Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bindetråd

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas.segato

Tilmeldt:: 22 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas.segato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bindetråd
    Sendt: 22 Maj 2017 kl. 08:14
Hej Alle,

Har indtil nu primært bundet små fluer til det slovenske og har kastet mig over rør fluer til Laks. Jeg syntes den tråd jeg har er meget tynd 8/0 & 12/0. Er der nogle ulemper ved at bruge en kraftigere stærkere tråd på en rør flue, man så kan lave lidt færre viklinger på? Jeg har en ide om det vil være nemmere og give en pænere finish. Hvad siger i, og har i et godt bud på en lækker tråd?

Mvh. Thomas 
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2017 kl. 09:59
Hej Thomas.

Angående bindetråd generelt, så ville jeg satse på en så tynd bindetråd, som alt andet lige giver de flotteste afslutninger, og tynde tråde fylder i sagens natur mindre.

Når det er sagt, så er der i dag rigtig mange alternativer, med mange meget stærke bindetråde, også meget tynde, du må ud på nettet og se, hvad der anbefales.

Jeg har i dag flere tråde at vælge imellem, mest Amman tråde til symaskiner, det er billigst for mig, som proffessonel at købe stor spoler, og ligge tråden over på symaskine spoler, men min foretrukene bindetråd til rørfluer og geddefluer, er en spinne line i Microfuse 0,06mm. hvid, købt på 1800 m. spole.

Fusions liner er meget stærke, og de helt små diametre er næsten ikke til springe + der kommer nogle meget fine hoveder og aflåsninger, som altid sikres med en meget lille klat 10 sekunders lim.

Ulæmpen ved at bruge fusions liner er, at man skal have noget, som kan skære / klippe linen over, det er ikke alt der kan bruges, men skalpel / barberblad er jo altid løsningen, men også de små keramik lommeknive, er super, til at skære med.

Mvh
Per Karlsen.


Redigeret af PK - 22 Maj 2017 kl. 10:00
Til top
Thomas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas.segato

Tilmeldt:: 22 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas.segato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2017 kl. 11:06
Ok har et hav af ruller med tynd line, holder mig til dem jeg har så. Tak for input.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres