Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Baskette til venstrehåndskastere.

 Besvar Besvar
Forfatter
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Baskette til venstrehåndskastere.
    Sendt: 20 Maj 2017 kl. 09:25
Den nye linekurv "Basketten" er lavet til højrehåndskastere, som der jo nok er flest af, men nu er jeg venstrehåndskaster, og derfor passer placeringen af stangholderne og lineclipsen i basketten ikke særligt godt til mig!

Jeg har e-mailet med Kettegear.dk derom, og de siger, at de godt kan se problemet, men først vil lave en venstrehåndsmodel, hvis der er et større behov derfor.

Jeg vil derfor gerne opfordre alle venstrehånds fluekastere, der overvejer at købe en sådan linekurv, til at skrive en e-mail til info@kettegear.dk og opfordre dem til at lave en venstrehåndsmodel.

Bo Schødt Kluxen
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2017 kl. 10:07
En nem løsning ville være at lave en modulær model hvor man selv monterer lineklips og stanghvil efter personlig præference.

Jeg er selv venstrehåndet men jeg benytter ikke rigtigt de features i kurven.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2017 kl. 11:07
Hej Bo.

Dit problem med højre / venstre er vel reelt kommet med det nye fluekurve, som har Orvis kurven, som model.

Jeg har fisket med fluekurve siden 1972, og har op gennem årene kunne teste mange af de nye kurve + lavet en del selv, mest for at få mindre kurve.

Jeg har i dag beholdt nogle af de gamle kurve - som Hardys kanvas - Flexistripperen og så har jeg efterligninger af Orvis, men jeg har i de seneste år brugt den her, nemlig linekeperen:

http://www.top-grej.dk/

Linekeperen tar jo ikke hensyn til højre / venstre, det kan man jo selv vurdere, hvor den skal sidde, og har man først vænnet sig til, at løkkerne skal tilpasses ens fiskesteder, så er jeg jo begejstrert for den type "kurve".

Reelt er flexistripperen jo også højre / venstre neutral, så skal man ikke lige have en fuldblods plastkurv, er der jo mange alternativer.

Hvorfor har jeg flere typer kurve? ja jeg har valgt det, så jeg kan vælge kurve efter forholdene. Jeg har aldrig fisket uden kurv på kysten, så for mig er det must, for at få et roligt fiskeri.

Mvh
Per Karlsen.


Redigeret af PK - 20 Maj 2017 kl. 11:10
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2017 kl. 09:01
M3n v3nstrehånds fluefiskere fanger flest fisk.......når de er sammen med højrehåndsfluefiskere.....vinden


Redigeret af Taonga - 21 Maj 2017 kl. 09:12
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum