Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

nogen der har erfaring med Zpey Tropic #7 stang

 Besvar Besvar
Forfatter
henrik storm jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hsj999

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Geografisk: holte
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hsj999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: nogen der har erfaring med Zpey Tropic #7 stang
    Sendt: 14 Maj 2017 kl. 21:49
Hej

Jeg har kig på en brugt Zpey Tropic #7 stang til brug på kysten, når det blæser lidt for meget til min Hardy Demon #6. Jeg har kigget på nettet, men kan ikke finde andet end at Zpey'en er beregnet til fiskeri f.ex i varme, men derfor kan man vel godt bruge den i DK :o) Jeg er dog i tvivl om, hvordan den er at kaste med, så hvis nogen har erfaring med en sådan stang, må I meget gerne hjælpe med nogle kommentarer.

Jeg bruger pt en Vision Venus SW #7, men den er lidt for "kosteskaftsagtig" for mig.

På forhånd tak for hjælpen.
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2017 kl. 09:44
Hej Henrik

jeg har haft den stang og solgte den igen .. ikke at der var noget i vejen med den, men jeg havde svært ved at forlig mig med aktionen .. den virkede lidt for "langsom" til mig, og var en kende blød .. og ville nok sige at den stang også fint kunne gå som en #8 stang .. personligt var jeg ikke udpræget vild med de øjer der sad på den, de virkede næsten som om de var teflon belagte (ved ikke lige hvad den typer øjer hedder), så jeg syntes den larmede lige rigeligt .. derudover var finishen lækker, og håndtaget var også lækkert at holde ved .. alt i alt en billig ok stang .. personligt ville jeg dog sige at det skal blæse temmelig meget, fra en ret ugunstig vinkel før jeg ville bruge den .. har et par #7'ere derhjemme, og de har ikke været ude at stangholderen i lang tid .. 

men hvis det er en brugt stang, og du kan få den til 1000- så kan du få en fin stang for de penge .. solgte selv min for ca. 1100 kr, og det er ved at være 1-2 år siden.
Til top
henrik storm jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hsj999

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Geografisk: holte
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hsj999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2017 kl. 21:15
Tak for et fint svar - måske jeg hellere skulle satse på en ny TFO BVK, som fåes en fornuftig penge og skulle være en fin stang.
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2017 kl. 22:55
kender ikke TFO'en, men prøv da zpey'en og se om det er noget for dig, blot fordi den ikke passede undertegnede og mine ønsker, kan det jo stadig være at du syntes det er den perfekte stang til dig!
Til top
henrik storm jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hsj999

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Geografisk: holte
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hsj999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2017 kl. 21:33
Hej igen og tak for relevant kommentar, men "faldt" lige over en knap så brugt Scott Radian #7 til en fornuftig pris. Den prøver jeg i stedet.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum