i Grindsted. Deres hyggelige faciliteter har før lagt hus til vores træf. 

Næste weekend bliver med stort loppemarked lørdag, hvor der er booket ca 100 meter borde. Der udover kommer Grindsted Sportsfiskerforening, Grindsted Jagtforening og Det lille Røgeri. Søndag er der så auktion, alt i alt, en weekend planlagt af os i DGK, for at alle interesserede, kan komme og få sig nogle dejlige timer, eller dage. 

At Det Lille Røgeri sælger røgede ål, er et valg de træffer. 

Det tilkommer ikke os i DGK at forbyde salg af disse. Det tilkomme os ej heller at forbyde folk at købe disse. Hvor man selv står som forbruger må afgøre dette. 

Der skrives i tråden, at vi må forvente en "sh*tstorm af den anden verden" åhh herregud, man er næsten ved at blive bange, og må lige synke en ekstra gang. Og nej, nej, nej, der forventes ingen sh*tstorm, hverken af denne eller en anden verden. Pt er der ikke engang optræk til en lille fæcesblæst. 

Der er et par eller tre 123nu brugere, der i denne tråd ytre deres holdninger til salg af røgede ål, en holdning de er i deres gode ret til at have. Nøjagtig ligesom andre er i deres gode ret, til at have en anden holdning. 

Et andet sted står der at en hær af skeptikere i DGK synes det er ok at markedsføre og sælge ål. Igen må man sukke, og efter at have gennemlæst alle indlæg, kan det konstateres at denne hær, er så fåtallig, at den ikke ville kunne vinde en pudekamp i der nærmeste børnehave. 
Et par DGKére forholder sig apolitisk til emnet, en enkelt glæder sig til røgede ål,, hvilket han er i sin gode og private ret til. Disse ca 3-4 personer udgør "hæren af skeptikere" i DGK,, uha sikken en hær.

De skrives også at det må være i vores interesse at få dementeret ålesalget. Nej det er det ikke, da det som sagerne står, ville være en løgn. Vi har intet med ålesalget at gøre, det står Det Lille Røgeri for. Vi kommer heller ikke til at bede dem om ikke at sælge ål. Det er deres valg.

På vores del af arrangementet, dvs bespisningen på Hotel Svanen er der ikke ål i nogen afskygninger på programmet. Da det er vores valg. 

Lad os lige slå nogle få ting fast: 
Salg af røgede ål, er ikke noget vi bedrive i DGK.
Salg og markedsføring af røgede ål, er ikke forbudt.

Personligt køber jeg aldrig røgede ål, aldrig burlaks. Jeg ryger heller ikke, og har droppet min brændeovn for mange år siden. En gang imellem kommer jeg til at købe mælk eller ost, der ikke er økologisk, jeg spiser også lidt for meget kød fra firbendede dyr, og jeg rejser med fly mange gange om året. Etc etc etc. 
Men, og dette er et stort men, dette er personlige valg, og ikke nogle jeg på nogen måde vil trække ned om ørene på andre, hvilket i mine øjne er en temmelig infantil tilgang til almindelig debat. Jeg hylder det personlige valg, og retten til selv at bestemme. 

Sidst men ikke mindst, vil jeg høfligt men bestemt, bede om at denne tråd, bliver friholdt for div åledebatter. Men henvise til muligheden for at oprette en tråd om emnet. 

På forhånd tak.
Carsten Faber Fmd DGK.

Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2017 kl. 23:41
Kære Carsten Faber

Det havde været langt mere klædeligt om du havde begrænset dig til (qua din funktion som fmd.), at holde dit ellers fornuftige indlæg på et sagligt og oplysende grundlag, og så undlade de, for så vidt, uvedkommende personlige vurderinger, kommentarer m.v.
Dit forsøg på, at kvæle debatten ved, at forklejne problemet, håne din "modstander", og så i øvrigt, at opfordre til tavshed, er jo netop det, som ansporer debatten ? 
Jeg vil dog respektere din opfordring til, at fortsætte debatten andetsteds, og må I så alt andet lige have et rigtig godt arrangement...Smile

Lystfiskerhilsen

Lars
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2017 kl. 00:44

Kære Carsten Faber og Heinz Gerhard.

I opfordrer ”bestemt” til at ”futte over og lave en egen tråd om emnet”.

Jeg kan også godt forstå jeres irritation og tak for opfordringen, det vil jeg faktisk rigtig gerne.
Men prøv og gæt hvor mange “visninger” og “svar” en sådan tråd vil få?

Min opfattelse er, at brugere af dette forum er mere optaget af fiskegrej end af fisk? Og Carsten det er tilsyneladende også din opfattelse, når du kalkulerende skriver at du absolut ikke regner med nogen ”sh*tstorm” ?

I hvert fald viser 123nu forummet klart at vidensniveauet omkring grej langt overtiger den viden der er om vores fisk.

Det er ligesom natur og politik ikke har den helt store passion og interesse? Der er i dagens Danmark flest seertal ved hammerslag i fjernsynet. Ligeså blandt lystfiskere. Men ok, når man nu alligevel sidder ned for at læse en tråd om handler med brugt grej - ja så kan ålen måske godt få lidt opmærksomhed med i købet..…;)

Nu var det jo jer selv der bragte ålen på spiseseddel. Ja den bliver ligefrem reklameret for og solgt til jeres arrangement sammen med gamle hjul, stænger og liner. Ak snart bliver ålen så måske også en relikt. Måske først til den tid vil teknisk viden om den være lige så velkommen som teknisk viden om et fiskehjul?

Carsten det er meget let at fralægge sig ansvar når din ideologi samtidigt er det ”frie valg”. Men gad hvide om den ideologi deles af resten af dine medlemmer?

Ok 4 personer er ikke en ”hær” men indtil videre viser analysen at:
”100 % at af panelet af DGK medlemmer mener at det er etisk og moralsk i orden at markedsføre og sælge ål ved et DGK arrangement.”

Havde det været handel med stjålet fiskegrej, ja da havde piben nok haft en anden lyd…

Men vi er nogle andre der mener at samfund, organisationer og butikker godt kan begrænse ”det frie valg” – i hvert fald hvad angår handel med truede dyrearter.

Jeg havde håbet at DGK også havde en holdning til natur og miljø, men jeg må efter at have læst dit indlæg skuffet konstatere at jeres klub i bedste fald er neutrale og i værste fald støtter markedsføring og salg af ål på grund af som du skriver det endnu ikke forbudt.

Mvh Rasmus


Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2017 kl. 01:22
Kære Lars.

Tak for svar.

Om jeg er mere personlig i mit indlæg end andre, skal jeg ikke være dommer over.

Det har dog aldrig været min mening at håne, men da der i div indlæg, blev brugt endog meget kraftige vendinger,, såsom "sh*tstorm af den anden verden" og en hær af skeptikere, så kan det godt være at mine svar såsom: Åh herregud, man er næsten ved at blive bange. Gik så langt i den anden retning, at det blev opfattet hånligt, i så fald undskylder jeg.

At jeg skulle opfordre til tavshed, stemmer ikke overens med min holdning, jeg synes netop en tråd om "åleproblemet" mht bestand og manglende fredning, vil være på sin plads. Personligt ville jeg blive glad, om der kom kraftige reguleringerne på området.Det har med sikkerhed min stemme.

God søndag, og tak for ønsket om et godt arrangement.
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2017 kl. 01:34
Citat: Rasmus Elvekjær


Ok 4 personer er ikke en ”hær” men indtil videre viser analysen at:
”100 % at af panelet af DGK medlemmer mener at det er etisk og moralsk i orden at markedsføre og sælge ål ved et DGK arrangement.”

Havde det været handel med stjålet fiskegrej, ja da havde piben nok haft en anden lyd…

Du er da ikke helt klar i kasketten. Sammenligne salg af ål og salg af tyvekoster. Det er fuldt lovligt at spise, sælge og fange ål. Det er til gengæld ulovligt at stjæle og sælge tyvekoster. Måske du skulle revidere din opfattelse på rigtigt og forkert. 

Kom dog ind i kampen. 

Jeg spiser i øvrigt sommetider røget ål normalt til påske og jul og jeg NYDER det og det er helt og aldeles lovligt. 

At du vælger at droppe ålen det er dit valg men så længe det er fuldt lovligt så kan du og andre ikke tillade sig at skyde på og svine andre til fordi de har en anden holdning. 

Er i øvrigt enig med de øvrige. Opret dog en særskilt tråd, hvis du vil føre korstog og heksejagt mod de der kan finde på at spise ål. At gøre det i denne tråd er direkte usmageligt og virker ene og alene som om at du og et par andre udelukkende gør det for at drive heksejagt.
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2017 kl. 07:07
.

Redigeret af Salmoniden - 06 Sep 2017 kl. 05:55
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2017 kl. 14:22

Jeg har lidt svært ved at forstå den danske mentalitet, efter i mange år at have arbejdet sammen med mennesker i Østafrika. I Østafrika er udryddelse af dyrearter et spørgsmål som de lokale faktisk går mere op i end i folk i Danmark. For den enkelte familie handler argumenterne om deres børns overlevelse, og blandt politikere handler det ofte om krybskytteri og korruption.

I Danmark er ålen nu mere truet af udryddelse end de fleste dyrearter i Østafrika, alligevel har de fleste danskere end ikke overvejet at tage stilling, for det er så let at leve “trygt” i ignorance og gøre som vi nu altid har gjort. Og man må endelig ikke ødelægge den gode stemning med lidt avislæsning - for nu skal vi alle sammen “hygge” os om det runde bord. “Ål smager så godt” - og det er heldigvis endnu ikke forbudt, så lad os skynde os at spise de sidste par fisk imens vi gætter om priser på fiskehjul.

Er det argumenterne for at spise ål her til lands? I Afrika handler det om deres børns overlevelse. Men i Danmark handler det faktisk om det modsatte.

Åle fiskeri og åle retter er nemlig en del af dansk kultur JA, som vi også vil give videre til næste generation. Men videnskaben siger at vi har brug for en MIDLERTIDIG pause i det intense fiskeri - for ellers kollapser bestanden totalt.

Hvem mener at ålenætter og ålerøgning kun skal være værdifulde barndomsminder for de gamle mænd? - Skal det være ligesom de stolte gamle vikinger gjorde - at tage værdier og minder med ned i graven - ja pist væk i en mavesæk.

Mvh Rasmus




Redigeret af Rasmus Elvekjær - 06 Sep 2017 kl. 18:09
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2017 kl. 14:54


Hej Jan og flere i DGK

Jan altså... det er ikke mig men dig der skal “revidere opfattelse af rigtigt og forkert”

Fordi noget er “lovligt” er det ikke nødvendigvis “rigtigt”. Enhver historie fagbog vil give dig utallige eksempler....

Lad mig så igen sige at jeg absolut ikke havde i sinde at “svine andre til” og drive heksejagt som du skriver. Tværtimod var det mig der i starten blev svinet til!

Hvis du går tilbage i denne tråd vil du se at tråden startede med en stor annonce for “Det lille røgeri” herefter var der så forskellige medlemmer der reklamerede for at røgede ål var på spisesedlen. Det jeg nu gjorde var at lave et enkelt link til en artikel om det aktuelle emne i dagens avis.

Men linket til dagens avis var åbenbart så følsomt og utilgiveligt, at det var mig der nu skulle “svines til”. Efter en sådan svada, mener du så jeg skulle oprette en ny tråd? det er da mest naturligt at svare direkte på kritikken i denne tråd. Og ak ja så førte det til denne lange kedelige diskussion jeg også helst selv ville have været foruden. Jeg er da også ærgerlig over at det foregik i denne tråd, ligeså synes jeg også diskussionen er trist og tog en forkert drejning.

Til DGK vil jeg sige:

Jeg er absolut ikke ude i en personlig hetz. De medlemmer jeg har mødt i DGK er meget sympatiske mennesker som jeg har stor respekt for. Desuden har jeg ved tidligere lejligheder kun sagt positive ting om foreningen. Og netop derfor, så synes jeg det er ærgerligt at sagen om ålene er blevet så kluntet håndteret. Jeg håber dog at denne sag er lærerig for både DGK og andre lystfisker klubber.

Heldigvis er der mange frivillige klubber og foreninger der ved lignende arrangementer “samler ind til et godt formål”. At DGK lige pludselig er neutrale og ikke har meninger om hvad der er “godt” og “skidt” "rigtigt" og "forkert" er for mig en overraskelse? jeg håber dog at det blot var en fejltagelse.

Har hele denne debat så blot været noget rod og skænderi - eller kan vi alle lære lidt af det?

Forhåbentligt har vi lært lidt om ålen truede status og biologi. Men mit håb er også at DGK og andre lystfisker klubber i fremtiden vil overveje lidt grundigere hvem der er deres sponsorere og hvem der er deres samarbejdspartnere.

Hvis det er tilfældet så har hele denne diskussion heldigvis ikke været helt spild af tid…

Mvh Rasmus




Redigeret af Rasmus Elvekjær - 06 Sep 2017 kl. 18:18
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2017 kl. 00:17
.

Redigeret af Salmoniden - 06 Sep 2017 kl. 05:58
Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2017 kl. 08:10
Kære Alle.
Kan fortælle at vi i DGK har haft kontakt med Det Lille Røgeri, og aftalt at de ikke sælger røgede ål til vores træf i weekenden. Og bare til almindelig orientering: 
Vi er ikke en fiskeklub, men en samlerklub.
Vi er ikke Sponceret af Det Lille Røgeri,, de er inviteret gratis med, for at skabe trafik og hygge.
Vi har i DGK ikke en politisk dagsorden, ang div spørgsmål ang truede dyr, forurening Etc. Det betyder ingenlunde at vi billigere dette, bare at vi forholder os apolitisk til disse spørgsmål som klub.

Tak for alle indlæggene, håber vi ses næste weekend.

Mvh
Carsten Faber









Redigeret af Conger - 04 Sep 2017 kl. 08:15
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2017 kl. 09:01
Rasmus Elvekjær

AMEN



Redigeret af Taonga - 04 Sep 2017 kl. 09:04
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2017 kl. 18:11
Hvor herre bevars skal den lille sidegade vekselere bestemme hvad der bliver solgt ved vores arangementer jeg forventer et SVAR Carsten
Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2017 kl. 21:27
Og det kan du sikkert også få John. Men du skal have fat i Flemming A. Da ændringen blev sat i værk mellem ham og Det Lille Røgeri. Jeg blev gjort bekendt med ændringen i morges, og postede den herefter. Men John,, ring dog til Flemming så tager det langt kortere tid at få svar end her. 
Der kan være mange svar, men jeg tror personligt ikke, at Flemming har følt det som at, lade sig bestemme over, dertil skal der nok mere end to af en anden mening.. Nu vover jeg pelsen med et gæt: Kunne det tænkes at Flemming faktisk synes det er en god ide, at prøve at begrænse driften på en truet art??? Jeg skal som sagt ikke kunne sige det, men tag som jeg tidligere har skrevet fat i Flemming. 

Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2017 kl. 18:26
Hej Carsten Jeg har fået røget ål andet steds Det kommer jo ikke Det lille røgeri og klubben reklame og godwill desværre Jeg lader mig ikke kyse og slet ikke af den roekuleklapper men du burde måske kontakte Lars Aagård da der nok er flere grejsamlere der ikke gider lægge deres ting herind PGA den hetz der kørte de bruger andre sites hvor klaphatten ikke kan komme med sine udgydelser
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2017 kl. 18:54
Det her er hjo en form for anarki. Den der råber og skriger højest sætter dagsorden og får lov til at bestemme, holde dog kæft hvor er det til grin, enten er beslutningstagerne sq da ÅNDSV... eller senile.
Den klaphat kan da bare holde sig væk eller melde sig ud af foreningen hvis han ikke kan tåle at vi æder en ål og skyller den ned med en yllerbytportse snaps. 
PS yllerbytporse er vist en truet art så drik den med omtanke Dead
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2017 kl. 23:59


Hmm Carsten. Hvem er en lus imellem to negle? Forklejne problemet? Kun 2 personer der deler min holdning?

Jeg tror heldigvis at størstedelen af danske lystfiskere er enige med mig og uenige med de gamle tågehoveder, gnarke og klaphatte.

I hvert fald er samtlige danske dagligvarer butikker og supermarkeder fuldstændig enige i, at det IKKE er etisk og moralsk i orden at konsumere ål! og PRÆCIS af denne grund har de valgt IKKE at reklamere for og sælge ål! At DGK så først nu, som den sidste bastion, er noget til samme erkendelse? er så bare fint - Bedre sent end aldrig - fordi bestanden af ål reduceres kraftig år for år og er nu nede på minimale 5% af sin oprindelige population. Og baseret på den nyeste forskning i 2017 vurderer ICES (Det Internationale Havforsknings Råd) at bestanden er tæt på at kollapse og ålen er derfor så kritisk truet af udryddelse, at alt fiskeri omgående må stoppe. Derfor anbefaler ICES, EU og WWF nu i alt fiskeri skal på midlertidig pause indtil den konstante reduktionen i bestanden forhåbentligt kommer under kontrol.
Håbet for os alle er at vi først i fremtiden kan både fiske efter og nyde at spise ål igen.

Kun kræmmerfiskere, røgerier, tågehover og gamle gnarke er desværre lige så uvidende eller utålmodige som små børn i en slikbutik.

Men jeg tror dog at flertallet af danskere er helt enige i, at det ikke er i orden at Danmark stadig har førstepladsen i EU med en dansk fangst på hele 267 tons ål årligt. Ligeså er de nok også enige i, at det ikke er i orden at Danmark lige nu forhaler internationale beslutnings processer omkring reguleringer af fangst af ål. Og at Danmark er på vej til at stemme direkte imod de anbefalinger der kommer fra både videnskabelig forskning, ICES, WWF og EU-kommisionen i Bruxelles.

Hvis nogen skulle være i tvivl, så vil jeg gerne slå fast at jeg ikke ønsker at “tale ned til nogen” men blot vidergive nogle facts fra artiklen. Hvor mange ved for eksempel at nyeste forskning viser at ålens formeringssucces nu er faldet med hele 98%!

Det skal vel gerne være sådan at ens handlinger og holdninger er baseret på viden og ikke vice versa som det er tilfældet i jeres kammerateri med det åle røgeri?

Politikere er jo ret gode til at fornemme hvilken “stemning og meninger” der er i blandt deres vælgere. Derfor er det ikke “lige meget” hvad der bliver reklameret for på diverse facebook opslag, hjemmesider (heriblandt 123nu) eller solgt på et stort marked i Grindsted. Specielt ikke netop nu hvor det lille folketing i Danmark skal stemme for eller imod det lovforslag som kommer fra EU-kommisionen.

DGK er så apolitisk for tiden - det er jeres beslutning. Men man behøver ikke at være politisk engageret for at sige nej til markedsførelse og salg af ål.
Netto, Bilka, Føtex, Kvickly, Fakta, Brugsen, Irma m.fl. har alle sagt for nej til markedsførelse og salg af ål netop pga. etiske overvejelse.

Godt at det er nu også er gået op for DGK, at det er et eksistentielt grundvilkår for alle virksomheder og foreninger tage etiske valg hver eneste dag, også selv om man er apolitisk.

Jeg kan blot sige at vi ved jo “godt” hvad der skete for vores natur og fisk i forrige århundrede hvor de nu gamle gnarker dengang ventede og ventede…. Apatisk sad i også dengang og hyggede rundt om frokostbordet i blind tillid til magthaverne for oven bestemte hvad i skulle gøre “rigtigt” og hvad ikke måtte gøre “forkert”.

I hvert fald så ventede i alt forlænge - for hvad er det dog for en natur i har efterladt tilbage til os andre?

Men I det danske demokrati nu om dage der er det faktisk således at både foreningslivet, medierne og sociale medier spiller en helt central rolle.

Derfor bliver man også ret trist og anstrengt til mode når “gamle gnarker” på sociale medier som 123nu gang på gang forsøger at kvæle alle gode miljø og natur initiativer der kommer fra de forskellige gode og visionnære kræfter i lystfisker foreninger og organisationer.

Men ok, man har naturligvis lov til at være apolitiske og ikke gøre en disse for den danske natur og vores fisk. Men når man så samtidigt spiser de sidste fisk - så har man i min verden selv trukket det forkerte og sidste stik.

Hvem det så er der formindsker, forstørre, vedbliver osv. er vel afhængig af øjnene der ser og om hvorvidt ens mavefornemmelse har bekymring for - eller appetit efter ål?

Per Hansens indlæg er for eksempel helt forventeligt, for på trods af hans mange kommentarer igennem tiden her på 123nu så husker jeg endnu ikke et eneste indlæg hvor Per bidrog med noget som helst sagligt eller konstruktivt. Kun små sure opstød og hetz mod diverse mennesker og foreninger. Ofte efterfulgt i ekko fra triste personager som fx Frederiksen og Co….. ohh og hvilket sprogbrug de gamle mestrer? Og hvem er det dog de beskylder for at være åndssvage eller senile? – det kunne vel ikke være dem selv der efterhånden er blevet lidt for uforståelige i hovedet og mund…

Ligeså med dig John Behrndtz, der på trods af din totale uvidenhed om alverdens emner - alligevel altid formår at kritisere alt og alle. Nu i dag for eksempel er det så ligesom i en børnehave når du fornærmet personligt invitere/provokere til yderligere indslag og debat – ok så lad gå – så får du så et svar i det sprog som kun du forstår:

At hvis jeg er “en lille sidegade vekselerer og roekuleklapper” så er du ligesom en “stor blank ål” med det tilfælles at jeres antal er kritisk lavt. For jeg tror heldigvis ikke, at hverken din appetit, uvidenhed eller holdninger deles af ret mange andre lystfiskere.

Derfor synes jeg også Carsten at det er ærgerligt at bestyrelsen er så berøringsangst og vag, at de blot sender både “aber“ og “ål” videre til hinanden i stedet for at slå fælles fast: at det blot var en fejl at truede dyr skulle sættes til salg. Og så kan vi så alle sammen tilgive og grine lidt af det eller dem.

Alligevel så håber jeg at vi kan smile sammen igen. For jeg har absolut ikke lyst til noget uvenskab med hverken dig Carsten eller de andre medlemmer i DGK.

Derfor ønskes i alle et rigtigt godt arrangement i denne weekend.

Bedste hilsner Rasmus.




Redigeret af Rasmus Elvekjær - 06 Sep 2017 kl. 08:17
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2017 kl. 00:06
Hør nu her. Jeg kender Flemming rigtigt godt, og der er på ingen måde tale om at lade sig kyse. Blot har man set fornuften i, ikke at sælge en truet dyreart til vores træf. 
Om man er enig eller ej i denne beslutning, er flintrende ligegyldigt, og i mine øjne iøvrigt vældigt uinteressant. Det viser bare at man kan komme ud af en debat, med et andet udgangspunkt end ved begyndelsen. 
Skulle de være blevet solgt ål til vores arrangement, havde det nok ikke rykket voldsomt ved bestanden, men signalværdien er så kommet ålen tilgode. 

Jeg tror heller ikke, at et evt salg af ål, eller mangel på samme, havde rykket besøgsantallet med andet end i værste fald et par stykker. Så det har heller ingen praktisk betydning, hvad det angår. 

Jeg skal indrømme, at niveauet af debatten i mine øjne, meget hurtigt blev meget overdreven i vendingerne, hvilket jo også fik undertegnede til at "gå i den anden grøft" hvilket fik det udfald, at min indlæg blevet opfatte hånende. Mon ikke de fleste kan blive enige om, at "vi" har være ca lige gode om det? Det tror, og håber jeg.

Men gutter, nu er beslutningen truffet, af den, på det område ansvarlige, og så er den ikke længere. 

Men hvor jeg dog synes det er trist, at det så er et DGK medlem, der igen prøver at puste til debatten. Specielt set i lyset af, at vi er flere fra DGK, der tidligere i tråden opfordrede til at denne debat, skulle tages i en anden tråd.
 
 Og John, hvis du mener Lars Aagård, skal inddrages i denne sag, så vil jeg anbefale dig at gøre det selv. Jeg vil på ingen måde rende dit ærinde i denne sag, specielt set i lyset af, hvordan du har formuleret dig. 

Og til Rasmus,, jeg har intet sted skrevet at der kun er to der deler din holdning. Jeg skrev: 
Der kan være mange svar, men jeg tror personligt ikke, at Flemming har følt det som at, lade sig bestemme over, dertil skal der nok mere end to af en anden mening.

De "to" henviste til jer to, der i denne tråd, gjorde opmærksom på en anden mening, en mening vi iøvrigt reagerede på. Så hold dig til facts, hvis du skal bruge tal og div fra mine indlæg. 

At du synes vi er betøringsangste og vage, betyder ikke det store for mig. Jeg færdes i en verden, hvor der skal tages beslutninger hele tiden, og har intet problem desangående. 
Og kære Rasmus,, Du burde vel være vidende nok til at forstå, at vi ikke ændrede på planen om salg af ål, for at tækkes dig eller andre, men netop fordi vi syntes det gav mening IKKE at sælge ål, da den jo er truet. Så berøringsangste og vage,, der må jeg være 100% uening med dig,, da der jo netop blev ændret planer. Og nej,, der har aldrig været ål på menuen til træffet, her er der igen tale om digterier, der var tale om salg af ål fra Det Lille Røgeri. Det burde nu være skåret ud i pap. 

Nu slutter jeg her, og vil håbe der ikke skal tærskes mere langhalm i denne tråd. 

Når det så er sagt, så glæder jeg mig til weekenden. Og håber mange af læserne af denne tråd dukker op, og får sig nogle skønne timer eller dage. Mvh Carsten


Redigeret af Conger - 06 Sep 2017 kl. 08:05
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2017 kl. 04:48
.

Redigeret af Salmoniden - 06 Sep 2017 kl. 05:10
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2017 kl. 11:40
Carsten Faber
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2017 kl. 17:05
Det næste Carsten er vel at du afkræver mig en skriftlig redegørelse det har du jo gjort før
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2017 kl. 12:56
Tak for et godt arrangement dejligt loppemarked 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum